2019-08-13, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja det vet jag, är inte medlem i geocachforumet, har aldrig hållt på med sånt och finner det onödigt när man aldrig kommer hålla på med det heller. Givetvis kan man kolla alla länkar, men tycker att någon som är medlem där i forumet, och har alla bilder framför sig, något lättare kan avgöra om det finns någon större märkbar skillnad över tid kring HD, än att leta efter länkar till foton här, så känns lite som att du försökte göra dig lustig nu på min bekostnad, det gör mig ingenting men det var märkligt och onödigt, men noterat.

Tror inte alls att @GilGrissom försökte
göra sig lustig på din bekostnad.

Som h*n skriver så finns det mängder
av länkar här i tråden med foton av bland
annat HD. Du behöver inte vara medlem
och gå in på geocachforumet för att se
dessa foton.
Citera
2019-08-13, 09:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Då var det en varm januari eftersom personerna bär kortärmat.

Helt klart är dock att LW fortsatte att umgås med SD även efter anmälan. Finns andra bilder som påvisar detta (skridskodagen) så något kontaktförbud har aldrig varit aktuellt.
Jag kan inte komma ifrån tankar om att mycket av det som cirkulerar är information som LW själv har berättat och kanske till och med skapat utifrån ingenting. Många tycks veta att det "finns mer" men ingen kan beskriva detta mer ingående. Ibland funderar jag på om situationen som nu råder är en konsekvens av ett gigantiskt nät av lögner och någon har utnyttjat detta.

Och hur går dina tankar runt vilka lögner som ingår i detta "gigantiska nät av lögner"?
Vilka lögner skulle hon ha spridit?

Och varför?
Och skulle anmälningarna ingår i denna härva av lögner? Skulle hon gå så långt att hon anmälde SD på helt falska grunder? Kanske hon böjde sitt örhänge själv, gnuggade sig hårt i huvudet för att få det att se ut som att hon blivit misshandlad?

Och den första anmälan, den som hon drog tillbaka om ofredande, ingick den också i denna plan att sprida lögner om SD?

Hänger härvan av lögner ihop med hennes död?
Citera
2019-08-13, 09:44
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Vill man vara konspiratorisk kan man fundera på följande scenario med HD.
Hon skilde sig med SD för att ha separata ekonomier, så ifall någon åkte fast skulle den andra inte bli fråntagen hus eller dylikt för att täcka upp ett ev skadestånd.
Mordet på LW hade planerats länge, därav att HD cachade I LWs hemtrakter strax innan, den tredje I komplotten JG hade t.o.m cachat LWs cache "Lyssna till livet" bara timmar innan.
HD var sjukskriven dagen för mordet, förberedde och la ut tillhygget vid den planerade mordplatsen.

SD, JG och HD lurade alt tvingade ut LW ur huset och fick med henne med till planket. SD var den som slog, han var även den drivande I mordplanen.
JG som med I missing people såg till att de inte letade efter LW, han kontaktade alla I kretsen runt och sa åt dom att inte säga någonting om SD-LWs förhållande och att inte leta...

Obs jag har blandat fakta med speculation för att skapa ett scenario.
Intressant scenario men jag har väldigt svårt att tänka mig att tre (till synes) normala personer samtidigt skulle bli så galna att de planerar ett mord. En person kan bli tokig och gå utanför alla gränser, men knappast tre personer samtidigt.

Dessutom tycker jag att platsen är illa vald för planerat mord. Det var inte en väl genomförd planering som gjorde att hon inte hittades. Det handlade bara om otur. Jag tror inte heller att man kan ta in i planeringen att polisen utreder på ett väldigt inkompetent sätt. Vem som helst från allmänheten hade också kunnat gå förbi där tidigare och hitta kroppen.

Jag tror att en av dem är skyldig men sedan kan den ena eller de båda andra ha hjälpt till i efterhand. Alternativet att MH är skyldig finns ju också kvar.

Eftersom LW geocachade så bör det ha funnits hur många möjligheter som helst att mörda henne ute i farlig terräng. Med lite planering så skulle det ta ännu längre tid att hitta henne och utan mobiler skulle det blir rätt svårt att utreda vad som har hänt ute i skogen.

