2019-08-19, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Vad vet vi om det egentligen? Visst man kan uppleva Oliver slö men jag har sett i gamla videos när hon städar sitt rum, hjälper till med pellets, skottar snö mm. Nu verkar hon inte göra så mycket. Vet inte vad som hände när dom flytta till Norrköping? Om hon hamna i någon slags koma?
... Han. Hon är en han nu *rättar*

Jewels sa att hon inte ska behöva hjälpa till med något för att hon är ett barn och ska fokusera på skolan (det har varit sommarlov ett tag). Jo rummet ska städas själv men det gör till och med småbarn.
Även om man har diagnoser bygger man ingen karaktär eller självförtroende av att aldrig hjälpa till. Särskilt inte när man inte ens går i skolan och bygger upp sig på den vägen.
Citera
2019-08-19, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Jewels sa att hon inte ska behöva hjälpa till med något för att hon är ett barn och ska fokusera på skolan (det har varit sommarlov ett tag). Jo rummet ska städas själv men det gör till och med småbarn.
Även om man har diagnoser bygger man ingen karaktär eller självförtroende av att aldrig hjälpa till. Särskilt inte när man inte ens går i skolan och bygger upp sig på den vägen.

Hur kommer det sig att du alltid tar Jewels i försvar och istället lägger skulden på hennes barn? Är det inte hon som ligger bakom Olivers uppfostran ändå?
Citera
2019-08-19, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkqueen
Hur kommer det sig att du alltid tar Jewels i försvar och istället lägger skulden på hennes barn? Är det inte hon som ligger bakom Olivers uppfostran ändå?

Vet inte hur du kan få uppfattningen om att jag tycker att det är Olivers fel. Det var Jewels som sa att han inte behöver hjälpa till. Sen kan ungen absolut säga från men jag antar att han inte vill det.

Svara på vad för tecken Jewels uppvisar på pågående psykos istället.
Citera
2019-08-19, 16:59
Medlem
Japonicas avatar
Det var nog menat som en rolig video. Däremot var Hatman-videon obehaglig. Jag har blandade känslor för Jewels. Hon gör väl så gott hon kan, men hon lägger över för mycket av sina negativa känslor på Oliver. Det är inte meningen att ett barn ska behöva trösta sin mor hela tiden, bra att de är tighta men O är ju faktiskt just ett BARN med egna tonårsbekymmer.

Citat:
Nej jag tror inte hon har fått en psykos. Se det som en kul video. Och tycker man inte det är kul kan man ju alltid lyssna på Rasks sexliv om man finner det bättre.
Jag har också skällt på Jewels i denna tråd men hon har energi trots alla motgångar. Hon står på sig och bjuder på sig själv. Det ska hon ha kredd för.
Mina barn hjälper inte till så mycket hemma och det gjorde inte jag heller i den åldern.
Det kommer en dag då Oliver får laga sin egen mat och städa efter sig. Visst, det är bra om barnen hjälper till och jag försöker sätta mina i arbete lite då och då så dom inte blir helt handlingsförlamade.
Citera
2019-08-19, 17:04
Medlem
Japonicas avatar
Ja, i Sorsele hjälpte hon till mycket, säkert mer än många andra kids gör.
Men somsagt, i Norrköping händer det ingenting.

Citat:
Vad vet vi om det egentligen? Visst man kan uppleva Oliver slö men jag har sett i gamla videos när hon städar sitt rum, hjälper till med pellets, skottar snö mm. Nu verkar hon inte göra så mycket. Vet inte vad som hände när dom flytta till Norrköping? Om hon hamna i någon slags koma?
... Han. Hon är en han nu *rättar*
Citera
2019-08-19, 17:11
Medlem
Citat:
Vet inte hur du kan få uppfattningen om att jag tycker att det är Olivers fel. Det var Jewels som sa att han inte behöver hjälpa till. Sen kan ungen absolut säga från men jag antar att han inte vill det.

Svara på vad för tecken Jewels uppvisar på pågående psykos istället.

Jag orkade verkligen inte sitta och lista det uppenbara för dig förut eftersom du bara kommer försöka bortförklara det med, men ok eftersom du bad igen nu.

