2019-08-15, 20:37
Medlem
Hayworthians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aroc
Ni skämtar slår vad om att det är massiv trafik hos JH nu

Nja, det är helt okej, men det är väntetid mellanåt.
2019-08-15, 21:57
Medlem
Samma CW helt okej men står still nu?
2019-08-16, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MandySkolman
Ja det är rimligt men minns att det var extremt mycket ngnstans innan löning i typ Maj tror jag!

Har kört Payoneer, tyckte det var struligt och dålig support så bytte till bank men fått lite noja över skatt och ska köra payoneer och kort istället direkt via dem tänkte jag fr.om nu!
Det är helt OK support, det fungerar och du kan alltid maila dom, dom svarar alltid. Har kört dom ganska länge kanske 1 år om inte mera och dom har alltid fungerat bra tycker jag. är Nöjd.

Enda problemet är att det är sjukt dyrt med alla avgifter. Drar in runt 4-6k i veckan och tror det är 3.65% dom tar när jag drar ut 2k. Och kan inte ta ut mer än 2k åt gången så det försvinner ju några hundralappar alltid..
2019-08-16, 15:38
Medlem
Dudes, kolla upp Transferwise.
2019-08-16, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aroc
Dudes, kolla upp Transferwise.

Vad är det?
2019-08-16, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misssecretbitch
Vad är det?

Bra krejjor
2019-08-17, 00:27
Medlem
MandySkolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX1
Det är helt OK support, det fungerar och du kan alltid maila dom, dom svarar alltid. Har kört dom ganska länge kanske 1 år om inte mera och dom har alltid fungerat bra tycker jag. är Nöjd.

Enda problemet är att det är sjukt dyrt med alla avgifter. Drar in runt 4-6k i veckan och tror det är 3.65% dom tar när jag drar ut 2k. Och kan inte ta ut mer än 2k åt gången så det försvinner ju några hundralappar alltid..

Tycker jag alltid haft väldigt långsam svarstid från dem hitills men får försöka ändå. 3% är värt det för att enklare slippa riskera skattesmitning helt klart!
Som ett utlandsutag ungefär kan man väl säga.

Fick du kortet osv snabbt? Har numera ett bankkonto kopplat men försökt ta bort det så det ej förs över direkt dit men tar tid med kontakten till Payoneer, tagit snart en vecka utan svar tyvärr
2019-08-17, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magictruffles
Var också skeptisk till en början, speciellt då jag hade lite problem med lönen först. Men enda sedan dess, då jag började för cirka ett år sedan har allting varit för bra för att vara sant.

Det är visst ett udda jobb, men jag älskar det. Jobbar "heltid"

Sanning:
Jobbar 4-5 timmar om dagen, 5 dagar i veckan och tjänar cirka 20 000 i månaden (true story). Jag är rätt skicklig på jobbet då jag skriver extremt snabbt. Jag tjänar pengar när jag vill och hur mycket jag vill. Jag blir dock lite lat ibland. Det bästa är att jag får pengarna VECKOVIS, varje fredag. Folk omkring mig börjar undra hur fan jag tjänar så bra då jag inte gör någonting? För inte fan berättar jag för dem att jag har detta som jobb, haha!
Så ni som oroar er: Oroa er inte. Vet att detta kanske låter som drömmarknadsföring, men det är det inte. Det är sanning och jag skulle inte ljuga.

Frågan är om man ska skita i att börja plugga och istället bara satsa på detta? Tjänar fan mer under några timmar om dagen än en vanlig snubbe som sliter 8h om dagen. Jag kan tjäna mer än 40 lax om jag så vill, fullständigt ÄLSKAR detta jobb. Är evigt tacksam.

Finns du kvar här?
2019-08-17, 11:25
Medlem
Citat:
Tycker jag alltid haft väldigt långsam svarstid från dem hitills men får försöka ändå. 3% är värt det för att enklare slippa riskera skattesmitning helt klart!

Fick du kortet osv snabbt? Har numera ett bankkonto kopplat men försökt ta bort det så det ej förs över direkt dit men tar tid med kontakten till Payoneer, tagit snart en vecka utan svar tyvärr
Kortet kommer ganska snabbt, tycker de tar max 10 dagar ungefär oftast.
Gå in på google och skriv payoneer live chat, kön brukar vara väldigt lång (ibland 80 pers som tar 1 timme) men ha den igång och ha ljud på och gör något annat under tiden. Från chatten hjälper dom dig direkt riktigt bra!
2019-08-17, 13:06
Medlem
Citat:

Jag försökte skapa ett konto där men måste tydligen uppge ett kontonr! Måste man det? Hur funkar det sen att ta ut pengarna?
Tack för svaar
2019-08-17, 16:07
Medlem
MandySkolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leende77
Jag försökte skapa ett konto där men måste tydligen uppge ett kontonr! Måste man det? Hur funkar det sen att ta ut pengarna?
Tack för svaar

Du kan som jag förstår lägga 30€ på ett kontokort vilket gör att pengarna stannar på Payoneer.
Annars kopplar man ett bankkonto till payoneer så pengarna direktöverförs när lönen kommer.

Lite luddig tjänst tycker jag. Men som sagt, köper man kortet stannar pengarna på Payoneer annars behöver man koppla till annan bank.

Rätta mig gärna om jag har fel någon!
2019-08-18, 19:08
Medlem
HBOs avatar
Någon som kör Både CW och JH? Hoppa till den ena när den andre har dåligt med trafik?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in