2019-08-13, 17:53
Avslutad
Jag förstår fortfarande inte hur folk kunde tro att årets sommar skulle bli lika varm som fjolårets.

Har folk blivit helt hjärntvättade av klimatsekten eller vad är det frågan om?
Citera
2019-08-16, 10:58
Medlem
Det varma och stabila vädret ser ut att etablera sig nästa vecka, lagom till skolor och arbeten börjar igen..
Citera
2019-08-17, 01:09
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMaul2000
Det varma och stabila vädret ser ut att etablera sig nästa vecka, lagom till skolor och arbeten börjar igen..
Vad för varmväder talar du om? 20-22 grader?
Citera
2019-08-17, 16:21
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vad för varmväder talar du om? 20-22 grader?
Om det kommer så är det vid månadsskiftet och litet in på nya månaden som det kommer.

Fast det hela hänger på om det atlantiska lågtrycket behåller sin projicerade bana, där utanför de brittiska öarna. Och sen stannar kvar en bit väster om Irland.

Då kommer värmetransporten från Iberiska halvön upp till Sverige att pumpas igång igen.

Men ...
Samtidigt som det alltså går att se detta i modellerna, så ser man även ett direkt polarnordligt iskallt temperaturskikt som börjar knöka sig neråt, rakt ner över Sverige - och då knuffa bort den sydliga värmen.

Det blir en krock med andra ord, och frågan är vem som ska vinna.
Citera
2019-08-19, 12:30
Medlem
Verkar komma en värmebölja till helgen !
Citera
2019-08-19, 18:29
Medlem
Riktigt nice sensommarväder idag. Soligt och varmt.
Citera
2019-08-19, 19:04
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Verkar komma en värmebölja till helgen !

21-22 grader i 08. Lagom

Citat:

Vi hade 21 grader och halvsol. Skönt.
Citera
2019-08-19, 21:14
Medlem
Zarfots avatar
Citat:

Vart är detta? Västsverige har iaf haft rejält blåsigt och en hel del sol, men också kraftiga regnskurar.

Helgen verkar ju ha potential för högsommartemperaturer och möjligtvis kan värmen förstärkas i nästa om ett högtryck med centrum öster om Sverige etableras. Kvällens ECWF visar detta scenario, men så var inte fallet imorse.
Citera
2019-08-20, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Jag förstår fortfarande inte hur folk kunde tro att årets sommar skulle bli lika varm som fjolårets.

Har folk blivit helt hjärntvättade av klimatsekten eller vad är det frågan om?

Ja så är det. Hjärntvätt. Däremot tror jag sommaren 2019 började ganska varm den också vilket övertygade dessa tomtar dubbelt att förra sommaren var det nya normala.
Citera
2019-08-20, 21:36
Medlem
rondellhundens avatar
Underbart väder idag. solen sken och varmt och gott i södra Sverige.
Skall tydligen komma en värmebölja till helgen och i nästa vecka. Kan det bli runt 30 grader varmt i September?
Citera
2019-08-20, 22:37
Medlem
Asskönt sensommarväder idag också, soligt, knappt nån vind och 22 grader, och lagom luftfuktighet på ca 45%. Otroligt behagligt, inte för kallt och inte för varmt. Inte för torrt och inte för fuktigt. Så här kan det gärna vara året om för min del.
Citera
2019-08-23, 10:46
Medlem
Är det bara jag som tycker att det är extremt kvavt? Och har varit så i flera veckor nu. På morgonen vaknar man och nästan fryser, svalt och skönt. Man tar på sig byxor. Sedan när tiden närmar sig middag så kommer någon jävla kvavhet i luften och jag får sätta på fläkten och ta av mig. Skum jävla sommar i år när det gäller temperaturväxlingen under dagen, för mig iaf. Bor i närheten av Stockholm. Notera att jag inte påstått att vädret är så, det kan vara mig det är fel på.

Finns fan inget värre än när det är vitt på himlen och varmt. Får gärna vara sommarväder eller mörkt och regn, inget däremellan imo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in