Nu kom jag att tänka på en annan sak.
Hur hände hennes skidolycka?
Var någon annan inblandad?
Vilka var med henne när olyckan hände?
Citera
2019-08-13, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Vill man vara konspiratorisk kan man fundera på följande scenario med HD.
Hon skilde sig med SD för att ha separata ekonomier, så ifall någon åkte fast skulle den andra inte bli fråntagen hus eller dylikt för att täcka upp ett ev skadestånd.
Mordet på LW hade planerats länge, därav att HD cachade I LWs hemtrakter strax innan, den tredje I komplotten JG hade t.o.m cachat LWs cache "Lyssna till livet" bara timmar innan.
HD var sjukskriven dagen för mordet, förberedde och la ut tillhygget vid den planerade mordplatsen.

SD, JG och HD lurade alt tvingade ut LW ur huset och fick med henne med till planket. SD var den som slog, han var även den drivande I mordplanen.
JG som med I missing people såg till att de inte letade efter LW, han kontaktade alla I kretsen runt och sa åt dom att inte säga någonting om SD-LWs förhållande och att inte leta...

Obs jag har blandat fakta med speculation för att skapa ett scenario.

Intressant teori om det ekonomiska, var det just det som JM nämde något om, just deras skilsmässa och fördelning ekonomiskt, men om den ene planerat mordet behöver den andre inte varit involverad ens i planerna före mordet, men möjligtvis efteråt fått veta?

Om jag tänker att detta mord är planerat av SD och JG eller en av dom, så är inte HD involverad alls, av den anledningen att hon verkar så pass känslig. Vågar de involvera en sån känslig person som HD, om hon nu är så känslig som jag tror hon är?

Är HD inblandad tror jag snarare att hon är ensam GM och att de båda herrarna kan anat detta eller faktiskt vet direkt efteråt?
Och därav brådrasket att få med HD på USA-resan för att ställa henne mot väggen helt själv och planera upp allt, också därav att JG ringde runt och gav sina förmaningar till alla som visste om SD och LW relation?
Det skulle förklara varför det varit så mystiskt kring henne om alla blev tystade att inget får sägas om just HD? Att hon skyddas av den anledningen?
Kanske beror hennes uppsyn tillråga på allt, att hon faktiskt ensam är GM, kanske har hon själv blivit tystad av de som vet att det är hon, men allra helst vill säga sanningen? Kanske visste SD och JG redan direkt efteråt och tillsammans städat upp efter HD på BP för att förvirra utredarna och därför försvårat själva utredningen så det därför drar ut på tiden?
Det skulle förklara varför JG sjukskrev sig och låg lågt i sin sommarstuga efteråt? För det var väl korrekt uppgift att han var där, sjukskriven?
Eller...misstänkte herrarna SD och JG att det var HD som är GM, först dagen efter när LW saknades, och därifrån helt hysteriskt JG ringde runt dessa samtal och sen planerades det att HD skulle med på resan med SD för att ta reda på om det är hon som är GM och hur de skulle skydda henne? Och visade det sig att hon inget hade att bekänna så gjorde de allt i panik i onödan och fått dom alla att se skyldiga ut? Kanske mår HD därför så dåligt för att de misstänkte henne och tänker att då måste ju alla andra också tro att det är hon som är GM för hon är den bedragna frun?
Eller så fick de veta att hon är GM först under USA-redan och gjort allt för att skydda henne, pga av barnen eller andra skäl? Och det skulle förklara varför SD ser bekymmerfri ut för han inte gjort det, mer än att dölja sanningen om sin fd fru? Skulle förklara hans självsäkra ord: de har inget på mig kanske?

