Citat:
Ursprungligen postat av
prostetnic
Har AR&Co sexuellt trakasserat flickor också? Nej, saken gällde misshandel av Afghanen.
Att inte rättegången omfattar allt annat är INTE något som innebär att man har förnekats en rättegång. Att förnekas en rättegång innebär att man blir dömd utan att det föregåtts av en rättegång - alla som har följt målet något sånär (ie inte bott under en sten) vet att domen föregicks av en rättegång.
1. Nu svamlar du bara. Gissningsvis är det precis som med MSM:s vanliga talesmän. De har på något mystiskt vis åldrats 20 år över en natt och ser helt slut ut.
(givetvis är det utsagorna på filmen som avses).
2. Nu svamlar du bara ännu mer. Troligen lider du av någon svår sjukdom där du tror att det är helt okej att göra massmediestorys av urklipp ur rättsförfaranden.
Blir personer utsatta för brott så har de rätt till en rättegång med vissa begränsningar som inte är uppfyllda i det här fallet.
Citat:
Ursprungligen postat av
prostetnic
Jag utgick från att de som läser har IQ som är högre än deras skonummer. Det är ju så självklart att lagen måste vinna laga kraft för att skulden på 12500kr öht skall komma att gälla.
Det är lite oklart var du vill komma med din invändning. Är det bara för att du vill käfta emot, men det är uppenbart att du inte kan försvara ditt påstående jag svarade på?
Ny yrar du. En dom enligt svensk lag har inte högre ställning än svensk lag. Den har möjligen högre ställning än svensk dom.
Och om den nu är enligt svensk lag så skall ju svensk lag gälla. Preskriptionstider är satta av riksdagen genom lagar, svenska lagar.
1. Jag tror inte att någon är imponerad över dina försök att trolla. Eller för den delen Svensk preskription i sådana avseenden.
2. Återigen en massa svammel. Att stoppa huvudet i sanden och rumpan i vädret är inte ett vinnande beteende.
3. Exempelvis EKMR är inkorporerat i Svensk lag på två sätt, som lag och som högre författning. Detta innebär att en dom från Europadomstolen alltid kommer att ha en högre ställning i den Svenska juridiska hierarkin än en Svensk dom baserad på Svensk inhemsk lag eller rättspraxis. Europadomstolen har tolkningsföreträde avseende EKMR. Ungefär likadant är det med EU-domstolen. Tribunalerna har inte sådana lagföreskrifter men har mer direkta, fysiska genomdrivande åtgärder att ta till ifall en stat inte vill rätta sig efter deras utslag. Så du svamlar igen. Antagligen är du en försoffad kommunist som tjuter över statens autonomi och att du gått på bluffen om demokratins inverkan på saker och ting.
4. Svensk preskription är alltså bara relevant inom Sverige när internationell lag, EU-rätt eller EKMR inte åberopas och även då finns det skäl att tvivla på saken då preskriptionen främst syftar till "att smita från räkningen från statens sida" - det är ganska trivialt att exemplifiera en situation där preskription enligt svensk lag inträffar varefter tex. ny information medför att saken måste prövas ändå. Typiskt kommunister att tänka som så att först grävs bevisen ned, sedan åberopas preskription.
Citat:
Ursprungligen postat av
prostetnic
Säg, vem tänker du dig övertyga genom att helt utan grund kalla folk för knarkande kommunister? Att ifrågasätta folks kompetens? Eller det kanske är det bästa argumenten du kan komma på?
Vad det skulle vara svar på är dock oklart. Generellt ser det ut som att du duckar rätt mycket argumenten du får mot dig.
På vilket sätt tycker du det syns i förhållande till vad som redovisats? Jag tycker inte det är något konstigt alls i målet (bortsett från mediala uppmärksamheten och med det följande foliehattarna).
1. Säg nu inte att jag har fel.
2. Det där är ju bara svammel.
3. Det är just därför som jag är övertygad om att du är en kommunist på droger. Det är bara i sådana kretsar som man tar ett beslut om en dom och sedan har en rättgång om hur man ska komma fram till domslutet på bästa sätt.
3a. Normal funktion: Domslutet är en funktion av rättegången.
3b. Nuvarande funktion: Rättegången är en funktion av domslutet.
4. I fall 3a är modellen korrekt, i fall 3b är rättegången bara en show och deltagarna skådespelare.
5. Nu är det färdigflashbackat.