2019-08-13, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vet inte om fler provat men jag skapade en ny facebookprofil och klistrade in hela TS text och länk - så får vi väl vänta och se om kontot verkligen blir raderat...

Prova att publicera ovanstående inlägg tillsammans med länken på grupperna Stoppa maktmissbruket (nästan 30 000 medlemmar), det räcker nu jag vill ha omval (nästan 13 500 medlemmar), Stå upp för Sverige (nästan 163 000 medlemmar) och andra grupper

Då får vi se hur länge blir din fb-profil kvar
Citera
2019-08-13, 22:43
Medlem
Den som tror att vi har demokrati och yttrandefrihet i Sverige måste verkligen vara dum i huvudet, när en elit av få personer styr och förstör för miljoner och plundrar våra skattepengar helt öppet utan att ifrågasättas

https://nyadagbladet.se/debatt/en-gl...tin-i-sverige/
Citera
2019-08-13, 23:59
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Svenska rötter skulle kunna göra att mer av deras ackumulerade rikedomar skulle stanna i landet istället för att försvinna utomlands ännu längre bort från folket. Skulle man kunna tänka sig men oklart.

Wallenbergs tillgångar finns knappast i Sverige och klanen undviker i största mån som de flesta andra i eliten att betala skatt på de enorma vinster som varje år görs.
https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/s...i-skatterazzia

Å andra sidan arbetar över en halv miljon svenskar i bolag kontrollerade av Wallenberg, vars löner bör vara skattade för i Sverige, så de bidrar ju när de måste. Skulle dessa arbetstillfällen försvinna utomlands (vilket klanen ofta hotat regeringen med) så lär det på ett eller annat sätt sätta grova spår i det svenska samhället.

Wallenbergs agenda är dock alltjämnt att ruinera det här landet, vilket kanske märks allra mest på deras agerande under den förra bankkrisen.
Det är inte heller någon slump att klanen exporterar vapen till krigshärjade länder, samtidigt som de är aggressivt förespråkar att Sverige måste ta emot fler invandrare (underförstått : från krigshärjade områden där vapen de exporterat används).
Det är inte heller en slump att de var extra måna om att förespråka privatiseringar inom vården - innan den mycket väntade (och för dem önskade) flyktingvågen.
Senast redigerad av BaraVaraSams 2019-08-14 kl. 00:05.
Citera
2019-08-14, 01:07
Medlem
A.Ericssons avatar
Ingen dålig sak nödvändigtvis. Jag har läst om flera som haft problem att helt radera sina konton på judiska facebook - all personlig data (privata meddelanden, bilder, likes osv) sparas fortfarande och kontot blir endast inaktiverat.

Nu finns det alltså en metod - där kontot raderas direkt(!) genom att kopiera TS så blir man av med skiten utan möjlighet att ångra sig.
Citera
2019-08-14, 01:13
Medlem
Baptisten555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Wallenbergs tillgångar finns knappast i Sverige och klanen undviker i största mån som de flesta andra i eliten att betala skatt på de enorma vinster som varje år görs.
https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/s...i-skatterazzia

Å andra sidan arbetar över en halv miljon svenskar i bolag kontrollerade av Wallenberg, vars löner bör vara skattade för i Sverige, så de bidrar ju när de måste. Skulle dessa arbetstillfällen försvinna utomlands (vilket klanen ofta hotat regeringen med) så lär det på ett eller annat sätt sätta grova spår i det svenska samhället.

Wallenbergs agenda är dock alltjämnt att ruinera det här landet, vilket kanske märks allra mest på deras agerande under den förra bankkrisen.
Det är inte heller någon slump att klanen exporterar vapen till krigshärjade länder, samtidigt som de är aggressivt förespråkar att Sverige måste ta emot fler invandrare (underförstått : från krigshärjade områden där vapen de exporterat används).
Det är inte heller en slump att de var extra måna om att förespråka privatiseringar inom vården - innan den mycket väntade (och för dem önskade) flyktingvågen.

Fattar precis vad du menar, men vad är deras "Endgame" varför gör de detta, de har pengar som jag skrev tidigare som kommer att räcka i generationer, men ändå fortsätter de, fattar bara inte vad är deras mål? Gör de detta för att fylla upp deras deal med "Satan" eller vad är det?

Bilderberg är säkerligen en Satanisk sekt, och där ingår varje jävla år Svenska politiker, det är där de får instruktioner om hur skapa kaos! OCH misstänker att om de inte går med på deras linje, så råkar de dö i självmord, eller mord....
Senast redigerad av Baptisten555 2019-08-14 kl. 01:18.
Citera
2019-08-14, 02:34
Medlem
Har själv fått mitt Facebook konto raderat på samma sätt som dig, jag skrev dock inte om denna familj. Men jag nämnde viss information som är angeläget att hålla hemligt. Och jag har aldrig mer skrivit något offentligt igen på det sättet igen, numera håller jag tyst om saker och håller tyvärr det för mig själv.

