Citat:
Ursprungligen postat av
RedX
Den kvinna som inte vill ”låta män värdera sig” får nog gå och bli lesbisk och därmed bli värderad av kvinnor i stället. Eller asexuell.
Vill man ha en relation med någon är en del av dealen den att man får se till att göra sig tillräckligt attraktiv för att den personen ska göra värderingen att du är värd deras kärlek.
Hur tänker du angående män förresten? Värderar du alla lika högt, eller finns det vissa egenskaper som gör vissa män mer attraktiva än andra? Skulle någon man kunna finna det jobbigt att leva upp till de kraven?
Det är fullt möjligt att värdera sig själv och låta andra göra detsamma. Om alla förstod att de bestämmer sitt eget värde skulle det nog se något annorlunda ut, tror du inte?
Jag gör mig attraktiv för att jag själv är värd att se exakt så snygg och sexig ut jag känner att jag vill vara (och kan till viss del, ha). Vill jag se ut som en lort, värderar jag mig som en lort också. Eventuellt skiter helt i yta men då anser jag att man inte tar särskilt väl hand om sig själv.
Jag älskar självgående män och värderar det högst. Är du inte kapabel att tänka för dig själv har du ingenting att komma med. Säkerligen jobbigt för den man som inte klarar av det, men å andra sidan skulle vi nog inte komma särskilt bra överens ändå.
Jag har en relation och den baseras inte på hur vi värderar varandra utan hur vi värderar oss själva. Dvs, högt.