2019-08-04, 11:56
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Anmälan skedde väl i januari? Jag tror inte den där bilden är från februari samma år.
Jag kan ha fel.

Vid tid ska jag kolla upp det.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-04 kl. 12:06.
Citera
2019-08-04, 12:05
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Om (de i tråden nämnda) silverörhängena existerar blir jag uppriktigt sagt intresserad av varför de eventuellt skulle ha någon betydelse för fallet.

JM verkar mena att en inskription i ett av dem skulle utpeka en plats, om jag tolkat hen rätt.

471bp skulle (som jag förstått det) kunna vara en sekvens av baspar (bp) i en gen. Basparen (A, T, G, och C) bildar DNA. Sekvensen (promotorn) reglerar genens karaktär. Om någon kan förklara detta bättre eller annorlunda är den hjärtligt välkommen att så göra!
Citera
2019-08-04, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Bilden är tagen 17 januari vill jag minnas.

Då var det en varm januari eftersom personerna bär kortärmat.

Helt klart är dock att LW fortsatte att umgås med SD även efter anmälan. Finns andra bilder som påvisar detta (skridskodagen) så något kontaktförbud har aldrig varit aktuellt.
Jag kan inte komma ifrån tankar om att mycket av det som cirkulerar är information som LW själv har berättat och kanske till och med skapat utifrån ingenting. Många tycks veta att det "finns mer" men ingen kan beskriva detta mer ingående. Ibland funderar jag på om situationen som nu råder är en konsekvens av ett gigantiskt nät av lögner och någon har utnyttjat detta.
Citera
2019-08-04, 12:18
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Då var det en varm januari eftersom personerna bär kortärmat.

Helt klart är dock att LW fortsatte att umgås med SD även efter anmälan. Finns andra bilder som påvisar detta (skridskodagen) så något kontaktförbud har aldrig varit aktuellt.
Jag kan inte komma ifrån tankar om att mycket av det som cirkulerar är information som LW själv har berättat och kanske till och med skapat utifrån ingenting. Många tycks veta att det "finns mer" men ingen kan beskriva detta mer ingående. Ibland funderar jag på om situationen som nu råder är en konsekvens av ett gigantiskt nät av lögner och någon har utnyttjat detta.
Tack för din uppmärksamhet Shazz . Du har alldeles rätt blandar ihop bilden med den från skridskodagen. Tråden flödar av mytomaner så det behövs inte en till.
Joggingbilden är tagen 17 aug.
Citera
2019-08-04, 12:23
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Enligt utredningen handlar det om en ensam gärningsman.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
- EN ensam gm har vi fått höra att det skulle vara.
Nja, det där stämmer inte riktigt. I början av utredningen verkar man visserligen ha varit helt låsta vid teorin om en ensam gärningsman, men senare blev man ju tvungna att börja arbeta brett och öppna för andra teorier. Enligt en artikel publicerad 2019 tror polisen nu att det handlar om en eller flera gm.
Senast redigerad av Draifos 2019-08-04 kl. 12:38.
Citera
2019-08-04, 12:33
Medlem
Citat:
Tack för din uppmärksamhet Shazz . Du har alldeles rätt blandar ihop bilden med den från skridskodagen. Tråden flödar av mytomaner så det behövs inte en till.
Joggingbilden är tagen 17 aug.

Vilket påvisar att LW fortsatte att umgås med SD på avslappnat vis trots anmälan, förhör och utredning även drygt ett halvår efter incidenten (aug 2017). Strax därefter kanske SD blir förhörd och man lägger ner saken (nov 17). Är det klarlagt att det är SD som tar bort LW som vän på Facebook? Eller är det omvänt?

