2019-08-13, 15:13
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Var har Wallenbergarna och Bilderbergarna för religion?

Pengar!

Wallenbergarna är Sveriges mäktigaste helt klart, förutom i media där bonniers är totala bossar.
Hur de står sig mot mäktiga familjer i europa vet jag inte. Tror inte de är nummer ett där alls. Deras historiska makt bygger mkt på nära band till sossarna, Palme, och andra maktcentrum i sverige.

De är naturligtvis globalister av värsta sort, bilderbergare osv. De pissar på svenne. Det enda bra med dom är att de har svenska rötter.
Citera
2019-08-13, 15:50
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du kan skriva hur många textväggar du vill - det förändrar inte att du felaktigt påstod att :
Klanen Wallenberg var tre gånger rikare än Sveriges näst rikaste (R.I.P) Kamprad - trots detta var det (R.I.P) Ingvar som var uppe för granskning i massmedia - gissa varför den rikaste klanen inte granskats trots att de tjänar pengar på ytterst tvivelaktiga affärer till skillnad från möbelkungen. (Källa: Sveriges rikaste : 1. WALLENBERG – 1846 MILJARDER - 2. KAMPRAD – 600 MILJARDER - http://proletaren.se/artikel/stub-525).
Det stämde inte då, det stämmer inte nu.

Klanen Wallenberg är inte 3 gånger rikare än Kamprad var - de har snarare runt 1/6-del så mycket tillgångar. Att de använt tillgångarna för att få inflytande över en massa företag är en annan fråga - det har jag, vilket du borde förstått vid det här laget, aldrig invänt emot.

Den enda som tramsar och förstör tråden nu är du, hade du läst mitt första inlägg ordentligt (som var kortare män detta) hade det inte behövts ett enda inlägg till i frågan - utom möjligtvis en ursäkt från din sida.

1. Är din debattteknik att citera en mening och besvara den i sin isolerade form som om det var allt som skrevs? Det du skriver i ditt inlägg har jag redan svarat på. Jag har t ex redan förklarat sammanhang och kontext - om du har problem med att förstå vad jag skriver får du gärna fråga om det istället för att hoppa över väsentliga bitar som om de inte skrevs.
2. Du verkar besatt av din egen definition av rikedom (och "inflytande"). Du är ingen levande ordbok. Som påpekats flertalet gånger - du och dina definitioner är inte trådens ämne. Om du vill diskutera svenska språket får du starta en egen tråd. Den här tråden handlar om Wallenbergs makt.
3. Det finns inget felaktigt i att påstå att Wallenberg är Sveriges rikaste och mäktigaste klan. Det är däremot direkt felaktigt att påstå att Kamprad var 6 gånger rikare än Wallenbergklanen. Dina hemmasnickrade definitioner av "rik"och "inflytande" har inget med den här tråden att göra.
De siffror jag hänvisar till är etablerade siffror som förekommer i alla stora tidningar (Aftonbladet, Expressen, etc) där det klart och tydligt står att Wallenbergklanen kontrollerar nära 2 biljoner SEK.
4. 2 Biljoner är egentligen i underkant med tanke på att Wallenberg även är släkt med Bonnier, Sachs, med flera och deras nätverk är minst sagt djupt för att inte säga "hemligt".
5. At Wallenbergklanen själva utåt vill verka "fattigare" och mindre mäktiga än vad de egentligen är ligger i deras agenda. Att du går deras intressen säger en hel del om dig.
6. Följande har upprepats många gånger nu men du måste acceptera att Kamprads 600 miljarder och Wallenbergsklanen 2000 miljarder i de artiklar jag refererat till från Aftonbladet, Expressen, etc syftar på exakt samma sak - vilket är värdet på det kapital imperiet förfogar över. Du får ha vilka förljugna åsikter du vill men du måste vara konsekvent. Du kan inte hävda att Wallenbergs pengar är "intressen" medan Kamprads är "rikedom". Vad du kallar dessa förfogade tillgångar är totalt oväsentligt och du är som sagt inte trådens mittpunkt. Trådens ämne är Wallenbergs makt!
Citera
2019-08-13, 15:56
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Pengar!

Wallenbergarna är Sveriges mäktigaste helt klart, förutom i media där bonniers är totala bossar.
Hur de står sig mot mäktiga familjer i europa vet jag inte. Tror inte de är nummer ett där alls. Deras historiska makt bygger mkt på nära band till sossarna, Palme, och andra maktcentrum i sverige.

De är naturligtvis globalister av värsta sort, bilderbergare osv. De pissar på svenne. Det enda bra med dom är att de har svenska rötter.

