2019-08-18, 13:26
Medlem
Furillens avatar
GP: "Sverige är förvandlat, och det har gått snabbt och utan sedvanligt remissförfarande eller transparent konsekvensanalys"

Citat:
Svenska ministrar reagerar mycket snabbare på utländska kommentarer om Sverige än på faktiska missförhållanden här i landet. Deras stingslighet ligger i linje med det allmänna samtalsklimat, som har nätet som sitt obetänksamma slukhål och ytligheten som sitt signum.

År ut och år in käbblas det om bilden av verkligheten medan de reella förhållandena, i samhället, bland människorna, lämnas därhän. Det är svårt att skönja en enda verklighetsförankrad samhällspolitisk idé om hur vårt land borde eller skulle kunna se ut om fem eller femton eller tjugofem år.

Citat:
Sverige är förvandlat, och det har gått snabbt och utan sedvanligt remissförfarande eller transparent konsekvensanalys. De väl dokumenterade erfarenheterna av problem i vården och skolan och på gator och torg har inte planterats av ryska nätagenter. De är högst reella och de påverkar politiken och synen på samhället, på det vi borde ha gemensamt.

https://www.gp.se/debatt/sveriges-pr...OyYNBeTs8L0uI8
Citera
2019-08-18, 20:03
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furillen
GP: "Köp gärna överfallslarm, men känn ingen oro"

https://www.gp.se/ledare/k%C3%B6p-g%...oro-1.17168608
Uppenbart att direktiv har kommit om att linda in varningarna så långt man kan i skenet av att vi internetälskare har använt de tidigare i Östersund osv som argument.
Citera
2019-08-18, 22:45
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Jag kan bara hålla med efter att ha bevittnat liknande scener. Klart att folk vallfärdar till Sverige som delar ut bidrag som motsvarar en överklasstillvaro i deras hemländer. Jag har tappat all form av motivation att betala skatt i det här landet som till stor del går till dagdrivande parasiter som skiter fullständigt i Sveriges väl och ve och som enbart kommit hit för att utnyttja vårt samhällssystem som vi byggt upp och som de inte klarar av att skapa själva i sina skithål till hemländer.

Kör på E4:an och lyssnar på någon kommersiell radiostation.
- "Vi frågade folk på stan vilka kändisar du och jag helst skulle vilja ta en öl med. Det visade sig att flest skulle vilja träffa Stefan Löfven. På andra plats kungen, och på tredje, sköningen Leif GW Persson."

Kör vidare och undrar vilka som tillfrågades...
Citera
2019-08-18, 22:52
Lennart Matikainen ger en rak och välformulerad sammanfattning .

https://www.youtube.com/watch?v=RCux8Z69YRA

Citera
2019-08-19, 02:43
Medlem
Citat:
Jasmin, 11 år: "Jag är rädd att det ska hända mig"

Citat:
Rån mot unga har ökat markant – det handlar om en fördubbling på två år. Och detta är något unga pratar mycket om och inte minst tvingas förhålla sig till.

-Det är hemskt! Jag är rädd att det ska hända mig, säger Jasmin Eldhagen som är 11 år.

Gabriel Nylander, 13 år, har utvecklat en strategi för att inte bli utsatt.

-Jag tar vägar där det är mest folk.

Föräldern Camilla Andersson tycker det är obehagligt att låta sina egna barn vara ute sent på kvällarna.

-Vi har pratat om det hemma. Men mina barn är inte ute så mycket på kvällen, jag tror de är ganska medvetna om det själva, säger hon.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/j...XaY9U2zspFLx7o

]

Mina barn vill inte gå ut efter runt 18-tiden numera. Flera av deras kompisar har blivit rånade på mobiler och kläder. Själv blev jag rånad för ett par månader sedan av ett invandrargäng mitt på ljusa dagen i Stockholms centrum.

I min dotters skola skickade de ut ett informationsblad till oss föräldrar i våras på grund av alla personrån i och kring skolan. Skolan rekommenderade oss föräldrar att se till att barnen inte tog med sig dator/mobil till skolan, samt se till att våra barn inte gick i dyrare kläder.

Helt sinnessjuk utveckling i det här landet.
Citera
2019-08-19, 12:41
Medlem
Tjackmosters avatar
SVT Jönköping: Stöldkupp mot Bosch – värmepumpar för miljoner saknas

Citat:
Cirka 200 värmepumpar till ett beräknat värde av fyra miljoner kronor saknas på Bosch i Tranås efter ett inbrott.

Det var när personal kom till företaget på måndagsmorgonen som stölden upptäcktes.

– Inbrottet har skett någon gång under helgen i en nybyggd lokal på området, säger Åsa Willsund, polisens presstalesperson.

Hur tjuvarna tagit sig in är oklart men värmepumparna stod staplade på pallar och sammanlagt är det 35-40 stycken pallar som nu saknas.

– Totalt rör det sig om 200 värmepumpar. De har troligen forslats bort med lastbil eller släp.

Finns det några spår efter gärningspersonerna?

– Vi är på väg till platsen nu, så än så länge finns det bara knapphändig information. Förhoppningen är att hitta spår och att få en mer exakt tidpunkt för stölden, säger Åsa Willsund.

Hon fortsätter:

– När det rör sig om sådana här mängder är det troligt att stöldgodset har förts utomlands. Om stölden skedde redan i fredags kan de vara långt borta vid det här laget.