Är mordet däremot planerat av SD eller JG eller båda tillsammans, så är förklaringen till deras beteende lite annorlunda.
Då ser de tlll att HD kommer med på resan för att slippa frågor om SD och JG? Varför kan man undra, kanske är hon alltid ärlig, och ville skydda sig GM?
Frågan är då; vems idé att hon skulle med på resan med SD?
Är JG ensam GM, men säger åt HD att följa med för att få bort den alltid sanningspratande HD, med motivering att hon ska stötta den oskyldige SD?
Eller är det SD som är skyldig och JG visste eller anade detta, och bad henne därför att följa med på resan för att foga ihop dom och prata igenom, planera upp, SD erkände kanske under resan för HD att det var han som mördade LW, och red ut stormen med henne angående detta på resan och därför mår HD dåligt av att veta men gör detta för barnens skull för att de sagt det åt henne, att det är det bästa? Är det såhär det gått till, så förstår man varför SD och HD umgås så mycket efter skilsmässa och mord.
Men är både SD och HD oskyldiga så förstår man att de mår dåligt och umgås med varann också, för att de är medvetna om att alla runt misstänker dom som GMs kanske?
Hur man än vänder och vrider så vet man inte alls, inte jag alla fall.
Jag tror att detta är så mycket lättare för de som känner JG HD och SD att förstå, att de anar vem/vilka som är GM?
Människor som känner dem väl, vet hur de alltid varit, vem som hatar, vem som alltid varit impulsstyrd och aggressiv?
Hur de uppträdde innan mordet? Vad de sa innan mordet?
Hur de uppträtt efter mordet? Vad de sagt efter mordet?
Någon borde liksom avslöja något, försäga sig eller uppvisa någon ånger eller samvetskval och må dåligt? Något som avslöjar även om inget erkännande kommer?! Något konstigt måste det varit före mordet som avslöjar, eller något efter mordet som avslöjar?
Jag vill ju liksom gärna tänka att alla efter mordet blir väldigt observanta dessutom, att alla blir misstänksamma mot varann? Att det gör GM nervös och illa till mods?

Eller är GM på annan plats, dvs inte ens i örebro och slipper undan alla spekulationer och misstankar som borde varit riktad mot precis alla som var nära LW i örebro?
Kanske kunde denna person må dåligt utan att någon förstår varför?

Lyssna till livet, menar du att den kan varit den utlösande faktorn?
Har någon här varit där och sett vad den cachen innehöll?

Mycket frågor och funderingar hit och dit, men jag tänker att när man delar med sig av tankar så kan andra som känner dessa människor, få viktiga aha-upplevelser. Så ni förstår att detta är bara funderingar och spekulationer från mig nu!!
Citera
2019-08-13, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Tror inte alls att @GilGrissom försökte
göra sig lustig på din bekostnad.

Som h*n skriver så finns det mängder
av länkar här i tråden med foton av bland
annat HD. Du behöver inte vara medlem
och gå in på geocachforumet för att se
dessa foton.

Nej jag kanske tog det fel, det är bara att beklaga i så fall.
Jasså jag försökte men lyckades inte komma in, stod typ att jag var tvungen att registrera mig först eller bli medlem, någonting sånt. Var ett par veckor sedan jag försökte iofs. Spännande då får jag försöka igen om jag lyckas, tack Ozzie!
Citera
2019-08-13, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Och hur går dina tankar runt vilka lögner som ingår i detta "gigantiska nät av lögner"?
Vilka lögner skulle hon ha spridit?

Och varför?
Och skulle anmälningarna ingår i denna härva av lögner? Skulle hon gå så långt att hon anmälde SD på helt falska grunder? Kanske hon böjde sitt örhänge själv, gnuggade sig hårt i huvudet för att få det att se ut som att hon blivit misshandlad?

Och den första anmälan, den som hon drog tillbaka om ofredande, ingick den också i denna plan att sprida lögner om SD?

Hänger härvan av lögner ihop med hennes död?

Jag tror inte att LW medvetet skulle sprida lögner och hitta på? Vad skulle vara hennes motiv till detta? Finns det några belägg för att hon tidigare skulle gjort det eller var kommer denna idé från att det skulle vara såhär? Har LW tidigare visat några konspirationstendenser?
Jag har fått intrycket av att hon var en väldigt rak och ärlig person som gick till botten med allt och tänker snarare att hon var modig, att hon ville reda ut? Att alla skulle vara sams om det fanns fnurror? Har jag fel uppfattning?

Tror hon kan varit drivande att lägga kort på bordet, behov av att vara ärlig mot HD och alla, att det blev jobbigt för SD som verkar lurat både HD och LW!?
Att LW tröttnat på att vara älskarinna och ljuga, att hon tröttnat på SD lovande och börjat ställa krav och ställa honom mot väggen, och där började problemen tänker jag.

Att detta gjorde det jäkligt jobbigt för SD kan man ju förstå då, om han ville leva i lögnerna och var nöjd som det var att ha två men ljög friskt för att lyckas??!
Att han fortsatte ljuga friskt för att inte förlora kontrollen över LW? Att han dörför ljög friskt kanske även för HD tills LW pratade med HD?