Var som sagt försiktig med vad ni skriver ut på Facebook och andra medier, det behöver inte sluta med enbart ett konto som raderas. Talar från egen erfarenhet.

Och skönt att se att det finns folk med hjärna som skriver mycket vettiga saker i denna tråd, hoppas andra lägger märke till vem jag syftar på, och varför vissa andra användare som från ingenstans dyker upp och försöker tysta ned konversationerna.

Det handlar ofta inte om vad exakt man skriver, men det handlar mer om vilka reaktioner informationen får, och av vilka och hur många som reagerar. Denna information har Facebook, och skickas säkerligen vidare till "vissa". Och får vissa personer mycket uppmärksamhet och reaktioner kan det vara väldigt dåligt för vissa intressen som vill bibehålla status quo I intressefrågorna.

Det styrs och kontrolleras mycket mer än vad man kan tro, makten är mycket mån om att kontrollera vad vi tänker och känner.

Det värsta som skulle kunna hända dem, är att vi enas och kommer överens om gemensam fiende. Vilket kommer komma fram om folket får diskutera helt fritt...

Vi är så många och vi är väldigt starka. Är det då inte konstigt att vi har det som vi har det???
Citera
2019-08-14, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baptisten555
Fattar precis vad du menar, men vad är deras "Endgame" varför gör de detta, de har pengar som jag skrev tidigare som kommer att räcka i generationer, men ändå fortsätter de, fattar bara inte vad är deras mål? Gör de detta för att fylla upp deras deal med "Satan" eller vad är det?

Bilderberg är säkerligen en Satanisk sekt, och där ingår varje jävla år Svenska politiker, det är där de får instruktioner om hur skapa kaos! OCH misstänker att om de inte går med på deras linje, så råkar de dö i självmord, eller mord....

Occultism är vanligt bland dessa familjer.

Och precis som du säger är politikerna mutade och hotade till livet, bokstavligen. Det finns många hållhakar och försäkringar som gör att dessa politiker håller sig i skinnet.
Citera
2019-08-14, 14:16
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annelielindblom
För att min facebook profil är helt borta efter detta inlägg som jag skrivit om Walllenbergs familj!!

klipp
Du får väl kontakta facebook och fråga varför kontot är borta.
Citera
2019-08-14, 17:37
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Du upprepar för övrigt fadäsen i punkt 6 här ovan - Wallenbergs imperium förfogar INTE över kapital uppgående till 2000 miljarder - deras samlade kapital uppgår fortfarande till runt 100 miljarder kronor...
Dessa 100 miljarder har de investerat i börsbolag vars totala värde uppgår till ca 2000 miljarder. Det innebär i sin tur att Wallenberg äger i snitt ca 5% av dessa bolag vilket ger dem ett visst inflytande över samma bolag....

Som jag skrev från början i tråden 5% spelar ingen roll i Sverige eftersom vi har ett system med A- och B-aktier. Wallenberg kan alltså äga "bara" 5% av ett företag men ändå kontrollera företaget! Om klanen sedan kontrollerar samtliga företag inom hela branschen på samma sätt så kontrollerar de hela branschen. Som jag tidigare skrivit - makt ökar exponentiellt. Det är tydligt att du försöker blanda ut korten. Vi tar citatet en gång till:
I dag har Wallenberg och Incentive-sfären 6,4 procent av aktiekapitalet i Electrolux, men 94,1 procent av röstvärdet. Ju fler småsparare som köper aktier, desto mindre kapital behöver de stora kapitalägarna satsa för att kontrollera företag och hela branscher.
Det är såhär det fungerar i Sverige. Du menar alltså seriöst att Wallenbergklanen har "intressen i" ett företag som de kontrollerar till 100%?
Aktiesystemet vi har i Sverige är unikt och bakåtsträvande, eftersom det enbart syftar till att gynna eliten och de absolut rikaste (eftersom de bland vanligt folk som köper B-aktier inte får någon nämnvärd kontroll över företaget). EU har givetvis reagerat på detta men den utsände klanpolitikern lyckades tillslut hindra dem från att lägga sig i (se tidigare inlägg i tråden) och belönades därefter med ett toppjobb.

