2019-08-12, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotc
Jag är rejält avis på dig. Du har tagit en bra dos så du behöver inte oroa dig för biverkningar, men illamående KAN uppstå. Om du spyr så försvinner illamåendet DIREKT, men trippen försvinner också DIREKT!

Trippen håller ca 30-120 minuter.

Du kommer få problem med att kissa i ca 12-48h.

Avtändningen kommer vara ett helvete, jag gissar på huvudvärk och allmän trötthet. Detta varar vanligtvis ett dygn. Avråder stakt från att framföra fordon eller maskiner inom 48h.

För att göra det enkelt för dig, observera att siffrorna är kalkylerade efter mina egna erfarenheter:

Om du administrerade 30mg oxynorm, som är snabbverkande oxikodom (motsvarar alltså 30mg krossad oxycontin direkt) ca kl 13:30, då kommer...

• trippen vara slut ca 16:00
• du kan uppleva illamående just nu fram tills du kräks eller tills det läggs av sig självt, jag har alltid spytt tillslut för att bli av med det
• du kan ha svårt att kissa fram tills imorgon bitti eller imorgon kväll, du kommer garanterat kunna kissa på onsdag morgon
• du kan uppleva huvudvärk och trötthet imorgon när du vaknar. Detta brukar inte försvinna för mig med huvudvärkstabletter, även stora doser. Det försvinner dock om man sover igen, jag brukar ta cannabis till hjälp.
• 30mg oxynorm kommer vara lika starkt igen först om några dagar, administrera helst inte igen inom kort.

Tack! Tog 20mg ca 12. Duschade, sen efter de tog jag ytterligare 10mg. Har börjat darra lite men mår allmänt gött! Då antar jag, när jag läst ditt, att jag kommer nyktra till inom 30 min. Ha svårt att kissa på ett tag. Må lite kasst men vara helt ok innan 17. Avstå bil på några dagar. Och att jag ska softa o inte oroa mig! (?)
Citera
2019-08-12, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glada-Gubben
Tack! Tog 20mg ca 12. Duschade, sen efter de tog jag ytterligare 10mg. Har börjat darra lite men mår allmänt gött! Då antar jag, när jag läst ditt, att jag kommer nyktra till inom 30 min. Ha svårt att kissa på ett tag. Må lite kasst men vara helt ok innan 17. Avstå bil på några dagar. Och att jag ska softa o inte oroa mig! (?)
Sir Yes Sir! Allt är lugnt, njut för fulla muggar

Rekommenderar att du ringer någon om du kan. Det är skitkul att föra ett flummigt samtal med en flummis när man tagit opiater
Citera
2019-08-13, 06:30
Medlem
nicketsomgorenglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
Jag har 2x20mg framför mig och undrar hur doseringen är jämfört med tramadol. Brukar vara skön på 400-600mg tramadol. Ska jag trycka i mig en av dem eller båda på en gång?

Är det mer snabbverkande än tramadol? Vad är skillnaderna?

Ska även tillägga att de är olika piller. Den ena är helt blå som kan delas i mitten. Den andra är röd/brun kapsel. Skillnad på dessa?

Äsch jag trycker i mig båda samtidigt-

Såg att du fått bra svar redan på skillanden om pillren. Blev det en lagom dos? Gillar atmosfären hör inne. Inte ofta någon är inne för att hata och skulle de ämdå göra det brukar jag tnka att det nog har det ganska tufft det kan vara dör skon klämmer för nösta dag kan samma skriva nåt helt underbart. Man riskerar att bli ´lite olynnig av opiater men nör man väl passerat en gräns (kommit för långt upp i tolerans brukar drogen ändå dosen vara ha calmat down den persoen och då går det ju mycket bättre.
Är inte expert på något vis men kan en del om oxy oralt .. Ibalnd krossar jag dem och ibland hela. HHela kan göra ett långt skönt rus mer i värsta fall att bara blir relaxed. Det jag tom vara önsvärt ibland. Oxy är en bra prdukt men det är sällan den ger kickar även om det råkar vara ett dåligt tillfälle för dig. Hoppas och tror på dig. mvh L

Citat:
Ursprungligen postat av andre82
Inne på dag 5 nu. Trappade ner från doser på 80-160mg om dagen i några månaders tid till 25mg och sedan klippte jag helt. Trodde skiten skulle peaka dag 3 men känns som den gör det nu. Mår så jävla piss. Behöver ej rabbla upp symptomen för har fått dom flesta vanliga ändå.