Har jag missförstått detta fullkomligt?
Ja jag vet, det är inte du notknapparen som har dessa funderingar men hoppas Schazz vill förklara ändå även om jag svarade på fel inlägg nu. Vi diskuterar väl ändå tillsammans här dessutom?
Citera
2019-08-13, 10:11
Medlem
Citat:
Intressant teori om det ekonomiska, var det just det som JM nämde något om, just deras skilsmässa och fördelning ekonomiskt, men om den ene planerat mordet behöver den andre inte varit involverad ens i planerna före mordet, men möjligtvis efteråt fått veta?

Om jag tänker att detta mord är planerat av SD och JG eller en av dom, så är inte HD involverad alls, av den anledningen att hon verkar så pass känslig. Vågar de involvera en sån känslig person som HD, om hon nu är så känslig som jag tror hon är?

Är HD inblandad tror jag snarare att hon är ensam GM och att de båda herrarna kan anat detta eller faktiskt vet direkt efteråt?
Och därav brådrasket att få med HD på USA-resan för att ställa henne mot väggen helt själv och planera upp allt, också därav att JG ringde runt och gav sina förmaningar till alla som visste om SD och LW relation?
Det skulle förklara varför det varit så mystiskt kring henne om alla blev tystade att inget får sägas om just HD? Att hon skyddas av den anledningen?
Kanske beror hennes uppsyn tillråga på allt, att hon faktiskt ensam är GM, kanske har hon själv blivit tystad av de som vet att det är hon, men allra helst vill säga sanningen? Kanske visste SD och JG redan direkt efteråt och tillsammans städat upp efter HD på BP för att förvirra utredarna och därför försvårat själva utredningen så det därför drar ut på tiden?
Det skulle förklara varför JG sjukskrev sig och låg lågt i sin sommarstuga efteråt? För det var väl korrekt uppgift att han var där, sjukskriven?
Eller...misstänkte herrarna SD och JG att det var HD som är GM, först dagen efter när LW saknades, och därifrån helt hysteriskt JG ringde runt dessa samtal och sen planerades det att HD skulle med på resan med SD för att ta reda på om det är hon som är GM och hur de skulle skydda henne? Och visade det sig att hon inget hade att bekänna så gjorde de allt i panik i onödan och fått dom alla att se skyldiga ut? Kanske mår HD därför så dåligt för att de misstänkte henne och tänker att då måste ju alla andra också tro att det är hon som är GM för hon är den bedragna frun?
Eller så fick de veta att hon är GM först under USA-redan och gjort allt för att skydda henne, pga av barnen eller andra skäl? Och det skulle förklara varför SD ser bekymmerfri ut för han inte gjort det, mer än att dölja sanningen om sin fd fru? Skulle förklara hans självsäkra ord: de har inget på mig kanske?

Är mordet däremot planerat av SD eller JG eller båda tillsammans, så är förklaringen till deras beteende lite annorlunda.
Då ser de tlll att HD kommer med på resan för att slippa frågor om SD och JG? Varför kan man undra, kanske är hon alltid ärlig, och ville skydda sig GM?
Frågan är då; vems idé att hon skulle med på resan med SD?
Är JG ensam GM, men säger åt HD att följa med för att få bort den alltid sanningspratande HD, med motivering att hon ska stötta den oskyldige SD?
Eller är det SD som är skyldig och JG visste eller anade detta, och bad henne därför att följa med på resan för att foga ihop dom och prata igenom, planera upp, SD erkände kanske under resan för HD att det var han som mördade LW, och red ut stormen med henne angående detta på resan och därför mår HD dåligt av att veta men gör detta för barnens skull för att de sagt det åt henne, att det är det bästa? Är det såhär det gått till, så förstår man varför SD och HD umgås så mycket efter skilsmässa och mord.
Men är både SD och HD oskyldiga så förstår man att de mår dåligt och umgås med varann också, för att de är medvetna om att alla runt misstänker dom som GMs kanske?
Hur man än vänder och vrider så vet man inte alls, inte jag alla fall.
Jag tror att detta är så mycket lättare för de som känner JG HD och SD att förstå, att de anar vem/vilka som är GM?
Människor som känner dem väl, vet hur de alltid varit, vem som hatar, vem som alltid varit impulsstyrd och aggressiv?
Hur de uppträdde innan mordet? Vad de sa innan mordet?
Hur de uppträtt efter mordet? Vad de sagt efter mordet?
Någon borde liksom avslöja något, försäga sig eller uppvisa någon ånger eller samvetskval och må dåligt? Något som avslöjar även om inget erkännande kommer?! Något konstigt måste det varit före mordet som avslöjar, eller något efter mordet som avslöjar?
Jag vill ju liksom gärna tänka att alla efter mordet blir väldigt observanta dessutom, att alla blir misstänksamma mot varann? Att det gör GM nervös och illa till mods?

