Citat:
Ditt inlägg är så omoget korkat att det luktar finnig jurist lång väg som tror sig begripa något genom att läsa lite trams-böcker. Du har uppenbarligen inte en susning om hur de svenska domstolarna/advokaterna/åklagarna fungerar i praktiken.
Eller varför tror du att ordföranden i målet, efter alltså ha levererat en genomkorrumperad Rocky-dom på så vis att staten nu slipper undan skadeståndsansvaret på kanske 10 - 20 miljoner kr, kommer att redan i nästa månad få sin lön dubblad?
(Källan bakom närmast ovan uppgift kan du ju bara drömma om att jag serverar på FB.)
Eller varför tror du att ordföranden i målet, efter alltså ha levererat en genomkorrumperad Rocky-dom på så vis att staten nu slipper undan skadeståndsansvaret på kanske 10 - 20 miljoner kr, kommer att redan i nästa månad få sin lön dubblad?
(Källan bakom närmast ovan uppgift kan du ju bara drömma om att jag serverar på FB.)
1. nja.
2. tjaha, jag har rätt att kalla mig jurist men är egentligen lite för fin för att pyssla med svensk lag.
3. det finns riktiga guldklimpar på ioir.se . Möjligen kan man tycka att det är tramseri att skriva sig runt ett publikt tabu likt typ juridikens motsvarighet till Janne Guillou. På skribentens ungdomliga tid var inte internet allmänt tillgängligt.
4. Det finns mycket goda beskrivningar av den saken på ioir.se
5. Tjaha. Det är faktiskt åklagaren som stått för det mesta av lagöverträdelserna i ärendet. I övrigt är det väl bara att gratulera domaren till ny tjänst med 130k i lön. Slutligen slipper inte staten något skadestånd överhuvudtaget. Svenska jurister och "domstolar" har inte tolkningsföreträde avseende EU-rätt, EKMR, internationell rätt eller bits-tribunaler. Svenska domare kan inte göra något för att trolla bort skador utom möjligen så kallad skimming som t.e.x. HD utfört i några domar där de räknar ut skadan och drar bort typ 50k för att de vet att parten inte orkar två-fem år till i rätten för jakten på 50k liksom att vissa tribunalbestämmelser utgör hinder för fortsatt processande ifall typ skadan är 30 miljoner och staten ersatt 29,950 miljoner.
6. Nu får ni allt ta och ge er. Nu är det färdigflashbackat!