2019-08-18, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stringfellow
SD och HD´s barn hade ingen aning om USA resan.
HD´s nya kille hade ingen aning om USA resan.
HD´s och SD´s föräldrar hade ingen aning om USA resan.

Enligt en kontakt på UD så skickade HD in sin ESTA ansökan Tisdag eftermiddag påväg upp till Arlanda.

Känns sådär att de skulle stanna i London eller vart de nu håller hus om de båda var oskyldiga och deras stackars barn och familjer fick sitta hemma och ta allt skit från oss på FB och Media.

Har inte alla svaren men nog tror jag att de vet mer om vad som inträffade än SD sagt i förhören.

Redan 2018-05-20 skriver postaren detta.
Endast 4 inlägg i denna tråd.

Jag hoppas att stringfellow fortfarande är aktiv och fortfarande läser här och särskilt då just det här, och kan informera oss om detta är sant eller om det blivit ett missförstånd??
Citera
2019-08-18, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666

Jag hoppas att stringfellow fortfarande är aktiv och fortfarande läser här och särskilt då just det här, och kan informera oss om detta är sant eller om det blivit ett missförstånd??

Hens sista inlägg skrevs 2019-01-09.
Citera
2019-08-18, 18:34
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Inom den Svenska kyrkan, så symboliserar den vita färgen ⬜ för ... renhet och helighet samt oskuld och används vid glädje-högtider, men nu till observandum gällande din fråga om bland annat den vita färgen ⬜ på rosorna.

Inom flera Asiatiska kulturer är VITT i stället en symbol för sorgen

Till nytt observandum, Du kan be den underbara och godhjärtade medlemmen @OzzieTheOwl att bringa klarhet i detta ovan skrivna, @OzzieTheOwl har Koreánska släktingar och är sålunda införstådd i den nu mera hädangångna Hjärsta-kvinnan's kultur och seder gällande den vita färgen's symboliserande.

Mvh/ @JokerMannen

Blir inte renhet och helighet samt oskuld lite missvisade ?
Citera
2019-08-18, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666

Uppgiften att HDs föräldrar inte visste var paret var, kom från media, men vi i tråden skrev att de kan menat olika saker m det. Eller svarat så för att de inte ville prata m media.

Hursomhelst, någon hävdade tidigt att barnen D körts till morföräldrarna på xxxdagen. När? Det tyder ju ändå på att SDs och HDs resa var planerad.
Citera
2019-08-18, 18:45
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Blir inte renhet och helighet samt oskuld lite missvisade ?

Tror att det faktum att vitt kan stå för sorg i Asien, var det som vägde tyngst här.
Citera
2019-08-18, 18:49
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Tror att det faktum att vitt kan stå för sorg i Asien, var det som vägde tyngst här.
Tveksamt. Trolig efterkonstruktion emedan det blir missvisande när den nu mera hädangångna Hjärsta-kvinnan's kultur och seder gällande den vita färgen är svensk liksom förmodligen resten av dom sörjande.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-18 kl. 18:51.
Citera
2019-08-18, 18:51
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tveksamt. Trolig efterkonstruktion emedan den nu mera hädangångna Hjärsta-kvinnan's kultur och seder gällande den vita färgen är svensk .
Må dä.
Jag valde att tolka det så, den andra tolkningen verkade lite cynisk.
Citera
2019-08-18, 18:53
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Må dä.
Jag valde att tolka det så, den andra tolkningen verkade lite cynisk.
Det var det som föranledde min reaktion.

Det blir missvisande när den nu mera hädangångna Hjärsta-kvinnan's kultur och seder gällande den vita färgen är svensk liksom förmodligen resten av dom sörjande.
Citera
2019-08-18, 19:11
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Tack för länk! Nu slipper jag kolla NA och Norrköpingstidningen varje dag.
Jag tänkte först att begravning sker i stillhet med endast de närmaste och har även kollat av olika "hitta graven"-sajter.
Anledningen till att jag är lite nyfiken på annons är att jag fått indikationer på att LW återgick till en relation med UW i samband med hans skilsmässa från MH. OM så är fallet kan vi lägga ännu en relation till listan.

16/6 -18 kommer detta inlägg.
(Apropå att jag läser om hela tråden och efter förfrågan håller ögonen öppna efter indikationer/info om huruvida LW hade flera relationer med gifta män, eller om relationen med SD var den enda.

Inlägget ovan lämnar öppet för f l e r a olika tolkningar.)
Citera
2019-08-18, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu tänker jag att bilden är tagen visserligen från gång/cykelbron men utsikten är mot norr/öst. Alltså den skylt man ser till vänster är den skylt man ser när man kommer från nordöstra hållet.
Hm, men å andra sidan kan jag undra- solen går väl upp i öst och går ner i väst.
Men skylten...

