Fast det är ju ganska givet att _viss del_ av skolproblematiken i sorsele var pga mobbning pga att de höll på med youtube. Om de inte hade gjort det hade ju ingen brytt sig om tex den läckta ljudinspelningen. Vidare hade förmodligen inte O's tidigare klasskamrater bemödat sig med att spela in och försöka sprida på internet om de nu inte var "kända" och höll på med youtube. På samma sätt som att Rask och andra inte hade brytt sig eller ens kommit i kontakt med det om det inte vore för de höll på med youtube. Så jag tror folk missförstår när de menar på att "de tror de är kändisar", det är inte det det handlar om som jga uppfattar det - utan om att deras offentlighet gör dem mer sårbara på ett sätt som många icke-offentliga personer slipper.
Och att tro att alltid löser sig bara för att vissa saker omkring anpassas är ju otroligt naivt. Det har jga skrivit upprepade gånger här i tråden, folk här vill så oerhört gärna se enkla lösningar. Som om A alltid garanterat leder till B och om B gäller är A inget problem längre. Men verkligheten fungerar ju inte så, det är alltid mer komplext.
Att han kan känna stress är ju inte konstigt. Han har ju fortfarande psykiskt ohälsa. Detta oavsett om skolgången är anpassad eller inte. Men för att sätta skolgången i relation till _hans egen förmåga_: tidigare har han ju inte gått i skolan alls. Då är det ju framsteg att han går dit alls nu och gör sina läxor hemifrån.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tarmstuvning
Och jag tror även Oliver klarar av skolan. Det är ju inte pga av diagnoserna direkt hon inte klarar av skolan. I Sorsele sa hon att hon var mobbad och att det var pga av att hon var youtub kändis. Mobbing och kändisskapet har inget med diagnoserna att göra. Även nu i Norrköping ska kändisskapet vara ett problem.
Nu har han anpassad skolgång. Behöver bara gå till skolan varannan dag och hämta sina skoluppgifter. Hon är i skolan max 20 till 30 minuter och har tydligen även en ledsagare som följer henne med till skolan.
Hur kan hon då känna stress undrar jag? När hon har all möjlig hjälp hon kan få. Hon kan i lugn och ro göra sina läxor hemma men trots det så verkar det inte fungera. Han har tappat mycket i skolan dom senaste 2,3 åren men vad görs för att komma ikapp detta? Spela Fortnite? Hade tex vart jättebra om dom så hade lagt ner bara några timmar i veckan på skolarbetet under sommarlovet.