Har kört lyrica första 3 dagarna. Även ikto och xanor. Ikton e slut nu och känns knappt som xanorn hjälper oavsett hur mkt jag trycker i mig. Har även rökt en del brunt men nu är jag så dålig så jag knappt orkar rulla en :/

Börjar jobba på måndag igen.. hur länge till bör jag vänta mig innan det vänder? Vet att det är individuellt, men på ett ungefär?

Tog 10 år att skriva detta inlägget från luren, hoppas det ej blev för otydligt eller liknande. Ligger trots allt helt utslagen.

Bra jobbat att fp ivög inlägget ist för att bara kasta det pt hellskotta. Äŕ du min oände tvilling. Tar mot mot smärt och vissa dygn har varit hopplösa då det krävts 2 st 80mg Munduípharma. Dygn tre kan jag klara mig med rel låg abs. har haft tur dör för det kan tipp så in i helvete fel så man skulle behöva typ 180-200mg oxy bara för att stå ut den dagen. Verkligen ologiskt det r med att nästa dag kan vara akkt frpn 49 mg till 220mg. Är ute på tunn is där. Ska testa att snorta lite heroin i dag. Tar en väldigt låg dos för 15 mg kan inte göra mig illa. Fyller nog på med de dör rest 35 mg så det blir en 50 mg lina toatlt. Börjar jag skjuta det så gör jag. Kan låta helt flum men med sjukdom som begränsar en i rörelse , ej stor ännu och vill kunna träffa min dotter en hel dag. Aldrig fått små pupiller och . Folk som ska vara med litar på mig (tyvärr tro de att jag är ren men då skulle jag få ligga i smärtor minst 50 % av tiden. Träffar henne så sällan. Tack svensk sjuvård. De har ju inte tryckt i pillren dem har jag tagit sjålv men tillståndet skulle ha gått att kunna göra något åt för minst 3 år sedan. Det var du och nu är nu. Skönt att kunna skriva av saklig lite hör inne. Det är ju tabu everywhere else liksom.

Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
okey 20mg var alldeles för mycket. Jag var mer i sömn än i nod. Var extremt utmattad dagen efter. Kände inte det sköna ruset som tramadol ger. Ska testa 10mg idag.
Oxy är mer rakare genereltt. Gör jobbet, smärta i mitt fall. En satdig dos till morgonkaffet. Har iofs bara lyckats bli skön av tram en gång och det var över 10 år sedan (1 st 50 mg tablett desuutom lol ) vid en knäskada. Testat tram två gånger efter det men får otrevlig huvudvärk men för er som kan ta vice versa så kan jag tänka mig trammen är mer som att ligga som på bomull men ska ha en jävulst AT. Kör på det du gillar och lår det inte bli en vaqrdaglig grej om det inte redan är det.
mvh

Citat:
Jag är rejält avis på dig. Du har tagit en bra dos så du behöver inte oroa dig för biverkningar, men illamående KAN uppstå. Om du spyr så försvinner illamåendet DIREKT, men trippen försvinner också DIREKT!

Trippen håller ca 30-120 minuter.

Du kommer få problem med att kissa i ca 12-48h.

Avtändningen kommer vara ett helvete, jag gissar på huvudvärk och allmän trötthet. Detta varar vanligtvis ett dygn. Avråder stakt från att framföra fordon eller maskiner inom 48h.

För att göra det enkelt för dig, observera att siffrorna är kalkylerade efter mina egna erfarenheter:

Om du administrerade 30mg oxynorm, som är snabbverkande oxikodon (motsvarar alltså 30mg krossad oxycontin direkt) ca kl 13:30, då kommer...