Om jag förstått saken rätt så var barnen hemma hos LW när polis anlände för att ta upp misshandelsanmälan. Lagar reglerar detta med att barn finns i situationer där våld förekommit, kan tänka mig att man på något sätt pratat med dem. Antingen på plats eller i ett senare skede. Om inte annat så har väl LW förklarat situationen för barnen. Vad som sagts behöver ju inte överensstämma med verkligheten och det vore ju hemskt om en väv av lögner är orsak till att det ser ut som det gör idag.
Citera
2019-08-04, 12:40
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Enligt EGT har de ju mer mot SD än vad vi vet i tråden - en del av det "mer" kan ju vara hans DNA som ska förklaras när i tid det har hamnat på LW och/eller hennes DNA på något som hittats hemma hos honom. Jag misstänker att en del prover är skickade utomlands och bidrar till den långa väntetiden.

Sveriges Radio P4 hade ett inslag om väntetider igår:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=7110345

Citerar mitt inlägg från december eftersom jag spekulerar om att utredarna kan ha funnit LW:s DNA hemma hos SD och att hans DNA har hittats på henne. Jag tror att utredningen kan ha bett om hjälp från utländska forensiska labb att tidsbestämma uppkomsten av DNA-spåren (kan vara drömfantasier) och att det kan vara en av anledningarna till att det tog sån tid innan LW:s kvarlevor kunde släppas till avskedsceremonin som skedde den 16 november -18.

När det gäller koden JM återkommer till så har mina funderingar handlat om att det kan vara LW:s DNA-kod. Jag tror knappast att hon skulle ha graverat in den i ett örhänge, men man vet aldrig med människor. Kanske koden var viktig för LW eftersom hon var adopterad. Har det kommit fram något i tråden om hon visste vilka hennes biologiska föräldrar var?
Citera
2019-08-04, 12:51
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Så var det. Anmälan gjordes av ilska på natten några minuter efter och för att hon fått nobben.

Här är bilden du refererar till CarlJanne75.
Knapp en månad efter bilincidenten då LW inte klarade att SD sa nej.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7be71c67-01f9-4373-9fa3-d97486abd0be_l.jpg

Flera i tråden har misstagit sig grovt på att det var SD som var efterhängsen LW. Det var precis tvärt om övertydligt att det var LW som inte kunde släppa SD. Då är det inte underligt knäppisarna oavbrutet förvirrar sig .

Bilden talar sitt tydliga språk då LW glatt springer som tredje envisa hjulet trots vad som hänt.
Dykarforumet påvisar att även SD kan vara efterhängsen.
Hur menar du att LW dog ?
Antar att LW var enligt dig efterhängsen och därför dog hon ?
Jag tänker mig att du vet bäst mest hela tiden så kom med en riktigt bra förklaring.
Fö. Bilden betyder ingenting jämfört med en död människa även om bilden för dig talar tydligt språk.
Citera
2019-08-04, 12:53
Medlem
Snor-Johans avatar
Ramlade över detta uttalande från Åkl Åsa. Uttalandet gjordes inför det andra försöket att få SD häktad på sannolika.
Nu har misstankarna stärkts mot Lena Wesströms misstänkte mördare, uppger åklagaren Åsa Hiding.

https://www.na.se/artikel/aklagaren-misstankarna-har-starkts-mot-lena-wesstroms-misstankte-mordare
Citera
2019-08-04, 13:13
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Citerar mitt inlägg från december eftersom jag spekulerar om att utredarna kan ha funnit LW:s DNA hemma hos SD och att hans DNA har hittats på henne. Jag tror att utredningen kan ha bett om hjälp från utländska forensiska labb att tidsbestämma uppkomsten av DNA-spåren (kan vara drömfantasier) och att det kan vara en av anledningarna till att det tog sån tid innan LW:s kvarlevor kunde släppas till avskedsceremonin som skedde den 16 november -18.

När det gäller koden JM återkommer till så har mina funderingar handlat om att det kan vara LW:s DNA-kod. Jag tror knappast att hon skulle ha graverat in den i ett örhänge, men man vet aldrig med människor. Kanske koden var viktig för LW eftersom hon var adopterad. Har det kommit fram något i tråden om hon visste vilka hennes biologiska föräldrar var?

