Citat:
Nej jag har inte sett deras lives eller senaste video. Bara där Oliver berättar sitt namn.
Jag mår inte bra av att kolla på dom därför låter jag bli eftersom att jag känner mej kränkt.
När någon säger jag kan inte jobba för jag har min diagnos eller jag kan inte klara av skolan med min diagnos autism
Jag tycker att det är viktigt att man förklarar att det är från ens egna perspektiv med diagnosen och att alla som har samma diagnos är olika och att man verkligen gör det tydligt
Till exempel jag har pratikjobb jag har klarat av skolan med Autism så jag känner varför ska jag se på något som jag mår dåligt av.
Vem vet jag kanske kollar in deras kanal om ett halv år.
Det ända jag inte kan förstå är varför dom inte har ändrat sin bakgrunds bild om han nu har bytt namn hade det varit jag hade jag velat ta bort det på direkten.
Jag mår inte bra av att kolla på dom därför låter jag bli eftersom att jag känner mej kränkt.
När någon säger jag kan inte jobba för jag har min diagnos eller jag kan inte klara av skolan med min diagnos autism
Jag tycker att det är viktigt att man förklarar att det är från ens egna perspektiv med diagnosen och att alla som har samma diagnos är olika och att man verkligen gör det tydligt
Till exempel jag har pratikjobb jag har klarat av skolan med Autism så jag känner varför ska jag se på något som jag mår dåligt av.
Vem vet jag kanske kollar in deras kanal om ett halv år.
Det ända jag inte kan förstå är varför dom inte har ändrat sin bakgrunds bild om han nu har bytt namn hade det varit jag hade jag velat ta bort det på direkten.
Visst är det så. Jag tror också att hon kan utföra något slags jobb trots diagnos eller handikapp. Hon har ju inga större problem med att sitta på Youtube iaf. Men nu går inte deras kanal så bra så dom kan livnära sig på detta vilket skapar oro och stress hos Oliver.
Jag har även jag haft det tufft ekonomiskt men det håller man barnen utanför. Det där ligger på föräldrarnas ansvar inte barnens. Hur jobbigt det måste vara för Oliver att höra.. Jahapp nu blir vi snart vräkta och måste flytta igen.
Han påtalar ju även det att han tycker det är jättejobbigt att flytta. Så ist för att sitta och förvänta sig någon ska ge dom ett Dröm boende borde Jewels se till att ha en trygg kontinuerlig löpande inkomst då youtube inte är det.
Jag föreslog i en live att Jewels kunde jobba som hjälplärare i språk tex. Hon är ju jätteduktig på engelska. Men det svara hon inte på. Hon verkar inte ha några kroppsliga problem då dom går långa promenader. Rast vakt på någon skola tex? Det är också ett sätt att förhindra mobbing tex. Plocka skräp ute.. Personlig assistent åt någon äldre? Hon kan ju ta hand om sin Pappa. Vad som helst. Jag tror säkert det finns något jobb för Jewels.
Och jag tror även Oliver klarar av skolan. Det är ju inte pga av diagnoserna direkt hon inte klarar av skolan. I Sorsele sa hon att hon var mobbad och att det var pga av att hon var youtub kändis. Mobbing och kändisskapet har inget med diagnoserna att göra. Även nu i Norrköping ska kändisskapet vara ett problem.
Nu har han anpassad skolgång. Behöver bara gå till skolan varannan dag och hämta sina skoluppgifter. Hon är i skolan max 20 till 30 minuter och har tydligen även en ledsagare som följer henne med till skolan.
Hur kan hon då känna stress undrar jag? När hon har all möjlig hjälp hon kan få. Hon kan i lugn och ro göra sina läxor hemma men trots det så verkar det inte fungera. Han har tappat mycket i skolan dom senaste 2,3 åren men vad görs för att komma ikapp detta? Spela Fortnite? Hade tex vart jättebra om dom så hade lagt ner bara några timmar i veckan på skolarbetet under sommarlovet.
Det klagas på Rask som inte hittat på något med barnen under sommaren. Vad har Jewels gjort? Jo, dom gick på bio en dag. Kredd för det iaf. Oliver säger själv i sina videos att hon aldrig gör någonting. Att dom aldrig hittar på någonting. Att han bara ligger i sängen och sover. Pappan skulle ta dom till Gröna Lund. Det såg han fram emot men nu blev det inte så vilket han verkade besviken över.
Varför kunde inte Jewels åkt till Gröna Lund med Oliver? Ska Pappan som bor på andra sidan jordklotet se till att Oliver kommer dit?
Oliver mår dåligt. Han är inte glad alls. Det kan man se och höra i många av deras videos där han påtalar det.
Han har mått dåligt mycket lång tid. Nu snackar vi inte månader utan år. Det kan inte vara pga av Pappan för han har ju inte ens vart närvarande. Jewels har en son som isolerar sig. Som inte har några vänner. Som tycker livet är meningslöst och tråkigt. Som inte vill leva och som vill dö. Som inte känner sig älskad mm.
Vore jag Mamma till ett sådant barn skulle jag vara orolig. Då skulle jag nog även rannsaka mig själv och fundera på vad jag som Mamma kan göra eller vad jag gör för fel.
Senast redigerad av Tarmstuvning 2019-08-13 kl. 10:52.
Senast redigerad av Tarmstuvning 2019-08-13 kl. 10:52.