• trippen vara slut ca 16:00
• du kan uppleva illamående just nu fram tills du kräks eller tills det läggs av sig självt, jag har alltid spytt tillslut för att bli av med det
• du kan ha svårt att kissa fram tills imorgon bitti eller imorgon kväll, du kommer garanterat kunna kissa på onsdag morgon
• du kan uppleva huvudvärk och trötthet imorgon när du vaknar. Detta brukar inte försvinna för mig med huvudvärkstabletter, även stora doser. Det försvinner dock om man sover igen, jag brukar ta cannabis till hjälp.
• 30mg oxynorm kommer vara lika starkt igen först om några dagar, administrera helst inte igen inom kort.

Trött i mössan här men menar du att en dags intag ska göra några stööre problem dagen efter, ber om ursäkt om jag förstod helt fel (inte omöjligt mtp dygnet. Gillar ditt svar till henne/honom. Ett schysst svar dör du lagt med en del tid eller så är du en sån med medföljd talang för det skrivna ordet.

mvh

Citat:
Sir Yes Sir! Allt är lugnt, njut för fulla muggar

Rekommenderar att du ringer någon om du kan. Det är skitkul att föra ett flummigt samtal med en flummis när man tagit opiater
Kan instämma även om jag tar den mot smärta. Man kan bli helt euforisk av att bara känna den lätta.

Var rädda om varandra där ute.
Senast redigerad av nicketsomgorenglad 2019-08-13 kl. 07:13.
Citera
2019-08-13, 14:24
Medlem
MissDecibellas avatar
Av en och annan anledning har jag idag testat en ny läkare. Har stått på Oxycodone teva 10mg det senaste året drygt, men sista två dagarna ätit oxynorm 5mg, doserna har varierat men sista tiden ca 60-70mg om dagen. Denna nya läkaren ville dock inte ge mig Oxycodone utan jag fick Targiniq istället plus 300 stycken (!) tramadol (han menade på att targiniqen hjälper mot förstoppningen jag får av trammen). Googlade och ser alla hemska historier om avtändningar vid byte från Oxycodone (inte snabbverkande då), och ringde honom i panik! En at är det sista jag vill ha, men han försäkrade mig (och tjejen på apoteket) att det kommer jag absolut inte få.. Har tagit två targiniq 10mg nu och tog en tramadol 100mg samtidigt. Så nu är frågan om läkaren har rätt? Kan säga att jag tog dom oralt (EJ tuggade) som man ska..
Citera
2019-08-13, 17:55
Medlem
Har en liten undran ang oxycontin. Kan sägas att jag är tramadol missbrukare sen ca 8 år, ligger på ca 1000 ml om dagen. Senaste halvåret har ja tagit oxycontin i perioder isyäle. Älskar det! Dock svårare att få tag i.. Ungefär 70-80 ml varje kväll. Är det okej dos? Har märkt att varje morgon jag vaknar har ja en fruktansvärd smärta i svanken, känns som typ en feber x 100, och just bara där! Kan knappt ta djupa andetag el röra mig på 30 min! Ibland skriker jag så ont det gör. Men sen är det borta 30 min, går lite fram o tbx i lgh o tar en kaffe sen är det väck. Aldrig vatt me om ngt liknande. Det är synd, för annars finns bara bra o säga om oxycontin. Någon mer som varit med om detta? ☮
Citera
2019-08-13, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Av en och annan anledning har jag idag testat en ny läkare. Har stått på Oxycodone teva 10mg det senaste året drygt, men sista två dagarna ätit oxynorm 5mg, doserna har varierat men sista tiden ca 60-70mg om dagen. Denna nya läkaren ville dock inte ge mig Oxycodone utan jag fick Targiniq istället plus 300 stycken (!) tramadol (han menade på att targiniqen hjälper mot förstoppningen jag får av trammen). Googlade och ser alla hemska historier om avtändningar vid byte från Oxycodone (inte snabbverkande då), och ringde honom i panik! En at är det sista jag vill ha, men han försäkrade mig (och tjejen på apoteket) att det kommer jag absolut inte få.. Har tagit två targiniq 10mg nu och tog en tramadol 100mg samtidigt. Så nu är frågan om läkaren har rätt? Kan säga att jag tog dom oralt (EJ tuggade) som man ska..