Kan det vara de silverörhängen LW hade på sig vid misshandeln som JM tjatar om? Kan man se någon inskription på dem om man förstorar bilden på dem? Jag tror att JM har frågat i tråden vart dessa örhängen har tagit vägen. Mördades LW för ett par örhängen? Var de en gåva från GM som hen krävde att få tillbaka? Mördades LW för att hon vägrade att lämna tillbaka dem? Krävde GM:s partner att hen skulle få örhängena istället? Låste LW ytterdörren när hon lämnade bostaden? Tog GM hennes nycklar efter att hen mördat henne och letade igenom hennes hem efter örhängena och då hittade hennes privata dagböcker? Lämnade hen sedan ytterdörren öppen? Visst frågade väl JM även efter vart LW:s nycklar tagit vägen? Har GM både nycklarna och örhängena?
Senast redigerad av smokeonthewater 2019-08-04 kl. 13:21.
Citera
2019-08-04, 13:14
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Jag har svårt att riktigt förstå diskussionen om örhängena och koderna kopplade till dem, men det finns andra omständigheter som kan vara intressanta.

Om det är LW's geo-örhängen som avses så heter de "Hang on!" och har en publik referenskod TB7DVNG. LW har dessutom följande beskrivning av dem

Den tracking kod som finns ingraverad i örhängena används om någon annan än ägaren vill logga att vederbörande sett örhängena och haft en trevligt samtal med ägaren. Det verkar dock inte gå att använda någon av de uppgivna "ingraveringarna" i detta syfte och det finns en kutym att man inte heller sprider dessa uppgifter i onödan. Ingen ska ju kunna logga ett spårbart objekt som de inte själva har sett i verkligheten. Texten "Welcome to discover!" anknyter till att man skriver en discover log när man sett det spårbara objektet.

Däremot är det intressant att se vilka som loggat örhängena, det är ungefär 50 personer, men väldigt få av de personer som diskuterats i tråden och inga av de personer som diskuterats som manliga vänner (om jag inte missat något vid en snabb genomläsning). Det verkar lite egendomligt mot bakgrund av den välkomnande text LW skrivit om örhängena och hur ofta de skymtat på bilder. Jag fick bläddra genom många loggsidor tills jag såg en logg från en annan person i november 2017.

Hennes första logg med örhängena var 26 augusti 2015 och det förefaller inte finnas något som antyder om hon köpt dem själv eller fått dem som en present

Happy to put on my brand new earrings on this very first day, proud of being a geocacher

" Jag fick bläddra genom många loggsidor tills jag såg en logg från en annan person i november 2017. "

Det är lite intressant att "en annan person" är JS (S*llen), d v s HD:s kära vän. LW och ML reste till FAD i Uppsala och där träffade de på JS som de även tog en fika hos och loggade hans cache Mind Reader. LW överlämnade en näve TB:s till JS (finns foto på hennes GC-sida). Utav deras loggtexter att döma så var deras vänskap ny och tacksamhet skönjas från båda håll.
Citera
2019-08-04, 13:29
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Kan det vara de silverörhängen LW hade på sig vid misshandeln som JM tjatar om? Kan man se någon inskription på dem om man förstorar bilden på dem? Jag tror att JM har frågat i tråden vart dessa örhängen har tagit vägen. Mördades LW för ett par örhängen? Var de en gåva från GM som hen krävde att få tillbaka? Mördades LW för att hon vägrade att lämna tillbaka dem? Krävde GM:s partner att hen skulle få örhängena istället? Låste LW ytterdörren när hon lämnade bostaden? Tog GM hennes nycklar efter att hen mördat henne och letade igenom hennes hem efter örhängena och då hittade hennes privata dagböcker? Lämnade hen sedan ytterdörren öppen? Visst frågade väl JM även efter vart LW:s nycklar tagit vägen? Har GM både nycklarna och örhängena?

kan ju tänkas att landet Amerika har både nycklar och örhängen ? Typ nerspolade i någon toalett in USA ,Vad tror du om det ?
Antar att i så fall "orkar inte" den amerikanska polisen leta på botten på något reningsverk ,så att fara till USA var ju det bästa som kunde hända ; om man vill bli av med bevismaterial ,det kan vi ju vara helt överens om ....?

Såvida det nu är den MGM som är boven i dramat ??

(spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2019-08-04 kl. 13:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in