[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Det gör jag också, men jag har upptäckt att i det här fallet har man inte mycket att komma med.
97% av forskarsamhället har alltså fel.
Citat:
Det är fakta att det existerar gränser mellan grupper av individer, om du ska ignorera fakta, och sudda ut benämning på fenomenet, så går det inte att diskutera
.
Ja, det är fakta att det existerar skillnader mellan grupper av individer. Ett löv är inte en rot, men ändå kommer de från samma frö.
Citat:
Då förstod du inte liknelsen. Liknelsen var för att illustrera att majoriteten inte alltid har rätt.
Du kan inte jämföra åsikter med forskningsresultat.
Citat:
Japp, men du fattade inte min liknelse. Om du liknar evolutionsteorin med ett träd, där det växer till olika delar i trädet, så skulle "ett löv inte kunna få barn med barken", men ett ekollon skulle inte ens kunna bilda barr eftersom det är förprogrammerat till att bilda löv. Ett ekollon kan inte utvecklas till ett barrträd.
Nu menade jag att allt liv är som ett träd, jag jämför inte olika träd med varandra. En hönas näbb skiljer sig betydligt från dess fjädrar trots att de kommer ur samma ägg till exempel, och då tjänar det liksom inget till att kontra med att det inte är en svan.