Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-19, 14:48
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Betalt får han säkert. Han har sannolikt vattentäta kontrakt på sina "vita" uppträdanden.

Är tämligen säker på att det varit en liknande kontrovers innan, där han blev bokad av en kommun och det svenska folket blev så upprörda att de blev tvungna att boka av. Det här var när han just gjort bort sig hos Janne J i UG. Men då kröp det fram att han fick betalt ändå, trots att han bokades av.

Som sagt, har ett vagt minne, kanske har jag förväxlat honom med Soran men jag tror inte det.

Tycker för övrigt att det börjar bli dags att den här tråden slås ihop till en enda episk tråd med den andra Özz-tråden, det börjar bli svårt att hålla isär dem och lätt att gå OT.
Citera
2019-08-19, 14:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Är tämligen säker på att det varit en liknande kontrovers innan, där han blev bokad av en kommun och det svenska folket blev så upprörda att de blev tvungna att boka av. Det här var när han just gjort bort sig hos Janne J i UG. Men då kröp det fram att han fick betalt ändå, trots att han bokades av.

Som sagt, har ett vagt minne, kanske har jag förväxlat honom med Soran men jag tror inte det.

Tycker för övrigt att det börjar bli dags att den här tråden slås ihop till en enda episk tråd med den andra Özz-tråden, det börjar bli svårt att hålla isär dem och lätt att gå OT.
Jag minns också ett liknande fall med avbokning. Tror dock inte det var Soran, för han försvann ju frivilligt & snabbt.
Citera
2019-08-19, 15:06
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag minns också ett liknande fall med avbokning. Tror dock inte det var Soran, för han försvann ju frivilligt & snabbt.

Sökte på ordet "avbokad" i den här tråden och hittade det. Det var i Tidaholm i maj förra året i kölvattnet på Uppdrag Granskning:

Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Özz Nûjen skyller på att Tidaholms kommun har utsatts för hot och därmed tvingats ställa in hans gig.

”Jag förstår den och de på Tidaholms kommun som ställde in evenemanget på grund av alla hot och hat som de fick."
https://www.aftonbladet.se/a/5Vzjp6

Det riktigt roliga är att på direkt fråga säger en kommunikatör för kommunen att inga hot har ägt rum.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/5Vzjp6/staller-in-forelasning-med-ozz-nujen

"Miranda Bergsten på Tidaholms kommun förnekar dock att det ska ha förekommit några hot.

– Nej, det har det inte gjort, säger hon."

Långt över ett år efter detta är alltså det svenska folket fortfarande upprörda över terroristfinansiären Özz. Det är ett sundhetstecken måste jag ändå säga.

Hoppas det svenska folket noga hjälper varandra även fortsättningsvis och håller reda på när kommuner o dyl bokar terroristfinansiären för våra skattepengar.

Sen måste jag ställa den enkla frågan: Emmaboda kommun! Hur fan tänkte ni???
Citera
2019-08-19, 15:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Sökte på ordet "avbokad" i den här tråden och hittade det. Det var i Tidaholm i maj förra året i kölvattnet på Uppdrag Granskning:

Långt över ett år efter detta är alltså det svenska folket fortfarande upprörda över terroristfinansiären Özz. Det är ett sundhetstecken måste jag ändå säga.

Hoppas det svenska folket noga hjälper varandra även fortsättningsvis och håller reda på när kommuner o dyl bokar terroristfinansiären för våra skattepengar.

Sen måste jag ställa den enkla frågan: Emmaboda kommun! Hur fan tänkte ni???
Bara det att man 2019 bokade en föreläsning som heter "MÅNGFALD ELLER ENFALD?", oavsett föreläsare, borde rendera avsked för vederbörande.
Citera
2019-08-20, 16:48
Medlem
nickomyras avatar
Han fick 35 papp för en timmes föreläsning Sundsvalls kommun . Samma kommun som förra året låg back med 106 miljoner .
Senast redigerad av nickomyra 2019-08-20 kl. 16:50.
Citera
2019-08-20, 23:04
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Det hedrar Emmaboda så här långt, men vi får väl se vad som händer. Antagligen sitter de i krismöte just nu

Grejen är att det inte finns några hot eller uppenbar rasism bland kommentarerna så skulle de stänga tweeten och skylla på det skulle LJUGA. Och allt för många har redan sett tråden och att det inte finns några hot bland kommentarerna. Så Emmaboda kommun skulle förlora massivt med förtroende om de fegt raderade. Sedan finns det väl en hel del helt legitima frågor i tweeten som jag antar att de är skyldiga att svara på. Vad kostar det? Vem betalar? Osv...