Polisen vill gärna ha kontakt med personer som gjort intressanta iakttagelser omkring platsen under helgen.
Undrar just hur ett tungt tyskt industrikonglomerat som Bosch ställer sig till den attityd som illusteras av det sist fetmarkerade i texten. "När det rör sig om stora mängder (t.ex dussintals lastpallar värmepumpar) värdefullt stöldsgods är det troligt att de förs ut tämligen snabbt ur landet (på något slags lastbilskonvoj?). Hur är det egentligen ni tänker att svensk polis och tull ska förhindra att det sker?"

Sverige är ett ruttnande, stinkande as som är öppet för plundring, och som nu töms inte bara på båtmotorer, smycken och lyxbilar utan i allt större utsträckning kapitalvaror som jordbruksmaskiner (se det tidigare inlägget om gårdsstölder) och värmepumpar. Detta, och mycket annat, är precis vad svenskarna förtjänar. Utländska företag som förvarar värdefulla lagertillgångar i Sverige utan speciella säkerhetsrutiner (tänk värdetransporter) bör däremot förstås fundera vad fan de egentligen sysslar med.
Senast redigerad av Tjackmoster 2019-08-19 kl. 12:56.
Citera
2019-08-19, 13:42
Medlem
Furillens avatar
Mörk bild av gymnasielärarnas arbetssituation – sex av tio vill byta jobb:

Citat:
På måndagen släpper fackförbundet Lärarnas riksförbund undersökningen Gymnasielärarna som inte får sova som man kallar alarmerande. Där framgår det bland annat att åtta av tio tillfrågade uppger att de har en tung eller mycket tung arbetsbörda och en lika stor andel får inte sova ordentligt på grund av arbetssituationen.

Citat:
– Den svenska skolan befinner sig i ett oroande läge. Samtidigt som antalet elever ökar, växer bristen på legitimerade lärare och en kraftig besparingsvåg sveper över Sveriges kommuner. Det är en kombination som inte går ihop, säger Åsa Fahlén, ordförande för Lärarnas Riksförbund.

https://samnytt.se/mork-bild-av-gymn...ill-byta-jobb/

https://www.lr.se/opinion--debatt/un...-inte-far-sova
Citera
2019-08-19, 13:57
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Mina barn vill inte gå ut efter runt 18-tiden numera. Flera av deras kompisar har blivit rånade på mobiler och kläder. Själv blev jag rånad för ett par månader sedan av ett invandrargäng mitt på ljusa dagen i Stockholms centrum.

I min dotters skola skickade de ut ett informationsblad till oss föräldrar i våras på grund av alla personrån i och kring skolan. Skolan rekommenderade oss föräldrar att se till att barnen inte tog med sig dator/mobil till skolan, samt se till att våra barn inte gick i dyrare kläder.

Helt sinnessjuk utveckling i det här landet.
Å vad tar du för ansvar för att vara förälder i den situationen, fega svenne, hahaha! DÄR har vi den verkliga samhällskollapsen! Att svenskarna totalt skiter i att helt enkelt mörda sina egna barns plågoandar. Svenskarnas hänsynslösa ansvarslöshet mot sitt eget samhälle och mot sina egna barns framtid. Alla svenskar bara skiter i att deras egna barn torteras ihjäl. Därför utrotas nu samtliga svenskar inom en kort livstid.

Våld som eskalerar utan att möta minsta motstånd eskalerar utan gräns tills alla offer är dödade.
Citera
2019-08-19, 14:01
Medlem
Fris avatar
Citat:
Mörk bild av gymnasielärarnas arbetssituation – sex av tio vill byta jobb:
Och fackförenings-Sverige går därför ut i generalstrejk! NOOOT!!!

Förekommer noll och inget motstånd mot islamisternas och andra kriminella grupperingars snabbt accelererande utplundring av Sverige såsom man på antiken "sacked a city" man erövrat, då man mördade alla män och sålde alla kvinnor och barn som slavar. Som på pedofilprofetens tid.

Facket har ingenting alls att invända. Inget politiskt parti har någonting att invända överhuvudtaget. Inte någon enda väljare har någonting att invända. Alla svenska offer arbetar aktivt för mer av samma, så gissa vad som kommer att hända!
Citera
2019-08-19, 14:04
Medlem
Furillens avatar
SvD: "Upplevda inskränkningar mot kvinnors frihet att röra sig fritt i samhället är en attack mot vårt sätt att leva."

Citat:
Att i hårda ordalag fördöma brotten eller nattvandra klarar vi medborgare uppenbart av själva – det är det sista vi behöver politikerna till. Däremot är det strategiska och metodiska arbete som går ut på att få hoten och våldet att minska ett ofrånkomligt ansvar som ankommer på den som väljer att ta vaktbefälet i staten. Civilsamhället har mobiliserat. Nu behöver politikerna i tjänst göra sitt jobb.

https://www.svd.se/det-racker-inte-m...L-067eQd183C84
Citera
2019-08-19, 14:08
Medlem
Furillens avatar
”Kvacksalveri styr skolan – inte hjärnforskning”

Citat:
Sverige är i dag ett land med sprickor, i vilket svenskfödda i välmående områden får det allt bättre samtidigt som en ny invandrad underklass riskerar att permanent bli kvar där, skriver Benjamin Dousa MUF.

https://www.dn.se/debatt/kvacksalver...9PHftHNGusv-kk
Citera
2019-08-19, 14:11
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
SvD: "Upplevda inskränkningar mot kvinnors frihet att röra sig fritt i samhället är en attack mot vårt sätt att leva."

https://www.svd.se/det-racker-inte-m...L-067eQd183C84
Högerextrema konspirationsteorier. Sverige har aldrig varit tryggare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in