2017-02-21, 22:00
Medlem
Trip.McTrips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Elvanse går visst att snorta.

Ok, det verkar visst gå, men rätt ovärt då det nääästan ger samma effekt och ingen direkt kick.
Citera
2017-02-23, 03:22
Medlem
Skurken89s avatar
Helt ärligt har jag inte kollat igenom tråden men är det okej att ta 40mg elevanse om jag tog 18 mg concerta för över 4 timmar sen?

Vill veta så det inte blir nå konstiga interaktioner mellan elevanse o concerta.
Citera
2017-02-23, 11:33
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurken89
Helt ärligt har jag inte kollat igenom tråden men är det okej att ta 40mg elevanse om jag tog 18 mg concerta för över 4 timmar sen?

Vill veta så det inte blir nå konstiga interaktioner mellan elevanse o concerta.
Ja det är lungt
Citera
2017-02-26, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Det var oväntat! När man tagit vanligt tjack med concerta så har man fått djävla hjärtklappningar och obehags känslor!
Inget bra tecken på kombinationen! Även om det skulle ha en neuroskyddande effekt att ta Elvanse (prodrog till dexamfetamin) tillsammans med Concerta (metylfenidat) jämfört med att bara ta Elvanse är frågan om det är bra för kroppen in vivo? Inget bra om det ökar stressen på hjärtat.

Citat:
So surprisingly enough, methylphenidate actually can attenuate the neurotoxicity associated with amphetamine, if taken along with it. Keep in mind, though, that methylphenidate has a shorter half-life than amphetamine.
Källa: What are the long term effects of Adderall, Dexedrine, or Ritalin use? - Quora
Citera
2017-03-03, 12:10
Medlem
bananajoe33s avatar
Är detta rent amfetamin?
Citera
2017-03-03, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Är detta rent amfetamin?
Det är lisdexamfetamin. Läs mer på: Elvanse – Wikipedia
Citera
2017-03-05, 21:11
Medlem
gammatrons avatar
Har ni på recept allihopa eller ger ni er ut på gatan? Det tog ett tag innan jag fick dem, men det är kanske lättare nu? Vad tror ni?
Citera
2017-03-09, 16:16
Medlem
f30malmos avatar
Känner väldigt märklig yrsel efter min doshöjning. Som att jag ska svimma ibland.
Kollar blodtryck inför varje höjning, det har legat bra hela tiden. Nu känns något dock lite fel. Någon som känt liknande? Hur känns det om blodtrycket stiger för högt?
Citera
2017-03-09, 16:42
Medlem
strezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gammatron
Har ni på recept allihopa eller ger ni er ut på gatan? Det tog ett tag innan jag fick dem, men det är kanske lättare nu? Vad tror ni?

Ja, jag behövde bara knalla in där på öppenpsyk, har ju ADHD diagnos så jag får ut det hur lätt som helst.. Helt sjukt lätt faktiskt. Men måste då lämna prover titt som tätt istället och bara det är ju drygt.
Citera
2017-03-09, 17:23
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Känner väldigt märklig yrsel efter min doshöjning. Som att jag ska svimma ibland.
Kollar blodtryck inför varje höjning, det har legat bra hela tiden. Nu känns något dock lite fel. Någon som känt liknande? Hur känns det om blodtrycket stiger för högt?

Ingen som vet?
Är ganska jobbig känsla.
Citera
2017-03-09, 19:28
Medlem
Ta inte elvansen, jag tror det är att den inte "räcker"
högt blodtryck, känns typ inte..
Senast redigerad av nothot 2017-03-09 kl. 19:31.
Citera
2017-03-09, 21:58
Medlem
Trip.McTrips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Ingen som vet?
Är ganska jobbig känsla.

Citat:
Ursprungligen postat av 1177

Symtom vid högt blodtryck
Du kan få lindriga symtom vid högt blodtryck, till exempel lätt huvudvärk och trötthet, men det är reaktioner som också kan ha flera andra orsaker. Många som går omkring med ett alltför högt blodtryck känner ingenting alls. Det enda sättet att veta säkert om blodtrycket är förhöjt är genom att mäta det.

Vid riktigt höga blodtryck kan du få tydligare symtom som trötthet, illamående, svår huvudvärk och andnöd. Det är ett livshotande tillstånd som är ovanligt.

Tror inte det är någon direkt fara om du bara är lite yr, det ligger ju under vanlig biverkning på Elvanse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in