Problemet är att även om de skulle backa och inte genomföra giget så får Özz med största sannolikhet betalt ändå eftersom han redan är bokad.

Tycker Emmaboda gör det enda rätta i att snarast avboka, betala om ett kontrakt finns för att därefter boka annan person. En stilla förhoppning inträder istället om att andra kommuner i Sverige har lärt sig.

Boka.Aldrig.Nujen
#jobbasvart #akilov #saknarbygglovhyrutändå
Senast redigerad av Nixter 2019-08-20 kl. 23:08.
Citera
2019-08-20, 23:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det hedrar Emmaboda så här långt, men vi får väl se vad som händer. Antagligen sitter de i krismöte just nu

Grejen är att det inte finns några hot eller uppenbar rasism bland kommentarerna så skulle de stänga tweeten och skylla på det skulle LJUGA. Och allt för många har redan sett tråden och att det inte finns några hot bland kommentarerna. Så Emmaboda kommun skulle förlora massivt med förtroende om de fegt raderade. Sedan finns det väl en hel del helt legitima frågor i tweeten som jag antar att de är skyldiga att svara på. Vad kostar det? Vem betalar? Osv...

Problemet är att även om de skulle backa och inte genomföra giget så får Özz med största sannolikhet betalt ändå eftersom han redan är bokad.
Fortfarande ingen rensning, inte ens av bilden där han bresar upp arslet.
Citera
2019-08-21, 16:57
Medlem
Nyt fra Regionens Diarium

Både 2019-08-02 og 2019-08-21 er der sket "Utlämnande av begärda handlingar" for de 3x "Ifrågasatt olovlig åtgärd".

Er det flittige journalister eller er det bare Hannes der holder sig opdateret?
Citera
2019-08-21, 17:06
Medlem
Ja då är prislappen 45 000 pix ex moms för en timmes inspiration i Emmaboda från en terrorfinansiär och svartbyggare.

https://nyheteridag.se/ozz-nujens-skona-deal-i-emmaboda-45-000-kronor-for-en-entimmesforelasning/
Citera
2019-08-22, 10:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja då är prislappen 45 000 pix ex moms för en timmes inspiration i Emmaboda från en terrorfinansiär och svartbyggare.

https://nyheteridag.se/ozz-nujens-skona-deal-i-emmaboda-45-000-kronor-for-en-entimmesforelasning/
Jisses, man tror inte det är sant. Även utan skattefifflet & terrorfinansiering så är detta helt groteskt.
Detta får ses som ett dolt offentligt stöd till mångkulturförespråkare. För det finns ingen information i världen som Özz kan förmedla, under en timmes föreläsning, som är värt dessa pengar.

Någon måste få sparken för detta bisarra slöseri med skattepengar.

ps.
Fortfarande ingen som har rensat kommentarerna.
Citera
2019-08-22, 13:34
Medlem
Emmaboda kommun har igår tweetat kortfattad info om saken. (Även uppmärksammat i den andra özz-tråden här).
Citat:
Kostnaden för föreläsningen: 45 000kr. exkl. moms, finansieras av projektet Ny resurs 2.0 med projektmedel från Tillväxtverket. Priset för föreläsningen understiger upphandlingskravet om 100 000kr. För mer information kontakta fatima.sigurd@emmaboda.se, vd, Möjligheternas Hus AB
Senast redigerad av Enne 2019-08-22 kl. 14:11.
Citera
2019-08-22, 14:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Özz på Landskrona Teater 26 september, men dom tar i alla fall betalt för inträdet. 150:-

https://www.landskrona.se/se-gora/evenemang/oslipat-med-ozz-nujen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in