Citat:
Ursprungligen postat av
Cloudedcrystalbeam
Du kan förstås ha rätt. GM kan först (i ursinne) ha varit en obetänksam risktagare för att sedan övergå till en tillvaro präglad av noggranna risköverväganden. Jag tänker dock inte förbjuda mig själv att tänka att GM är av den kalibern att hen innan, under och efter gärningen var och är en gränslös/distanslös person. Skulle dessutom inte bli förvånad om någon form av drogproblematik kunde kopplas till GM.
Kanske inte från obetänksam risktagare, till en lugn planerare.
Men efter mordet förstått att på snabbast möjliga sätt gömma kroppen och sedan lämna platsen. Kanske en person som inte grips av panik, och förstår allvaret.
Det skulle kunna vara en annan granne än SD, någon som fått "korn" på LW. Hon är en aktiv, glad energisk och attraktiv kvinna. Det finns "konstiga" människor.
Men att det skulle vara en överfallsvåldtäkt det har vi inte hört något om. Skulle förstås kunna vara ett vansinnesdåd. Men eftersom SD är den person som åklagaren har som skäligen misstänkt, tror jag ändå att de har mer på honom än "bara" de kränkningar han har utsatt LW för.
Så mitt förstahands tips är SD.