Citat:
Ursprungligen postat av
lm5711
Det hade jag också gjort om det var möjligt. Men jag hade inte vänt ryggen i en sån situation. Och man kan bli trängd så att man inte kan gå därifrån. Vad vill man ha rätt att göra i det fallet?
För jävligt. Man läser om allt fler såna fall, där vanliga Svenssons döms hårt för att ha försvarat sig. Samtidigt daltas det med de livstidskriminella.
Inte undra på att Rocky-fallet får sån uppmärksamhet. Folk är förbannade över sånt här.
Jag säger inte att det som Rocky-gänget gjorde är uppenbarligen försvarligt. Men om man tänker efter vad man själv kan råka ut för, och vad man då vill ha rätt att göra (om man nu lyckas)? Då är det Rocky-gänget gjorde kanske inte jättelångt från vad man själv skulle gjort?
Här måste vi allt skilja på att vara så trängd att det inte finns någon annan utväg.
Självfallet om du sitter i skiten och det inte finns någon utväg är enda sättet att gå till attack först.
Problemet är att våra högintellektuella arbetskraftsinvandrare normalt går i flock. 4-5 pers är inte ovanligt när man skall ge sig på någon enskild stackare som vågat stå upp.
Fast i detta fallet skulle ju också rappgänget kunnat gå åt andra hållet. Är väl en väldigt grundläggande sak för livvakter att sätta sin boss i säkerhet. Inte att låta honom bli indraget i något.
Men det syns på några filmer att när något händer kan de inte låta bli att gå närmare.
Och som du skriver. Fan livsfarligt att som svenne göra något. Ge sig på någon ej helyllesvensk och du åker dit. Säkert dras rasistkortet fram av en slipad advokat/åklagare.
Eller, som det skulle kunna bli i detta fallet, det skall tas hänsyn till ens kulturella bakgrund. Nu är väl problemet att det är jänkare.
Tror faktiskt att det behandlas annorlunda än om det suttit några araber eller gypsys i åtaladbänken