Eller är GM på annan plats, dvs inte ens i örebro och slipper undan alla spekulationer och misstankar som borde varit riktad mot precis alla som var nära LW i örebro?
Kanske kunde denna person må dåligt utan att någon förstår varför?

Lyssna till livet, menar du att den kan varit den utlösande faktorn?
Har någon här varit där och sett vad den cachen innehöll?

Mycket frågor och funderingar hit och dit, men jag tänker att när man delar med sig av tankar så kan andra som känner dessa människor, få viktiga aha-upplevelser. Så ni förstår att detta är bara funderingar och spekulationer från mig nu!!

HD och SD skulle enligt tråden resa till USA, tisdagen.
Det jag inte får ihop är, om det stämmer som Tinnaninna säger, HD sjukskrev sig och hade inte lagt in om semester för resan.
Om det är så att hon medvetet sjukskriver sig för att spara semester är hon en fuskare i stora mått. Har ingen arbetsmoral och är en svikare mot sina arbetskamrater.
Det visar ju detta med att hon verkar fusklogga enligt tråden.
Vad mer är hon kapabel till?
Hon hade enligt tråden inte sökt inresetillstånd heller utan gjorde det på väg till Arlanda.
An undrar om det verkligen var meningen att hon skulle åka till USA?
Kan man verkligen vara så slarvig inför en sådan resa?

HD är kanske van att åka på en räkmacka och få det hon vill oavsett vem / vilka blir drabbade.
Citera
2019-08-13, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Intressant scenario men jag har väldigt svårt att tänka mig att tre (till synes) normala personer samtidigt skulle bli så galna att de planerar ett mord. En person kan bli tokig och gå utanför alla gränser, men knappast tre personer samtidigt.

Dessutom tycker jag att platsen är illa vald för planerat mord. Det var inte en väl genomförd planering som gjorde att hon inte hittades. Det handlade bara om otur. Jag tror inte heller att man kan ta in i planeringen att polisen utreder på ett väldigt inkompetent sätt. Vem som helst från allmänheten hade också kunnat gå förbi där tidigare och hitta kroppen.

Jag tror att en av dem är skyldig men sedan kan den ena eller de båda andra ha hjälpt till i efterhand. Alternativet att MH är skyldig finns ju också kvar.

Eftersom LW geocachade så bör det ha funnits hur många möjligheter som helst att mörda henne ute i farlig terräng. Med lite planering så skulle det ta ännu längre tid att hitta henne och utan mobiler skulle det blir rätt svårt att utreda vad som har hänt ute i skogen.

Nu kom jag att tänka på en annan sak.
Hur hände hennes skidolycka?
Var någon annan inblandad?
Vilka var med henne när olyckan hände?

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Länkar mitt inlägg från den 27/7-18:

LW och hennes vän AL var med på
skidresan till Sälen den 13 -14 januari-18
när skidolyckan inträffade.

Man kan även läsa i GilGrissoms
inlägg, att under samma tillfälle hade
"Folk och försvar" rikskonferens i Sälen,
med politiker, militärer och journalister
på plats.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-08-13 kl. 10:29.
Citera
2019-08-13, 10:37
Medlem
Citat:
Jag har några minuter här och några där och tänker att någon kanske redan kollat upp det jag funderat på?
Menar du att de ser på forumet vilka som följer länkar härifrån?
Ja en mördare går ju lös, och ingen vet om GM är här, av den anledningen ska ju alla vara försiktiga.
Fiskar efter vad?
Jag har alltså nollkoll på geocasharnas forum och vilka möjligheter man har att t.ex. koll IPnr på dem som besöker sidan. Därför håller jag mig därifrån. Någon skulle kunna fiska efter tråddeltagarnas identitet.
Citera
2019-08-13, 11:16
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Länkar mitt inlägg från den 27/7-18:

LW och hennes vän AL var med på
skidresan till Sälen den 13 -14 januari-18
när skidolyckan inträffade.