Targiniq innehåller Oxycontin och Naloxon, det är det som är skillnaden. Naloxonet är enbart till för att hindra att få problem med förstoppning. Om du annars står på 10mg oxycontin om dagen och nu istället fått Targiniq, gissningsvis 10mg? Då får du samma mängd som innan + Tramadol om jag förstod det rätt. Du kommer alltså inte få någon abstinens eller dylikt.

Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Har en liten undran ang oxycontin. Kan sägas att jag är tramadol missbrukare sen ca 8 år, ligger på ca 1000 ml om dagen. Senaste halvåret har ja tagit oxycontin i perioder isyäle. Älskar det! Dock svårare att få tag i.. Ungefär 70-80 ml varje kväll. Är det okej dos? Har märkt att varje morgon jag vaknar har ja en fruktansvärd smärta i svanken, känns som typ en feber x 100, och just bara där! Kan knappt ta djupa andetag el röra mig på 30 min! Ibland skriker jag så ont det gör. Men sen är det borta 30 min, går lite fram o tbx i lgh o tar en kaffe sen är det väck. Aldrig vatt me om ngt liknande. Det är synd, för annars finns bara bra o säga om oxycontin. Någon mer som varit med om detta? ☮

Antar att du menar mg och inte ml? 70-80mg är "relativ" hög dos. Men det är väl däromkring man hamnar när man får lite tolerans.

Att du får ont, är det som muskel/ledsmärta? Upplever du andra symtom som illamående, dålig mage etc? I sådana fall kan det vara abstinens. Men låter konstigt att du får sådan smärta som går fram och tillbaka. Förstoppning? Vilket är väldigt vanligt och kan orsaka smärta, kaffe har en effekt som gör att magen kommer igång lite.

Har aldrig upplevt det du nämner, förutom kallsvettning, illamående, risig mage, depression, ledsmärta, myrkryp / restless leg vilket har med abstinens att göra. Har du ingen abstinens gissar jag på att det är magen som krånglar, eller det är i alla fall det enda jag kan komma fram till.
Citera
2019-08-13, 21:22
Medlem
[quote=Dicevy|68383059]Targiniq innehåller Oxycontin och Naloxon, det är det som är skillnaden. Naloxonet är enbart till för att hindra att få problem med förstoppning. Om du annars står på 10mg oxycontin om dagen och nu istället fått Targiniq, gissningsvis 10mg? Då får du samma mängd som innan + Tramadol om jag förstod det rätt. Du kommer alltså inte få någon abstinens eller dylikt.
Tack! Avtändning är det inte, det vet jag hur det känns. Är liksom fortf i ruset när klockan ringer 08, då jag stoppat i mig kontinuerligt sen kväll/ natt. Det är som en fruktansvärd värk som bara strålar i ryggslutet, kan överhuvudtaget inte röra mig på 30 min! Kommer endast efter sömn aldrig annars. Är van missbrukare, så känner till alla diverse biverkningar, och detta är inget normalt. Kan det vara att ja kanske krampar under natten, o ev får träningsvärk? Men ja krampar ibland på tramadol oxå på natten, o aldrig upplever jag detta. Måste ha o göra med oxyn, har inte ändrat ngt i mitt liv förutom pausat tramadol o tagit oxy istället. Ibland båda delarna. Mkt skumt o störigt, tar bort hela charmen av det härliga ruset. Brukar annars älska att vakna på opiater och ligga o "mysa" länge länge... Mg, ja. Ledsmärta, ja. Ingen förstoppning, äter laxerande för min opiat mage.
Citera
2019-08-14, 11:38
Medlem
MissDecibellas avatar
[quote=johannajack|68384595]
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Targiniq innehåller Oxycontin och Naloxon, det är det som är skillnaden. Naloxonet är enbart till för att hindra att få problem med förstoppning. Om du annars står på 10mg oxycontin om dagen och nu istället fått Targiniq, gissningsvis 10mg? Då får du samma mängd som innan + Tramadol om jag förstod det rätt. Du kommer alltså inte få någon abstinens eller dylikt.
Tack! Avtändning är det inte, det vet jag hur det känns. Är liksom fortf i ruset när klockan ringer 08, då jag stoppat i mig kontinuerligt sen kväll/ natt. Det är som en fruktansvärd värk som bara strålar i ryggslutet, kan överhuvudtaget inte röra mig på 30 min! Kommer endast efter sömn aldrig annars. Är van missbrukare, så känner till alla diverse biverkningar, och detta är inget normalt. Kan det vara att ja kanske krampar under natten, o ev får träningsvärk? Men ja krampar ibland på tramadol oxå på natten, o aldrig upplever jag detta. Måste ha o göra med oxyn, har inte ändrat ngt i mitt liv förutom pausat tramadol o tagit oxy istället. Ibland båda delarna. Mkt skumt o störigt, tar bort hela charmen av det härliga ruset. Brukar annars älska att vakna på opiater och ligga o "mysa" länge länge... Mg, ja. Ledsmärta, ja. Ingen förstoppning, äter laxerande för min opiat mage.