1. Bonnier och Wallenberg är släkt.
2. De ansågs vara Europas mäktigaste på 90-talet.
3. Helt rätt att makten bygger på nära band till (S).
4. "Svenska rötter"? Varför skulle det vara bra?
Citera
2019-08-13, 16:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
1. Är din debattteknik att citera en mening och besvara den i sin isolerade form som om det var allt som skrevs? Det du skriver i ditt inlägg har jag redan svarat på. Jag har t ex redan förklarat sammanhang och kontext - om du har problem med att förstå vad jag skriver får du gärna fråga om det istället för att hoppa över väsentliga bitar som om de inte skrevs.
2. Du verkar besatt av din egen definition av rikedom (och "inflytande"). Du är ingen levande ordbok. Som påpekats flertalet gånger - du och dina definitioner är inte trådens ämne. Om du vill diskutera svenska språket får du starta en egen tråd. Den här tråden handlar om Wallenbergs makt.
3. Det finns inget felaktigt i att påstå att Wallenberg är Sveriges rikaste och mäktigaste klan. Det är däremot direkt felaktigt att påstå att Kamprad var 6 gånger rikare än Wallenbergklanen. Dina hemmasnickrade definitioner av "rik"och "inflytande" har inget med den här tråden att göra.
De siffror jag hänvisar till är etablerade siffror som förekommer i alla stora tidningar (Aftonbladet, Expressen, etc) där det klart och tydligt står att Wallenbergklanen kontrollerar nära 2 biljoner SEK.
4. 2 Biljoner är egentligen i underkant med tanke på att Wallenberg även är släkt med Bonnier, Sachs, med flera och deras nätverk är minst sagt djupt för att inte säga "hemligt".
5. At Wallenbergklanen själva utåt vill verka "fattigare" och mindre mäktiga än vad de egentligen är ligger i deras agenda. Att du går deras intressen säger en hel del om dig.
6. Följande har upprepats många gånger nu men du måste acceptera att Kamprads 600 miljarder och Wallenbergsklanen 2000 miljarder i de artiklar jag refererat till från Aftonbladet, Expressen, etc syftar på exakt samma sak - vilket är värdet på det kapital imperiet förfogar över. Du får ha vilka förljugna åsikter du vill men du måste vara konsekvent. Du kan inte hävda att Wallenbergs pengar är "intressen" medan Kamprads är "rikedom". Vad du kallar dessa förfogade tillgångar är totalt oväsentligt och du är som sagt inte trådens mittpunkt. Trådens ämne är Wallenbergs makt!

Eftersom jag precis hela tiden bara ifrågasatt enbart det faktum att du missuppfattade Wallenbergs förmögenhet så ser jag ingen som helst anledning att citera och besvarade de textväggar du oavbrutet vräker ur dig för att dölja din fadäs.
Du upprepar för övrigt fadäsen i punkt 6 här ovan - Wallenbergs imperium förfogar INTE över kapital uppgående till 2000 miljarder - deras samlade kapital uppgår fortfarande till runt 100 miljarder kronor...
Dessa 100 miljarder har de investerat i börsbolag vars totala värde uppgår till ca 2000 miljarder. Det innebär i sin tur att Wallenberg äger i snitt ca 5% av dessa bolag vilket ger dem ett visst inflytande över samma bolag....

Snälla snälla läs nån gång - antingen kan du läsa det jag skriver, eller så kan du läsa de artiklar du citerat - jag säger samma sak som artiklarna men du missförstår både mig och artiklarna om och om och om igen.. Om du är helt okunnig om ekonomi kanske du har någon du kan be om hjälp att förklara tills du förstår.
Citera
2019-08-13, 17:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Nu har det gått nästan 5 timmar sen jag skapade ett fb-konto med samt innehåll som TS, och än så länge finns det i alla fall kvar...
Citera
2019-08-13, 17:45
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annelielindblom
Hur stor makt har familjen Wallenberg egentligen? För att min facebook profil är helt borta efter detta inlägg som jag skrivit om Walllenbergs familj!!

Det känns som att det har blivit värre än Nordkorea i Sverige 2019

Hela min facebook profil som jag haft i många år med tusentals vänner och alla mina bilder är helt borta efter detta inlägg?!

Eller så har du bara friendat en indonesisk girlieboy som i själva verket är en hacker och som nu tagit över ditt konto och använder det till att sprida porreklam...
Citera
2019-08-13, 17:53
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Du har inte möjligtvis nån länk till detta med the economist?

Jodå det var lätt att söka rätt på tidigare när google inte mixtrat med "konspirationsfunktionen" samt the economist som numera ligger bakom betalvägg.

Nu är det svårare.

Här är dock en snippet in i rotschildfamiljens makt över Svenskarnas banksystem.

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread573000/pg1

Dvs de har makt att tillkalla alla toppbankirer samt ministrar till hemligt möte hos Wallenbergarna.
Citera
2019-08-13, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Pengar!

Det var inte så jag menade.

Tro de på Gud?

Har Franciscus något som helst inflytande på dem?
Citera
2019-08-13, 18:28
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Det var inte så jag menade.

Tro de på Gud?

Har Franciscus något som helst inflytande på dem?

De kommer från nån slags prästsläkt men det är verkligen ingen garanti för religiös inställning el tro. Det var länge sen dessutom.
Citera
2019-08-13, 18:31
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
1. Bonnier och Wallenberg är släkt.
2. De ansågs vara Europas mäktigaste på 90-talet.
3. Helt rätt att makten bygger på nära band till (S).
4. "Svenska rötter"? Varför skulle det vara bra?

Svenska rötter skulle kunna göra att mer av deras ackumulerade rikedomar skulle stanna i landet istället för att försvinna utomlands ännu längre bort från folket. Skulle man kunna tänka sig men oklart.
Citera
2019-08-13, 19:43
Medlem
Cuculuscanoruss avatar
Det kan inte vara så att du skrivit något konspiratoriskt och stötande. Tror knappast familjen Wallenberg är ute efter dig som person
Citera
2019-08-13, 22:22
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vet inte om fler provat men jag skapade en ny facebookprofil och klistrade in hela TS text och länk - så får vi väl vänta och se om kontot verkligen blir raderat...

Steg 2: Fixa 1000 vänner till detta konto och se hur lång tid det nu tar.

Skulle gissa att någon av tantens tusen vänner kände sig kränkt och därför anmälde till Facebook. Wallenbergarna själva sitter nog och klunkar cognac i något slott utan att ha en idé om vad som har hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in