Citat:
Ursprungligen postat av
SmartaMarta666
Ja visst borde hon vara glad, det håller jag med om, men vem vet hur nedringd hon blivit eller hur många som skrivit till henne och undrat en massa som hon blivit stressad av? Kanske rent av snurrig i skallen av allt, hon kanske är en som tänker väldigt mycket och tar till sig andras könslor som hon inte kan filtrera bort så lätt?
Jag har tänkt många ggr att HD mår kanske såhär dåligt just pga att hon blivit indragen i allt, helt ofrivilligt, och sen blir granskad av alla, vänner, grannar, arbetskamrater, polisen, fb. Först som den bedragna frun, sen som frun till en misstänkt mördare, ingen rolig sits för någon men är nog väldigt olika hur pass känslig man är för insyn och granskning över lag också tänker jag!?
Om hon kanske aldrig varit särskilt framåt och haft svårt att stå i rampljuset till skillnad från SD som inte verkar ha några problem med det alls, han verkar älska att stå i rampljuset och verkar mer självsäker. Är det någon som har koll på hur det var innan SD och HD fick problem i sitt äktenskap? Om HD var lika aktiv och cachade och var med på alla foton i deras anteckningar? Om hon såg lyckligare ut då och om hon verkade mer framåt?
Vill man vara konspiratorisk kan man fundera på följande scenario med HD.
Hon skilde sig med SD för att ha separata ekonomier, så ifall någon åkte fast skulle den andra inte bli fråntagen hus eller dylikt för att täcka upp ett ev skadestånd.
Mordet på LW hade planerats länge, därav att HD cachade I LWs hemtrakter strax innan, den tredje I komplotten JG hade t.o.m cachat LWs cache "Lyssna till livet" bara timmar innan.
HD var sjukskriven dagen för mordet, förberedde och la ut tillhygget vid den planerade mordplatsen.
SD, JG och HD lurade alt tvingade ut LW ur huset och fick med henne med till planket. SD var den som slog, han var även den drivande I mordplanen.
JG som med I missing people såg till att de inte letade efter LW, han kontaktade alla I kretsen runt och sa åt dom att inte säga någonting om SD-LWs förhållande och att inte leta...
Obs jag har blandat fakta med speculation för att skapa ett scenario.