2019-08-10, 18:30
Medlem
Hayworthians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solenskrafter
Som sagt, jag vill er bara väl, inget annat! Tro mig eller ej.

Frågan är väl mer vad jag egentligen menar med mina "tidigare inlägg" som du syftar på? Jag vill se vad folk kan, vet och säger. Om folk inte vet om vad som kommer ske tillslut. Vilket jag tydligt märker på de flesta här.

Det är ju därför jag informerar det här till er nu, jag märker på majoriteten härinne att ni inte vet vilka risker ni utsätter er för.

Du kommer tacka mig en vacker dag kan jag lova!

Tror inte du har någon aning heller, gå tillbaka och se vad du skrev, precis som vi gjort.
2019-08-10, 20:40
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Nu händer det grejer, han ska in i rättegång i Januari 2020, sitter häktad tills dess!
Jag ber er, det är inte värt det, hoppa av skiten innan det är för sent.

Dessa typer av brott är inte att leka med, även om det inte känns som ett brott så kommer ni bli varse, titta bara på han Sebastian Ljungblad från filmen Goliat som blev dömd för inte så länge sedan, de tar dethär på minst lika stort allvar!

Sebastian kapade bankkonton vilket ni väl inte gör? Vad för brott är du som operatör skyldig till? Ni svarar ju bara på meddelanden? Det vore kanske mest om man lyckas spåra pengarna och ni får skatteverket på er?
2019-08-11, 02:17
Medlem
Håller med föregående inlägg. Råder er alla att dra er ur.
Jag har gjort det, äntligen ute ur rävgänget och jag har aldrig varit lyckligare.

Innan det är för sent – ut!
2019-08-11, 16:19
Medlem
Hur riskfyllt är det egentligen att få lönen utbetald på sitt vanliga bankkonto istället för payoneer?

Kommer endast jobba några extra timmar i veckan så det handlar endast om ynka 1200-1300 kr i veckan, är det något banken lyfter ögonbrynen för?
2019-08-11, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Sebastian kapade bankkonton vilket ni väl inte gör? Vad för brott är du som operatör skyldig till? Ni svarar ju bara på meddelanden? Det vore kanske mest om man lyckas spåra pengarna och ni får skatteverket på er?

Man kan lätt tro att detta är så himla mycket mildare grad i straff, men du vet hur Sverige fungerar, slutar med att du åker dit för bedrägeri, då du har medverkat i bedrägeri, samt om du ej skattar så åker du även på det! Det är absolut inte värt det, lägg istället ner tiden på något som är säkert!

Citat:
Ursprungligen postat av halfyellow
Hur riskfyllt är det egentligen att få lönen utbetald på sitt vanliga bankkonto istället för payoneer?

Kommer endast jobba några extra timmar i veckan så det handlar endast om ynka 1200-1300 kr i veckan, är det något banken lyfter ögonbrynen för?

Helst av allt så låter du cashen vara på payoneer, väljer du det andra alternativet så löper du en bra mycket större risk att åka dit senare! Så tänk dig för med vad väljer att göra! Allra helst så lägger du ner det här på en gång, det är absolut inte värt risken på något sätt i slutet av dagen!
Senast redigerad av solenskrafter 2019-08-11 kl. 17:07.
2019-08-11, 17:17
Medlem
Hayworthians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halfyellow

Inte alls, de kommer inte bry sig om såna småsummor. Jobba du =)
2019-08-11, 17:34
Medlem
toalettrullen14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hayworthian
Inte alls, de kommer inte bry sig om såna småsummor. Jobba du =)

Det där vet du inte. Folk får samtal från banken för att dem får för många swishbetalningar till sig. Var inte så säker på att du inte åker dit bara för att det är småsummor.
2019-08-11, 18:59
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Man kan lätt tro att detta är så himla mycket mildare grad i straff, men du vet hur Sverige fungerar, slutar med att du åker dit för bedrägeri, då du har medverkat i bedrägeri, samt om du ej skattar så åker du även på det! Det är absolut inte värt det, lägg istället ner tiden på något som är säkert!

Skulle gärna vilja se en fällande dom som styrker ditt påstående. Folk jobbar som operatörer över hela världen så om det förekommer borde det vara busenkelt för dig att hitta ett fall.

Att jämnställa att chatta på en sida där det står i det finstilta vad som pågår med att stjäla pensionärers besparingar genom att kapa deras konton låter iaf för mig rätt långsökt.

Och hur långt ner i kedjan kan man ens straffa någon? Nä, tillför lite substans med en fällande dom mot en chatoperatör. Jag säger inte att du har fel men lite mer än bara påståenden tack.
2019-08-12, 11:57
Medlem
CheeseHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenleaf4u
jobba hemifrån är till största delen en site där man sysslar med bondfångeri hos intet ont anande tjejer och killar. Tjejerna får massa mail ifrån killar som vill ha sex, och vice versa. Det de inte känner till, är att det är massutskick som bara syftar till att man ska köpa krediter och sedan slösa bort dem på att bli besviken. Man luras i den fyrfållade fällan som är en djävulscirkel. Först blir man övermåttan glad, och får övermåttan bra självförtroende, men en helt skev bild utav relationer kvinnor och män emellan. Sedan, lockas man till att inhandla krediter, varvid man plötsligt inte duger till någonting. De djävulska manipulatorerna leder en vidare och vidare tills man förslösat sina pengar. Gör ett test själv, be en vän till dig skaffa ett konto och du själv, sedan skicka varje dag vilka meddelanden ni får, så kommer ni se att det är i stort sett samma meddelanden ni bägge får (om du har en vän). Sajten kommer säga att det är för underhållningssyfte, men det står bara "vissa" inte att det skickas 50 meddelanden om dan som är falska. I och för sig får man fina nakenbilder, men, vad mening med det då det är opersonligt.
Detta 'r vad en chatoperatör gör på jobba hemifrån till människor som vill ha en dejt.
LMAO detta är skrivet av en 50 årig snubbe som tror han får ligga med 20 åringar. Dra skinnhissar istället gullet
2019-08-13, 10:27
Medlem
sebastian66s avatar
Ganska trevlig tråd som spårar ut med jämna mellanrum.
Skoj trots allt att vi alla är olika.
Chatta på gilla läget vi gör ju ändå våra egna val sen om det blir framgång eller bakslag
så får man ta det efter det.
Livet är för kort för att fundera för mycket
2019-08-13, 16:25
Medlem
Dem verkar ej bry sig, min utländska bank. 3 år nu där, ingen rapport till SKV.

Ett tips är att skriva sig i ett annat land, öppna bankkonto, och låt den adressen, telefonnummer i det landet, vara kvar på din kontaktinfo.
Senast redigerad av Capitanogaliano86 2019-08-13 kl. 16:30.
2019-08-13, 19:42
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capitanogaliano86
Dem verkar ej bry sig, min utländska bank. 3 år nu där, ingen rapport till SKV.

Ett tips är att skriva sig i ett annat land, öppna bankkonto, och låt den adressen, telefonnummer i det landet, vara kvar på din kontaktinfo.

Vissa billiga länder kan man få arbetstillstånd som frilansare med väldigt låg skatt eller endast kostnaderna för att förnya tillståndet varje år.

Här i Kambodja tex. Bankkonto får du öppna sålänge du har ett 6mån+ visum i passet.

Då borde inte skatteverker ha något att säga till om sålänge du är bosatt där.
Senast redigerad av Bbobi 2019-08-13 kl. 19:45.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in