2019-08-17, 20:38
Medlem
Ustyugov3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Eftersom allt det blir mer rättvist? Är du emot rättvisa?

Hade varit bäst om VAR inte fanns men alla beslut blev rätt.

Men som VAR fungerar idag på ett psykologiskt plan är det en total katastrof. Vill hellre ha en fotboll som den varit sedan starten på 1800-talet till typ 2017 när de började med VAR i Italien.

Det funkade liksom förr.

Klarar knappt av att se fotboll längre, går inte att fira eller känna saker längre.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Rättvisare kanske men även sjukt mycket srerilare.

Jag föredrar fan ett felaktigt mål framför det här.

Ska ju vara straff där, visar med all tydlighet att VAR inte är en garant för rättvisa. Fortfarande en människa som ska bedöma och lika gärna kan ha fel.

Om du hade varit spurs fan så hade du nog inte gjort det.
Han använde för fan handen för att föra bollen vidare till Jesus. Hur kan du inte kalla det en total rättvisa att det döms bort? Obegripligt.
Medlem
Tycker nog inte VAR bör användas för att nagelfara hela uppbyggnaden till mål. Om avslutararen faular, bollen är inne eller ute och röda kort borde räcka.
2019-08-17, 20:39
Medlem
Ustyugov3s avatar
Citat:
Om du hade varit spurs fan så hade du nog inte gjort det.
Han använde för fan handen för att föra bollen vidare till Jesus. Hur kan du inte kalla det en total rättvisa att det döms bort? Obegripligt.

Han säger inte att det inte är "total rättvisa".

Skiter fullständigt ifall mina lag får rätt av VAR, jag personligen är emot skiten på principiell grund.
2019-08-17, 20:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov3
Hade varit bäst om VAR inte fanns men alla beslut blev rätt.

Men som VAR fungerar idag på ett psykologiskt plan är det en total katastrof. Vill hellre ha en fotboll som den varit sedan starten på 1800-talet till typ 2017 när de började med VAR i Italien.

Det funkade liksom förr.

Klarar knappt av att se fotboll längre, går inte att fira eller känna saker längre.

Så bara för att du vill ”känna” saker när du kollar fotboll så skall detta totalt felaktiga mål godkännas? Vad är det för argument?
Han styrde för fan bollen vidare med handen så att Jesus kunde styra in den. Hade inte blivit mål utan handen. Hur kan du inte kalla det total rättvisa att det döms bort?
VAR har gett rättvisa till sporten. Som jag är jävligt lycklig över när domarna sviker.
2019-08-17, 20:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov3
Han säger inte att det inte är "total rättvisa".

Skiter fullständigt ifall mina lag får rätt av VAR, jag personligen är emot skiten på principiell grund.

”Ok.”
På en principiell grund är jag för rättvisa. Men det kanske du inte är för rent principiellt?
2019-08-17, 20:42
Medlem
VAR har fullständigt förstört fotbollen. Det är inte tillför att aktivt sitta och leta efter anledningar att döma bort mål. Det var ingen handboll över huvud taget, och borde aldrig ha dömts bort.
Helt sjukt.

Citat:
Wow vilken partydödare VAR är. Målet döms bort korrekt men de måste verkligen analysera handsregeln efter säsongen.

Jag är egentligen för VAR men om det är det här vindls få se ofta så är det nästan bättre att vara utan. Total glädje i 1 minut, sedan avblåsning. Känns inte som det håller.

Nej det är allt annat än hållbart. Gör något åt det direkt eller ta bort eländet.
2019-08-17, 20:42
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Fast det är ju just handsregeln de analyserat och diskuterat inför denna säsong. Den är numera att all hands, oavsett avsiktligt eller ej ska dömas bort. VAR går in och gör ett korrekt jobb

Jag skrev ju att målet döms bort korrekt men de får gärna analysera handsregeln efter säsongen. Att döma bort för den handsen är korrekt men enligt mig hårt och i slutändan förstör mer för fotbollen än vad vi vinner.
2019-08-17, 20:43
Medlem
Ustyugov3s avatar
Citat:
Så bara för att du vill ”känna” saker när du kollar fotboll så skall detta totalt felaktiga mål godkännas?

Exakt! Du har fattat.

Citat:
VAR har gett rättvisa till sporten.

VAR har dödat sporten. Något du är "jävligt glad" över. Du är en sjuk människa.
2019-08-17, 20:44
Medlem
Ustyugov3s avatar
Citat:
”Ok.”
På en principiell grund är jag för rättvisa. Men det kanske du inte är för rent principiellt?

Kunde du se fotboll innan VAR?
2019-08-17, 20:44
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:

Jag skrev ju att målet döms bort korrekt men de får gärna analysera handsregeln efter säsongen. Att döma bort för den handsen är korrekt men enligt mig hårt och i slutändan förstör mer för fotbollen än vad vi vinner.
Personligen så tycker jag att det är en väldigt bra ändring. Det tar bort väldigt många gråzoner från bedömandet om det ska bli mål eller dömas bort.
2019-08-17, 20:46
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Personligen så tycker jag att det är en väldigt bra ändring. Det tar bort väldigt många gråzoner från bedömandet om det ska bli mål eller dömas bort.

Att man inte ska kunna göra mål med hands är bra men i uppbyggnad till mål hitta en hands som är total ofrivillig känns lite för mycket. Hade Jesus gjort en hands så är det rätt att döma bort men nu blir det lite löjligt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in