Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Jag håller med om att evolutionsteorin bygger på fakta, men att den skulle vara närmast sanningen är din subjektiva bedömning. Jag anser att skapelseteorin är bättre underbyggd med dom fakta vi har, och ja, det är också en subjektiv bedömning, från mig.
Det är inte min bedömning, det är den bedömning vetenskapssamhället gör.
Citat:
Evolutionen finns, det pågår ständigt förändringar och anpassningar inom arter, det kan vi komma överens om eftersom det är fakta, vi kan observera det och testa det. Däremot kan vi inte observera evolution som delar upp en grupp i två grupper som sedan inte längre kan få avkomma med varandra. Det kan vi inte observera och det kan vi inte testa. Man har gjort massor med tester med bananflugor, vi har kunnat observera deformationer och olika sorters bananflugor, men dom har inte förvandlats till något annat än bananflugor trots att bananflugor har kort reproduktionstid.
Varför skulle bananflugor utvecklas till något annat?
Citat:
Jag har undersökt detta på egen hand, och jag tycker jag är tillräckligt insatt för att kunna argumentera och ha åsikten att bevisen för evolutionsteorin lyser med sin frånvaro.
Du tycker att dina bevis är starkare än den samlade vetenskapskåren. Iaf 97% av den.
Citat:
Tror du att jag är okunnig om detta?
Det verkar så. Ett ekollon skapar löv, bark, grenar, rötter, inget av detta liknar varandra men kommer från samma grund. Ett löv skulle inte kunna få barn med barken, om du förstår liknelsen.