Såhär sa Wallenbergklanen själva om systemet redan på 1800-talet:
A.O. Wallenberg lade upp strategier. Han insåg att man inte alls behövde äga de flesta aktierna i ett företag för att skaffa sig makten och den dominerande ställningen över företaget. Man delar upp aktierna i röststarka och röstsvaga aktier. Massan får köpa de röstsvaga, familjen tar de röststarka. ''Jag skrattar åt packet och voterar'' skröt A.O för sin bror Agathon redan 1857. Strategin har levt vidare i kommande generationer.
edit: Källhänvisning: http://www.bankrattsforeningen.org.s...periet-12.html
Senast redigerad av BaraVaraSams 2019-08-14 kl. 17:56.
Citera
2019-08-14, 18:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Som jag skrev från början i tråden 5% spelar ingen roll i Sverige eftersom vi har ett system med A- och B-aktier. Wallenberg kan alltså äga "bara" 5% av ett företag men ändå kontrollera företaget! Om klanen sedan kontrollerar samtliga företag inom hela branschen på samma sätt så kontrollerar de hela branschen. Som jag tidigare skrivit - makt ökar exponentiellt. Det är tydligt att du försöker blanda ut korten. Vi tar citatet en gång till:
I dag har Wallenberg och Incentive-sfären 6,4 procent av aktiekapitalet i Electrolux, men 94,1 procent av röstvärdet. Ju fler småsparare som köper aktier, desto mindre kapital behöver de stora kapitalägarna satsa för att kontrollera företag och hela branscher.
Det är såhär det fungerar i Sverige. Du menar alltså seriöst att Wallenbergklanen har "intressen i" ett företag som de kontrollerar till 100%?
Aktiesystemet vi har i Sverige är unikt och bakåtsträvande, eftersom det enbart syftar till att gynna eliten och de absolut rikaste (eftersom de bland vanligt folk som köper B-aktier inte får någon nämnvärd kontroll över företaget). EU har givetvis reagerat på detta men den utsände klanpolitikern lyckades tillslut hindra dem från att lägga sig i (se tidigare inlägg i tråden) och belönades därefter med ett toppjobb.

Såhär sa Wallenbergklanen själva om systemet redan på 1800-talet:
A.O. Wallenberg lade upp strategier. Han insåg att man inte alls behövde äga de flesta aktierna i ett företag för att skaffa sig makten och den dominerande ställningen över företaget. Man delar upp aktierna i röststarka och röstsvaga aktier. Massan får köpa de röstsvaga, familjen tar de röststarka. ''Jag skrattar åt packet och voterar'' skröt A.O för sin bror Agathon redan 1857. Strategin har levt vidare i kommande generationer.
edit: Källhänvisning: http://www.bankrattsforeningen.org.s...periet-12.html

Jag vet inte vad det är för fel på dig - men det verkar allvarligt för du fortsätter att svara som om du överhuvud taget inte läst eller alls förstått det jag skriver, eller så försöker du bara dölja din egen fadäs bakom textväggar som du upprepar om och om igen...
Jag har INTE - notera INTE - påstått att Wallenberg inte har inflytande över företag till ett värde av runt 2000 miljarder (även om jag har allvarliga skäl att tro att den siffran är kraftigt överdriven). Tvärtom har jag hållt med om att de alldeles för stor makt koncentrerad.
Däremot har jag om och om igen påpekat att du hade fel när du påstod att klanen Wallenberg var 3 ggr rikare än Kamprad:
Citat:
Klanen Wallenberg var tre gånger rikare än Sveriges näst rikaste (R.I.P) Kamprad

Wallenbergarna, deras företag och stiftelser är goda för runt 100 miljarder, Kapmrad satt på ca 600 miljarder.

Angående din lektion i A och B-aktier så tackar jag - jag jobbar dock dagligen med just aktier och noteringar och kan inte påstå att informationen var någon direkt nyhet... (Dock behöver inte A-aktier vara röststarkare än B-aktier -det går lika bra att göra tvärtom, det är helt upp till företaget ifråga).

För övrigt är ditt citat om Wallenbergs innehav i Electrolux från en bok av Maria Pia Boethius från 1998 (Sfärfäderna) - så du kanske kunde strukit det inledande "idag".
"Idag", på riktigt, har t.ex. Wallenbergs Investor 16,4% av aktiekapitalet i Electrolux - men det ger dem "endast" 28,4% av rösterna..
Citera
2019-08-14, 19:19
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Jag vet inte vad det är för fel på dig - men det verkar allvarligt för du fortsätter att svara som om du överhuvud taget inte läst eller alls förstått det jag skriver, eller så försöker du bara dölja din egen fadäs bakom textväggar som du upprepar om och om igen...
Jag har INTE - notera INTE - påstått att Wallenberg inte har inflytande över företag till ett värde av runt 2000 miljarder (även om jag har allvarliga skäl att tro att den siffran är kraftigt överdriven). Tvärtom har jag hållt med om att de alldeles för stor makt koncentrerad.
Däremot har jag om och om igen påpekat att du hade fel när du påstod att klanen Wallenberg var 3 ggr rikare än Kamprad:

Wallenbergarna, deras företag och stiftelser är goda för runt 100 miljarder, Kapmrad satt på ca 600 miljarder.