Jag uppfattar det som att det är den vackra solnedgången som är i fokus. Kanske inte sådant som ungdomar ger likes till.

https://www.google.com/maps/@59.2899732,15.1881556,3a,49.1y,44.77h,83.97t/data=!3m6!1e1!3m4!1ssxkbafYzxwrmU5Nj9rmnlA!2e0!7i1 3312!8i6656

Bilden ser ut att vara från den första bron från FP mot Stockholmshållet. Isf är det soluppgången som syns och vänder man sig om ser man planket och FP på höger sida. Tror jag.

Kanske barnen helst tar "bakvägen" till och från sitt hem för att slippa passera SD:s hus? För annars kan man tycka det är mer logiskt att de tar den gångbro över E20 som jag tror Honan var inne på.
Citera
2019-08-18, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det är på detta sådant sätt vi ska spekulera.
Vi ska försöka att respektera varandras olika tro och försöka hålla en så respektfull ton mot varandra att det kan bidra till att man testar sina tankar gentemot andras.
Jag "lyssnar" på de flestas spekulationer och försöker tänka mig in i dom, även om jag i stort inte ändrat position nämnvärt.

Det är otroligt svårt att vara objektiv, även om man inte är inblandad på något sätt. Svårast är att vara objektiv måste det ändå vara om man känner någon part i detta. Det har jag väldigt stor respekt för.

Det skulle faktiskt inte förvåna mig att om jag var anhörig/god vän/partner till SD kanske även jag skulle försvara honom med näbbar och klor.

Nu sätter jag mig in i L*nas kläder, och hennes närmastes situation.

Jag tycker att hon förtjänade att få leva ett liv. Hon kunde ha fått fortsätta att få uppleva denna sommar med sina barn, göra en tårta sin son på hans födelsedag och sedan göra tårtor till hans barn. Barn som aldrig kommer att få en mormor, en person som skulle kunna vara stolt över de nya små knyttena...

Helt i onödan....

Jag står inte ut när kränkningarna aldrig tar slut.
Det fortsatta dödandet...

Jag läste detta tidigare och började skriva tills jag fick tårar i ögonen och inte kunde fortsätta när jag kom till att skriva om A födelsedag och att han inte fick äta tårta med sin mamma på sin dag...och att han aldrig mer kommer få göra det. Och ännu värre att hans födelsedag alltid kommer bli en sorgens dag för Lenas och Ulfs yngste son...resten av hans liv och även de övriga i familjen W liv när de i framtiden kommer fira A...

Därför bör vi hålla god ton mot varandra i tråden, med respekt för de tre barnen som förlorat sin mor på detta fruktansvärda sätt, och givetvis även för Lenas skull.

Att lyssna på andra här i tråden, känna in andras synvinklar, oavsett om man håller fast vid sin åsikt, innebär inte att man vänder kappan efter vinden anser jag. Snarare att man är lyhörd, kan tänka i nya banor, vända på de jobbigaste och tyngsta stenarna, är just nödvändigt för att hjälpa till. Jag förstår dock frustrationen hos alla som redan förstått och tycker att vi andra ingenting begriper. Nej det är just det som är problemet, så låt oss få fortsätta i lugn och ro tills vi är där. Argumentera gärna emot om vi missat något, om vi missförstått något, men gör det hövligt.
Jag vill samtidigt inte tro att någon tror sig veta allt här, det vore ju verkligen märkligt anser jag. Antingen kämpar vi tillsammans och visar respekt genom att förstå vad andra menar, eller är tyst och funderar. Hur svårt kan det vara egentligen?

Det handlar inte om vem som hade satsat sin peng på rätt GM, det är ingen tävling, det är ingen lek.
Det handlar om rättvisa, den kommer med sanningen och den segrar alltid, även om den tar tid på sig!

Tack notknapparen för att du orkar fortsätta lyssna och bolla tbx, som förstår oss som grubblar och tvivlar fram och tillbaka, som försöker förstå hur vi tänker när vi vänder på alla stenar ytterligare ett varv...utan att ta något personligt och bli arg.
Så hoppas jag alla börjar tänka nu, och har tålamod med mig och alla andra tvivlare i tråden. 🙏🏽
Citera
2019-08-18, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hens sista inlägg skrevs 2019-01-09.

Ja och såg nu tyvärr att senast aktivitet här var 2019-01-11. Det innebär nog att vi inte får några svar men man får aldrig sluta hoppas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in