2019-08-13, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Vissa billiga länder kan man få arbetstillstånd som frilansare med väldigt låg skatt eller endast kostnaderna för att förnya tillståndet varje år.

Här i Kambodja tex. Bankkonto får du öppna sålänge du har ett 6mån+ visum i passet.

Då borde inte skatteverker ha något att säga till om sålänge du är bosatt där.

Jag fick uppehållstillstånd, och det står kvar. Jag måste tydligen ändra själv i uppdatering hos banken men jag låtsas att inte förstå och därför ändrar jag inte vart jag bor, så det står kvar år efter år, att jag lever i det landet.
2019-08-13, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capitanogaliano86
Jag fick uppehållstillstånd, och det står kvar. Jag måste tydligen ändra själv i uppdatering hos banken men jag låtsas att inte förstå och därför ändrar jag inte vart jag bor, så det står kvar år efter år, att jag lever i det landet.

..och banken godkänner det år efter år, efter att jag gjort uppdateringen, enligt deras riktlinjer och dem slipper då krångla med att rapportera till Sweden samt erhåller euro varje månad.
2019-08-14, 11:32
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capitanogaliano86
..och banken godkänner det år efter år, efter att jag gjort uppdateringen, enligt deras riktlinjer och dem slipper då krångla med att rapportera till Sweden samt erhåller euro varje månad.

Jo fördelen i såna här länder är ju att ingen bryr sig så länge dom får betalt som förväntat. Ingen vill lyfta ett finger om dom inte behöver, även om kanske tom ett brott har begåtts. Gäller även poliserna.

Nackdelen är såklart osäkerheten så man ska inte samla sitt pensionssparande där.
2019-08-14, 18:33
Medlem
Hur gillar dom copy+paste?
2019-08-14, 18:35
Medlem
Hayworthians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibben
Hur gillar dom copy+paste?

Funkar inte.
2019-08-14, 18:44
Medlem
Bbobis avatar
Hur mycket kunder är det egentligen på dessa sidor och arbetar ni för en eller flera sidor samtidigt via eran arbetsgivare? Alltså om ni chattar med kunder från olika sidor på samma plattform.

Tittar man tex på chat-from-home.com vars dating-sida har en lång historik med att bli uthängda som bedragare undrar man ju lite hur många som vet hur man googlar som faktiskt faller för det.

Råkade hitta en länk till ett forum med en av deras f.d anställda som postat mängder med screenshots på sina chattar. Tydligen var han sur då han inte fick sin lön utbetalad.

Senast redigerad av Bbobi 2019-08-14 kl. 18:58.
2019-08-14, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Hur mycket kunder är det egentligen på dessa sidor och arbetar ni för en eller flera sidor samtidigt via eran arbetsgivare? Alltså om ni chattar med kunder från olika sidor på samma plattform.

Tittar man tex på chat-from-home.com vars dating-sida har en lång historik med att bli uthängda som bedragare undrar man ju lite hur många som vet hur man googlar som faktiskt faller för det.

Råkade hitta en länk till ett forum med en av deras f.d anställda som postat mängder med screenshots på sina chattar. Tydligen var han sur då han inte fick sin lön utbetalad.

Flera sidor på samma plattform. Och en hel del kunder. Många, väldigt många kunder som skriver till olika personer.
2019-08-15, 11:23
Medlem
MandySkolmans avatar
Har under över ett halvår jobbat åt Jobba-Hemifrån men är lite nyfiken på Cloudworkers istället.

Tar gärna PM med era erfarenheter, iom att Cloudworkers är internationellt KÄNNS det rimligare att de besitter fler meddelanden i kö och därav genererar lättare pengar?

Tycker jobba-hemifrån är relativt ostabilt, kan vara tvärdött en månad, sen bli kaos en vecka sen dött igen?
2019-08-15, 11:24
Medlem
Ni som har utbetalning via payoneer, på vilken dag brukar ni oftast få eran utbetalning?
2019-08-15, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MandySkolman
Har under över ett halvår jobbat åt Jobba-Hemifrån men är lite nyfiken på Cloudworkers istället.

Tar gärna PM med era erfarenheter, iom att Cloudworkers är internationellt KÄNNS det rimligare att de besitter fler meddelanden i kö och därav genererar lättare pengar?

Tycker jobba-hemifrån är relativt ostabilt, kan vara tvärdött en månad, sen bli kaos en vecka sen dött igen?
Det beror väl på hur de ser ut men här i Sverige kommer pengarna 18-25e så det är mycket trafik då, sen dör det sakta ut igen. Därför är det inte så mycket trafik. Folk har slösat det sista av socialbidraget helt enkelt.

Kör du Payoneer? Vilka dagar brukar du få utbetalning?
2019-08-15, 16:21
Medlem
MandySkolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX1
Det beror väl på hur de ser ut men här i Sverige kommer pengarna 18-25e så det är mycket trafik då, sen dör det sakta ut igen. Därför är det inte så mycket trafik. Folk har slösat det sista av socialbidraget helt enkelt.

Kör du Payoneer? Vilka dagar brukar du få utbetalning?

Ja det är rimligt men minns att det var extremt mycket ngnstans innan löning i typ Maj tror jag!

Har kört Payoneer, tyckte det var struligt och dålig support så bytte till bank men fått lite noja över skatt och ska köra payoneer och kort istället direkt via dem tänkte jag fr.om nu!
2019-08-15, 20:20
Medlem
Ni skämtar slår vad om att det är massiv trafik hos JH nu

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in