Angående din lektion i A och B-aktier så tackar jag - jag jobbar dock dagligen med just aktier och noteringar och kan inte påstå att informationen var någon direkt nyhet... (Dock behöver inte A-aktier vara röststarkare än B-aktier -det går lika bra att göra tvärtom, det är helt upp till företaget ifråga).

För övrigt är ditt citat om Wallenbergs innehav i Electrolux från en bok av Maria Pia Boethius från 1998 (Sfärfäderna) - så du kanske kunde strukit det inledande "idag".
"Idag", på riktigt, har t.ex. Wallenbergs Investor 16,4% av aktiekapitalet i Electrolux - men det ger dem "endast" 28,4% av rösterna..

Bra att vi är överens om Wallenbergs 2000 miljarder i kontrollerat kapital.
Som jag sagt flera gånger är din definition av "rikedom" och "inflytande" inte allsmäktig. Jag har flera gånger förklarat exakt vad jag menade, så att diskutera hur en specifik mening är formulerad hör inte tråden till - som för 10e gången handlar om Wallenbergs makt.
Jag tänker fortsättningsvis tala om Wallenberg som både den mäktigaste och den rikaste klanen i Sverige därför att jag anser att det är totalt felaktigt att bara kolla på hur mycket pengar de har på bankkontot - inte minst när klanen har som strategi att utåt sett äga så lite som möjligt.
Sen är det nog ganska allmänt accepterat att rikedom inte bara innebär "pengar på banken".
Med det sagt är det extremt märkligt att du fortsätter raljera om att Kamprad var 6 ggr rikare än Wallenbergklanen. Som jag har sagt tidigare:

Citat:
Följande har upprepats många gånger nu men du måste acceptera att Kamprads 600 miljarder och Wallenbergsklanen 2000 miljarder i de artiklar jag refererat till från Aftonbladet, Expressen, etc syftar på exakt samma sak - vilket är värdet på det kapital imperiet förfogar över. Du får ha vilka förljugna åsikter du vill men du måste vara konsekvent. Du kan inte hävda att Wallenbergs pengar är "intressen" medan Kamprads är "rikedom".
Att du nu påstår att Kamprad "satt på 600 miljarder" visar att du inte har koll på någonting. Det är allmänt känt att Kamprad hade i sammanhanget väldigt lite pengar på banken.

https://www.svd.se/ingvar-kamprad-ar-inte-miljardar

Citat:
"Ingvar Kamprad äger ”bara” 750 miljoner svenska kronor."
"Ikea ägs inte av familjen Kamprad och de kan inte ta ut några värden ur Ikea"

https://svenska.yle.fi/artikel/2013/...ad-inte-rikare

Om vi nu applicerar dina egna hemmasnickrade mått på rikedom där Wallenbergklanen "bara" äger 100 miljarder har Kamprad alltså i jämförelse mindre än 1/100 av detta - inte som du påstår 6x mer!
Citera
2019-08-14, 19:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Bra att vi är överens om Wallenbergs 2000 miljarder i kontrollerat kapital.
Som jag sagt flera gånger är din definition av "rikedom" och "inflytande" inte allsmäktig. Jag har flera gånger förklarat exakt vad jag menade, så att diskutera hur en specifik mening är formulerad hör inte tråden till - som för 10e gången handlar om Wallenbergs makt.
Jag tänker fortsättningsvis tala om Wallenberg som både den mäktigaste och den rikaste klanen i Sverige därför att jag anser att det är totalt felaktigt att bara kolla på hur mycket pengar de har på bankkontot - inte minst när klanen har som strategi att utåt sett äga så lite som möjligt.
Sen är det nog ganska allmänt accepterat att rikedom inte bara innebär "pengar på banken".
Med det sagt är det extremt märkligt att du fortsätter raljera om att Kamprad var 6 ggr rikare än Wallenbergklanen. Som jag har sagt tidigare:

Att du nu påstår att Kamprad "satt på 600 miljarder" visar att du inte har koll på någonting. Det är allmänt känt att Kamprad hade i sammanhanget väldigt lite pengar på banken.

https://www.svd.se/ingvar-kamprad-ar-inte-miljardar

https://svenska.yle.fi/artikel/2013/...ad-inte-rikare

Om vi nu applicerar dina egna hemmasnickrade mått på rikedom där Wallenbergklanen "bara" äger 100 miljarder har Kamprad alltså i jämförelse mindre än 1/100 av detta - inte som du påstår 6x mer!

Ok, du fattar verkligen inte skillnaden på att äga eller ha inflytande. Du kanske tror att vd alltid äger företagen de arbetar i också - det är ju vd som ”bestämmer”...?
Antingen är du den genomdummaste människa jag någonsin stött på, eller så försöker du inte ens begripa. Oavsett vilket ger jag upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in