2019-08-18, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
En ärlig fråga:
Är en icke-feminist en kvinnohatare?

nej, inte nödvändigtvis.
Citera
2019-08-18, 20:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej, inte nödvändigtvis.

Men grundförutsättningen är att en icke-feminist hatar kvinnor?
Citera
2019-08-18, 20:13
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Har du någon särskild åsikt om feminism eller har du inte?

Självklart har jag det. Har du?
Kan det vara så att våra åsikter går isär i det fallet. Är jag ond då?
Eller vad fan vill du ha sagt med dina oneliners?
Citera
2019-08-18, 20:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Självklart har jag det. Har du?
Kan det vara så att våra åsikter går isär i det fallet. Är jag ond då?
Eller vad fan vill du ha sagt med dina oneliners?
Det lät som om du hade något emot att bli kallad anti-feminist.
Citera
2019-08-18, 20:40
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag skyller egentligen inte på män för att tjejer sminkar sig. Vad jag ville åt var att de män som gnäller på att tjejer är ytliga och bara bryr sig om pengar väljer antagligen just dessa kvinnor. Och då blir utgången som den blir, men männen verkar liksom inte fatta sin egen roll i sammanhanget.
Jag menar om jag slår mig ihop med en kriminell våldsverkare så är det rätt givet att det inte slutar bra. Men då är jag ju själv en del av cirkusen eftersom jag från början visste vad för typ av man jag slog mig ihop med.

Jag tror också att sminkning är en vana. Tjejer blir påverkade av reklam, media, mammor, systrar o.s.v och man växer upp med att tjejer helt en sminkar sig. När man sedan är vuxen så är man så van vid att se sig i spegeln med ett visst mått av piff så om man slutar med det känner man sig plötsligt lite dassig. Det är väl det som man menar när man säger att man sminkar sig för sin egen skull tänker jag... det känns som att man gör det för sin egen skull för att man är så van vid att se sig själv med lite puder/ rouge och lite mascara.

Det är ju dock en väldigt stor skillnad på att piffa till sig lite och att täcka ansiktet med tjocka lager smink. Det är mest yngre tjejer som gör detta tror jag, alltså runt 16-23 eller så.

Ja influencers är ett skit, jag förstår inte hur folk kan följa dessa. Jag har pratat med mina elever som var i 12-13 års åldern vid tillfället och de svarade att "det är intressant". Jag frågade då vad som är intressant med en människa vars liv de egentligen inte har en aning om, att denna människa egentligen har noll med deras egen tillvaro att göra, och att det kunde vara bra att pausa sociala medier ibland.
De tittade på mig som om jag var från Mars och blev nästintill förnärmade.

Att följa influencers är en form av eskapism, som att kolla på sport. Man följer något som inte direkt har en koppling till en själv. Sen kan man i realtid interagera med influencern med en kommentar såsom "ÅÅÅÅh vad duuuu är bäst <3 <3" På deras insragram och få en interaktion tillbaka. Jag har funnit att folk med upptagna liv varken har något intresse att slaviskt följa influencers eller kolla på sport.
Citera
2019-08-18, 20:41
Medlem
elopis avatar
Så länge vi kvinnor låter män värdera oss, eller för den delen går runt och väntar på att bli "högre värderade" lär ingenting vettigt ske.

Därför känns också trådstarten urbota fånig som ber om mäns åsikter i frågan. Lägg värderingen av kvinnor i deras egna händer för framtidens skull. Så vi får chansen att uppskatta oss själva för det enorma jobb vi gör tillsammans.

För varje man som säger, "helt ärligt, jag bryr mig inte" kommer jag skänka en tanke till Esther.
Citera
2019-08-18, 20:46
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Det lät som om du hade något emot att bli kallad anti-feminist.

Är du muslim? Om inte, är du då en antiislamist?
Maken till korkade frågeställningar. Det positiva med dem är att alla som läser tråden verkligen får fram i ljuset vilka stolpskott feminister generellt är.
Finns det en enda tankegång som du fullföljt, eller sträcker sig kapaciteten enbart till enstaviga ifrågasättanden?
Citera
2019-08-18, 20:48
Avslutad
Citat:
Maken till korkade frågeställningar. Det positiva med dem är att alla som läser tråden verkligen får fram i ljuset vilka stolpskott feminister generellt är.
Finns det en enda tankegång som du fullföljt, eller sträcker sig kapaciteten enbart till enstaviga ifrågasättanden?
Så vilken är din åsikt om feminism? Har du nåt emot den eller inte?

Du fattar väl att det är skillnad på att vara neutral eller mot?
Citera
2019-08-18, 20:53
Avslutad
Citat:

Feminism imploderar nu.. Nästa steg är att bryta 'systerskapet' och dess boja. Kan ni lösa det har ni en quinna värd att satsa på.. Svenska kvinnor har en ådra av autonomi som är stark. Gräv upp den..
Citera
2019-08-18, 20:54
Avslutad
Citat:

Är en person som är neutral till feminism en negativ kraft i ditt liv?
Citera
2019-08-18, 20:57
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elopi
Så länge vi kvinnor låter män värdera oss, eller för den delen går runt och väntar på att bli "högre värderade" lär ingenting vettigt ske.

Därför känns också trådstarten urbota fånig som ber om mäns åsikter i frågan. Lägg värderingen av kvinnor i deras egna händer för framtidens skull. Så vi får chansen att uppskatta oss själva för det enorma jobb vi gör tillsammans.

För varje man som säger, "helt ärligt, jag bryr mig inte" kommer jag skänka en tanke till Esther.

Den kvinna som inte vill ”låta män värdera sig” får nog gå och bli lesbisk och därmed bli värderad av kvinnor i stället. Eller asexuell.

Vill man ha en relation med någon är en del av dealen den att man får se till att göra sig tillräckligt attraktiv för att den personen ska göra värderingen att du är värd deras kärlek.

Hur tänker du angående män förresten? Värderar du alla lika högt, eller finns det vissa egenskaper som gör vissa män mer attraktiva än andra? Skulle någon man kunna finna det jobbigt att leva upp till de kraven?
Citera
2019-08-18, 20:58
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:

Jag tycker det är jävligt vidrigt med sharialagar. Spöstraff och stening till döds är jag definitivt emot.

Feminism betraktar jag mer som en åsiktsyttring. Dock stör jag mig på att låtsasvetenskapen genusteori tilldelas allmänna medel. Sen skiter jag väl i feminister, de verkar ha betydligt större bekymmer med människor som inte köper deras idéer än tvärtom.
Feminister verkar i allmänhet vara väldigt intoleranta mot de som inte delar deras sagoliknande världsbild. Jag tror det är därför de vurmar så mycket för andra dogmatiska synsätt, typ fundamentala islamister.
Senast redigerad av Djupfrys 2019-08-18 kl. 21:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in