Citat:
Ursprungligen postat av
Fladerlappen
Har en fråga jag funderat på i någon dag.
Var inne på en populär affär på darknet där det såldes diverse substanser.
Såg då att 1st(en) kapsel Elvanse 70mg går för 120-160kr.
Varför är det dessa priser?
Nu har jag en diagnos och äter Elvanse dagligen och skulle nog behöva trycka i mig 4-5st om jag skulle vilja få drogeffekter(mest negativa visserligen, superfokuserad och blir sådär pundig och pillar sönder en transistorradio för skojs skull).
Detta skulle då kostat mig 500spänn att köpa och skulle väl kanske kunnat ge mig 5g någorlunda bra gatutjack antar jag.
Längesedan jag körde vanlig amfetamin men en påse räckte ju tillräckligt länge för att både hinna starta ett företag samt fylla Sveriges spermabanker.
Däremot upplevde jag en jädra nojja och nervositet på gatutjacket vilket jag inte får av Elvansen.
Så, varför är priskostnaden såhär?
Är det kanske så att Elvansen ger en bättre skjuts för folk som fungerar mer ”normalt ”och exempelvis blir partysugna efter en lina.
Samt, bör jag vara orolig?
Precis hämtat ut en burk och har alltså saker för typ 3000spänn i fickan...
Kollade precis och hittade 10x50mg för 650... 1.3kr/mg mao. Tror ju på vad du säger om 160kr/st (dvs ~2.3kr/mg) och har själv sett fantasipriser där men riktigt så farligt tycks det ju inte vara, om du inte tvunget vill ge bort pengar då dvs.
I min hemort är de svindyra på gatan också, men jag tror priserna lär gå ner eftersom (mitt intryck) det är bra många fler som får elvanse idag än för 5 år sen.
Pundare kommer alltid köpa gatutjack. De som (när det framkommit att jag får elvanse på recept) erbjudit mig pengar för burkarna har grovt räknat tillhört två kategorier: högpresterande studenter och yngre karriärsmänniskor. Tjack är inte en glamorös drog och ett självklart socialt självmord bland 99% av befolkningen, för att inte tala om att det är hopplöst att plugga/jobba på jämfört med elvanse utan att man blir, vad ska man säga, något för pundig.
Det är givetvis total spekulation från min sida, men jag tror det är två helt olika kundgrupper varav den ena har betydligt mer pengar än den andra. Till pundarnas nackdel, då.
Tror inte de är intresserade av att slänga i sig en näve elvanse för att bli duttade, snarare för att prestera i studier och karriär.
Huruvida de senare hittat till darknet i samma omfattning som tjackisarna är kanske mer oklart, men någon måste väl köpa skiten till de priser som nu gäller, annars hade priserna gått ner...?
Mest spekulation, men det är det bästa svar jag kan komma på att ge dig