Det låter väldigt konstigt 🤔.. Kan du inte kontakta läkare för detta? Tänker att om du verkligen ”ligger på” så kan du ju få tram/oxy via det hållet för smärtan så du slipper köpa via andra ”källor” 🧐.. Det handlar om att träffa rätt läkare bara! Jag gick från ett 100-pack 50mg tramadol var 6:e månad till att hitta en läkare som efter en snabb undersökning gav mig Oxycodone 10mg att ta 3 ggr/dag bara sådär 😂 Ingen röntgen/ordentlig undersökning eller nånting 🤪🎈 Så jag hade nog vänt mig till en läkare, oavsett om du får nåt mot smärtan eller inte så måste det nog undersökas, lycka till 🌟🍀
Citera
2019-08-14, 19:18
Medlem
[quote=MissDecibella|68388605]
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack

Det låter väldigt konstigt 🤔.. Kan du inte kontakta läkare för detta? Tänker att om du verkligen ”ligger på” så kan du ju få tram/oxy via det hållet för smärtan så du slipper köpa via andra ”källor” 🧐.. Det handlar om att träffa rätt läkare bara! Jag gick från ett 100-pack 50mg tramadol var 6:e månad till att hitta en läkare som efter en snabb undersökning gav mig Oxycodone 10mg att ta 3 ggr/dag bara sådär 😂 Ingen röntgen/ordentlig undersökning eller nånting 🤪🎈 Så jag hade nog vänt mig till en läkare, oavsett om du får nåt mot smärtan eller inte så måste det nog undersökas, lycka till 🌟🍀
Wow vilken tur du hade! Vore ju drömmen att slippa jaga o få det direkt hem.. Men tyvärr är jag stämplad för livet tror jag. Tack för råden! ✨
Citera
2019-08-15, 06:30
Medlem
Ska iväg och hänga på låset till apoteket när dom öppnar kl8 och hämta ut mina nya recept,jag har käkat Dolcontin 120/mg/dag och eftersom det är så stora leverans problem med Dolcontin så skrev min doktor ut oxykodon och jag ska enligt honom ta 30/mg morgon å kväll så han skrev ut ett recept på 10/mg å ett på 20/mg!
Jag har käkat opiater konstant sedan 2007 men jag har aldrig fått oxykodon tidigare.

Hur pass annorlunda är dom än ex Dolcontin?
Vill jag få ett rus av dolly så måste jag peta i mig typ 300-360/mg (Oralt)!

Går det att skjuta oxykodon och vilken startdos ska jag börja med isåfall ?
Senast redigerad av m0ffeguru 2019-08-15 kl. 07:15. Anledning: Otydligt skrivet lätt att missuppfatta
Citera
2019-08-15, 09:20
Medlem
Hallå vänner!

Vad är en bra nybörjardos oxycontin för någon med låg till obefintlig opiat/opioid tolerans?
Citera
2019-08-15, 10:10
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Hallå vänner!

Vad är en bra nybörjardos oxycontin för någon med låg till obefintlig opiat/opioid tolerans?

Första gången jag testade oxy hade jag tagit tram i ca 11/2 år dagligen, doser runt 250-300.. Men för mig räckte det med en 5mg Oxycodone G.L (tog den oralt, dvs som man ska..) så blev jag rejält svängd 😂🤪.. Så ta så lite som möjligt i början och fyll hellre på efter en timme, för toleransen skjuter iväg såå snabbt 🤷🏼‍♀️🤭!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in