Man kan även läsa i GilGrissoms
inlägg, att under samma tillfälle hade
"Folk och försvar" rikskonferens i Sälen,
med politiker, militärer och journalister
på plats.

Tack för info.
Jag är dålig på att söka i tråden.
Citera
2019-08-13, 11:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det jag inte får ihop är, om det stämmer som Tinnaninna säger, HD sjukskrev sig och hade inte lagt in om semester för resan.
Om det är så att hon medvetet sjukskriver sig för att spara semester är hon en fuskare i stora mått. Har ingen arbetsmoral och är en svikare mot sina arbetskamrater.
Hon hade enligt tråden inte sökt inresetillstånd heller utan gjorde det på väg till Arlanda.

HD är kanske van att åka på en räkmacka och få det hon vill oavsett vem / vilka blir drabbade.

Utifrån de många i tråden som vittnat om att LW utsatts för allvarliga kränkningar och extremt grova saker, är min tilltro starkare till dessa vittnesmål än till de som verkar tro att dessa vittnesmål enbart är lögner från LWs sida.

Jag tvivlar starkt på att en person skulle anmäla någon vid två tillfällen för att hon var den som "ville mer", att hon blev nekad när hon ville bjuda på fika eller att hon inte kunde ta ett nej.

Mycket av det vi har hört stämmer in på bilden av en starkt kontrollerande man som använder avancerade härskartekniker.

En person med sådant kontrollbehov har förmodligen problem på djupet med sin egen självkänsla. Behovet av att kontrollera andra sitter djupt i personligheten.

Jag vet naturligtvis inte om detta stämmer, men det är en teori jag har.

Att HD skulle ha sluppit undan detta kontrollbehov (om min teori skulle stämma) har jag svårt att tro. Kontrollbehovet kan ge sig till uttryck på olika sätt och kan se olika ut i olika relationer. Det finns allt från fysiskt, ekonomiskt, psykiskt och sexuellt våld till isolering.

HD har levt länge med denna man, har barn med honom.

Jag ser det inte som osannolikt att hon har anpassat sig under åren. Att någon i en relation inte mår bra kan naturligtvis bero på en mängd faktorer. Inget kan bli bättre av att man blir utsatt för otrohet och svek när man inte mår bra. För mig känns det inte heller osannolikt att HDs psykiska hälsa kan bero på en relation med en starkt kontrollerande individ.

Jag kan också tänka mig att den otydliga bild vi får av henne beror på detta. Hennes stela leende har några och även jag noterat. Hennes "underliga" beteende med fuskloggningar mm kan det härstamma från en annan person i bakgrunden?

Varför fortsätter hon att leva med denna man som att hon aldrig hade skilt sig?

Kan det vara så att hon inte ville åka till USA, men "tvingades"i sista stund? Kan det vara så att loggningen av LWs cash som hon nekades av LW (eller hur det nu var), var något som SD inte accepterade för att det var ett sätt för honom att försöka att kontrollera inte bara LW utan även HD?

Från läsnsstyrelsen i Halland:

Jag tvivlar i allra högsta grad på att HD varit drivande eller delaktig i mordet. Möjligen kan hon ana, kanske t o m veta något men vågar inte säga något.

Det som utåt verkar konstigt och kan kasta en skugga över hennes beteende är för mig inte så konstigt om hon också är kontrollerad.

Vi får väl se om jag har rätt.
Min magkänsla säger mig det.

Jag gillar inte den känsla jag får runt mgm. Jag får gåshud av att läsa de glättiga inlägg från resor, särskilt så nära inpå LWs försvinnande och mord.

Jag funderar på om han varit hemma hos UW och knackat på...för att ge sina kondoleanser? Han ville ju enligt Holmes gå på begravningen.
Citera
2019-08-13, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera

Fortsätter på händelserna tiden före mordet

Jag hatar slumpen att HD var i Lenas hemtrakter helgen innan mordet och tog även med Lenas travelbug, silverhästen Den skulle tydligen med till US enligt HDs anteckningar.
Vad skulle hon med travelbugen till? Varför tar man den av alla travelbugs, mannens älskarinnas dessutom.

Var det så att Lena krävde tillbaka silverhästen av HD och ville inte alls att hon skulle ta med den till USA?
Bestämde de ett möte för att lämna tillbaka silverhästen till Lena?

Det kan ha lockat ut henne och det är vad jag tror skedde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in