Citat:
Ursprungligen postat av
SmartaMarta666
Hej notknapparen!
Kungen i djungeln..ja det är kanske rätt beskrivning på denna SD??
Jag tror han var mycket älskad av dessa två kvinnor som båda ville ha honom???
Jag tror de kan bråkat på liv och död om denna älskade SD?
Ur denna synvinkel framstår SD som en helyllekille som måste varit väldig omtänksam och mån om dom båda, även om han älskade den ena mer, och var mer kär i den andra?? Eller om han hade precis lika mycket känslor för dom båda??
Det vet bara SD förstås??
Tillägger att jag inte försöker provosera dig, jag svarar dig endast för att jag vet att du alltid är klok som en bok, att du dessutom hängt med i tråden länge och är insatt i mycket!! Även om du inte ändrar din uppfattning om MGM som GM, så hoppas jag att du vill reflektera över det jag skriver??
Jag hoppas få se att du kan se saker från även detta håll, utan att känna dig tvingad att ändra åsikt på något vis!!
Din kunskap och ditt sätt att se på saker behövs om du kan vara objektiv vill säga??
Om du inte vill beblanda dig med mina teorier, ens för LW skull, så accepterar jag det och respekterar det och kommer inte att ta det personligt!!
Ja, det är på detta sådant sätt vi ska spekulera.
Vi ska försöka att respektera varandras olika tro och försöka hålla en så respektfull ton mot varandra att det kan bidra till att man testar sina tankar gentemot andras.
Jag "lyssnar" på de flestas spekulationer och försöker tänka mig in i dom, även om jag i stort inte ändrat position nämnvärt.
Det är otroligt svårt att vara objektiv, även om man inte är inblandad på något sätt. Svårast är att vara objektiv måste det ändå vara om man känner någon part i detta. Det har jag väldigt stor respekt för.
Det skulle faktiskt inte förvåna mig att om jag var anhörig/god vän/partner till SD kanske även jag skulle försvara honom med näbbar och klor.
Nu sätter jag mig in i L*nas kläder, och hennes närmastes situation.
Jag tycker att hon förtjänade att få leva ett liv. Hon kunde ha fått fortsätta att få uppleva denna sommar med sina barn, göra en tårta sin son på hans födelsedag och sedan göra tårtor till hans barn. Barn som aldrig kommer att få en mormor, en person som skulle kunna vara stolt över de nya små knyttena...
Helt i onödan....
Jag står inte ut när kränkningarna aldrig tar slut.
Det fortsatta dödandet...