2019-08-17, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkqueen
Lägger in hela texten från Jewels senaste instagrambild här nedan:

Hon har en skev bild av verkligheten när hon tror att "most people" kan ta sitt pick och pack och flytta när saker uppstår. Är en liten del av befolkningen som har dem möjligheterna, de flesta är låsta pga ekonomiska skäl, jobb, familj, barnens skola and you name it.

Vill de flytta får hon börja leta efter rimliga alternativ. Hyra ett HUS i STOCKHOLMS området för 7000:- när man inte har jobb är inte rimligt att hoppas på. Att hitta något i Stockholm överhuvudtaget är inte rimligt.

Morsan är efterbliven.
Citera
2019-08-17, 18:06
Medlem
Citat:
Jag såg också deras live igår och hon uppvisade flera tecken som kan tyda på psykos. Det kanske var soc som hon misstog för "the hat-man" då?

Vilka tecken då?
Citera
2019-08-17, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Dom tappar prenumeranter har jag märkt
Nu.. 32 676
Igår var det
32 689
Och
Det är inte så många på liven.
Det brukar vara betydligt fler.

Och nu.
32 617
Citera
2019-08-17, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Och nu.
32 617

De har ju knappt några aktiva följare, sällan de når 10000 visningar ens på det de lägger upp. Majoriteten är väl från när annan youtuber bad sina följare följa dem.
Citera
2019-08-18, 00:00
Medlem
Citat:
Jag såg också deras live igår och hon uppvisade flera tecken som kan tyda på psykos. Det kanske var soc som hon misstog för "the hat-man" då?

Berättelsen om the hat man avser något som hände i Sorsele. Osäker på när det hände, men allt från ett halvår sedan, till någon gång 2016 är väl möjligt. Kommer inte ihåg när de flyttade till Sorsele exakt just nu, men har för mig det var 2016. Så nej, eftersom hon nämner Sorsele i videon blandar hon inte ihop Soc fredagsbesök med the hat man. Eftersom det också är två som berättar liknande story, så verkar ju ren inbillning vara utesluten.

Uttalar mig dock inte om hon har en psykos eller inte, men tror ni hon har det, så är ju orosanmälan till soc eller psykiatrin i Östergötland att rekommendera. Har dock lite svårt att se att soc skulle missa en sådan sak.
Citera
2019-08-18, 00:03
Medlem
Citat:
Lägger in hela texten från Jewels senaste instagrambild här nedan:

Den där texten kunde jag som inte ens är inloggad se, så tror inte hon har något privat konto.
Citera
2019-08-19, 09:25
Medlem
Jewels senaste två videos om The Hat Man och Ikeas katalog gjorde mig helt seriöst orolig... hon har verkligen tappat det. Är genuint orolig för hennes sinnestillstånd. Tycker synd om Oliver som aldrig fått en ärlig chans i livet med en mamma som henne.
Citera
2019-08-19, 10:17
Medlem
Hayworthians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candy14
Jewels senaste två videos om The Hat Man och Ikeas katalog gjorde mig helt seriöst orolig... hon har verkligen tappat det. Är genuint orolig för hennes sinnestillstånd. Tycker synd om Oliver som aldrig fått en ärlig chans i livet med en mamma som henne.

Sitter och tittar på den här videon om katalogen, försöker förstå om hon ska vara rolig eller om hon menar allvar? Vet inte ärligt talat. Hon pratar på som att hon är helt manisk. Något är HELT fel.
Citera
2019-08-19, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hayworthian
Sitter och tittar på den här videon om katalogen, försöker förstå om hon ska vara rolig eller om hon menar allvar? Vet inte ärligt talat. Hon pratar på som att hon är helt manisk. Något är HELT fel.

Precis! Jag tror verkligen att hon har tappat det, och att, precis som du säger, är helt manisk. Tror hon att detta ska vara underhållning och att hon är rolig verkligen? Hon bevisar ju bara att hon är i stort behov av professionell psykologisk hjälp... hoppas hon får hjälp, för kan man inte ens läsa en katalog utan att se sekter och dylikt så kan man inte må bra. Detta är inte en lämplig mamma.
Citera
2019-08-19, 10:48
Medlem
Hayworthians avatar
Citat:
Precis! Jag tror verkligen att hon har tappat det, och att, precis som du säger, är helt manisk. Tror hon att detta ska vara underhållning och att hon är rolig verkligen? Hon bevisar ju bara att hon är i stort behov av professionell psykologisk hjälp... hoppas hon får hjälp, för kan man inte ens läsa en katalog utan att se sekter och dylikt så kan man inte må bra. Detta är inte en lämplig mamma.

I en live häromdagen, nu kan jag inte säga vilken dag det var, men hon satt bredvid O, som inte tittade på sin mamma alls, som faktiskt såg ut att tycka det var jättejobbigt, och mamman pratade på som om hon var påverkad av någonting. Men inser nu att hon inte alls behöver vara påverkad fast hon beter sig som det, hon är helt enkelt i behov av hjälp. NU.
Citera
2019-08-19, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hayworthian
I en live häromdagen, nu kan jag inte säga vilken dag det var, men hon satt bredvid O, som inte tittade på sin mamma alls, som faktiskt såg ut att tycka det var jättejobbigt, och mamman pratade på som om hon var påverkad av någonting. Men inser nu att hon inte alls behöver vara påverkad fast hon beter sig som det, hon är helt enkelt i behov av hjälp. NU.

Stackars Oliver... det är nog en bra blandning av mediciner och ett sjukt psyke. Typiskt läkare att skriva ut massa mediciner istället för att ge Jewels den hjälp som hon behöver. Det är nog inte lätt att vara psykiskt sjuk i dagens Sverige.
Citera
2019-08-19, 13:32
Medlem
Japonicas avatar
Hon ”tål inte mediciner” har hon sagt, blir t om påverkad av en Alvedon påstod hon.

Citat:
Stackars Oliver... det är nog en bra blandning av mediciner och ett sjukt psyke. Typiskt läkare att skriva ut massa mediciner istället för att ge Jewels den hjälp som hon behöver. Det är nog inte lätt att vara psykiskt sjuk i dagens Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in