Citat:
Ursprungligen postat av
Coffeeman
Att dom 85k sedan också i själva verket är någonstans mellan 1-2 M bör också påpekas. Inte ens Akilov själv menar att han var ensam. Till det kommer sedan allt annat förutom arbetskostnader som också uppenbarligen betalats svart. Inget av företagen som äger husen har ju tagit upp några kostnader. Andra som sett fastigheterna har ju uppskattat renoveringarna till 8-10M.
Du vet naturligtvis det, vill bara att det tydligt ska framgå för de som läser tråden ytligt.
Jo, du har rätt i det mesta. Men bara Gazelligården (teatern) är ägd av bolag, dvs Nujen Media AB. De andra, Skolan, Sockenmagasinet och Militärförrådet (VillaZetterling) ägs av Özz och systern Debbie privat och tillsammans.
Den mest påkostade renoveringen är förstås Militärförrådet, dvs. Villa Zetterling.
Svårt att på avstånd säga hur mycket den kostat. Minst en miljon, är min försiktiga analys. Ta bara 8 badrum...borde i det skicket vi sett på foton kosta åtminstone 100.000 per styck. Köket...med storköksutrusning...ta hundra där också. Etc etc.
Nå. Jag skulle tippa på en bra bit över en miljon, kanske 1,5 bara för militärförrådet.
Resten: en 2-hundring på lägenheten ovanpå "teatern", en 4-hundring på Sockenmagasinet.
Och sen har vi Skolan, dvs. den kåk de själva använder privat. Har den också fixats svart så handlar det väl även där om en 5-hundring.
Fabulerar visserligen fritt, men Richard och Debbie kan ge er de exakta siffrorna. De har ju kvittona.
Dvs. fakturan som aldrig kom.
Vilka jävla losers. Hela gänget.
Och var kommer stålarna ifrån? Korrupt invandringsinförsel via Debbies asylverksamhet? 200 papp per PUT? Özz svarta stålar från sin "komikerverksamhet"? Mamostes svarta taxiverksamhet? Narkotikasmuggling via Turkiet?
Visserligen assimilerade invandrare men man undrar ju. Jag tror inte jag är ensam om den undringen.