Några typiska tecken vid psykos:
Vanföreställningar
Hallucinationer
Tankestörningar
Paranoia
Associationsbesvär
Fientlighet
Ångest
Självmordstankar

Av allt det jag sett så tycker jag att hon prickar in på alla punkter, hon har till och med själv sagt att hon upplever de flesta av dessa symtom.
Citera
2019-08-19, 17:18
Medlem
Citat:
Jag orkade verkligen inte sitta och lista det uppenbara för dig förut eftersom du bara kommer försöka bortförklara det med, men ok eftersom du bad igen nu.

Vanföreställningar
Hallucinationer
Tankestörningar
Paranoia
Associationsbesvär
Fientlighet
Ångest
Självmordstankar

Av allt det jag sett så tycker jag att hon prickar in på alla punkter, hon har till och med själv sagt att hon upplever de flesta av dessa symtom.

Antar att du inte kommer besvära dig med att förklara hur du ser dessa symtom. Särskilt de tre första.
Citera
2019-08-19, 17:24
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Antar att du inte kommer besvära dig med att förklara hur du ser dessa symtom. Särskilt de tre första.

Det är bara att titta på hennes senaste videor om hat-man, IKEA-katalogen osv. Om du inte kan förstå hur hennes beteende uppenbart korrelerar med psykos efter listan på symtom du fick så borde du helt ärligt bara vara tyst. Du har bevisat att du inte kan någonting alls om ämnet och du försöker bara försvara Jewels hela tiden. Riktigt patetiskt!

Sedan, som om det inte vore uppenbart nog, så har Jewels även sagt själv att hon har hallucinationer.
Citera
2019-08-19, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 54NDR0
Det är bara att titta på hennes senaste videor om hat-man, IKEA-katalogen osv. Om du inte kan förstå hur hennes beteende uppenbart korrelerar med psykos efter listan på symtom du fick så borde du helt ärligt bara vara tyst. Du har bevisat att du inte kan någonting alls om ämnet och du försöker bara försvara Jewels hela tiden. Riktigt patetiskt!

Sedan, som om det inte vore uppenbart nog, så har Jewels även sagt själv att hon har hallucinationer.

Har inte försvarat henne för att jag frågar i vad ni ser dessa symtom utspela sig och hur. Fucking nöt.
Men ta och ring soc då.
Citera
2019-08-19, 17:44
Medlem
Citat:

Vanföreställningar
Hallucinationer
Tankestörningar
Paranoia
Associationsbesvär
Fientlighet
Ångest
Självmordstankar

Jag skulle gärna också få exempel på när du sett dessa punkter. De två sista är onödigt, alla i tråden har väl hört henne prata om det. Men det andra blev jag nyfiken på. Fientligt till exempel, Jewels verkar inte så fientligt lagd i min värld, annat än mot exet, vilket kan vara förståeligt.
Citera
2019-08-19, 17:49
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jag skulle gärna också få exempel på när du sett dessa punkter. De två sista är onödigt, alla i tråden har väl hört henne prata om det. Men det andra blev jag nyfiken på. Fientligt till exempel, Jewels verkar inte så fientligt lagd i min värld, annat än mot exet, vilket kan vara förståeligt.

Då du skrev samma som Chokladvanilj så kan du läsa mitt svar till Chokladvanilj och ta till dig av vad jag skrev. Idioter allihopa är ni. Ett exempel på fientlighet vill du ha? Ja vi har ju alla hört när Jewels skriker åt Oliver att han förstört deras liv och att Jewels hoppades att Oliver ska lida resten av sitt liv. Om det inte räcker för dig så blir jag orolig för ditt mentala tillstånd.
Citera
2019-08-19, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 54NDR0

PRECIS! Jag tycker att du resonerar bra.
Ni som försvarar Jewels, hur kan ni helt ärligt tycka att hon är en bra mamma till Oliver? Istället för att ta tag i sina psykiska problem så har hon alltid lagt över det på Oliver och påverkat honom negativt. Det är fruktansvärt om hennes liv har varit jobbigt från start, jag lider med henne. Men när hon födde Oliver så hade hon en chans att skapa en trygg och säker tillvaro till sin son, men istället så blir hon bara värre och värre. Jag hoppas att Oliver orkar gå till skolan, skaffa nya och friska relationer så han förstår att han är värd bättre och att han har sitt liv i sina händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in