Citat:
Ursprungligen postat av
Glada-Gubben
Hej! Är en nybörjarflummare. Fixk tag på OxyNorm när jag bröt nyckelbenet.
Nu efter 4 veckor behöver jag inye smärtstillande. Tog 30mg OxyNorm tidigare idag för att flumma o testa. Hur länge brukar trippen hålla? Och hur lång är avtädningen?
Men måste säga att de e najs! Har inga som helst bekymmer för tillfället så de najs! Sorry om de e oklart i texten. Är som sagt stenbäng nör jag skriver detta
Jag är rejält avis på dig. Du har tagit en bra dos så du behöver inte oroa dig för biverkningar, men illamående KAN uppstå. Om du spyr så försvinner illamåendet DIREKT, men trippen försvinner också DIREKT!
Trippen håller ca 30-120 minuter.
Du kommer få problem med att kissa i ca 12-48h.
Avtändningen kommer vara ett helvete, jag gissar på huvudvärk och allmän trötthet. Detta varar vanligtvis ett dygn. Avråder stakt från att framföra fordon eller maskiner inom 48h.
För att göra det enkelt för dig, observera att siffrorna är kalkylerade efter mina egna erfarenheter:
Om du administrerade 30mg oxynorm, som är snabbverkande oxikodon (motsvarar alltså 30mg krossad oxycontin direkt) ca kl 13:30, då kommer...
• trippen vara slut ca 16:00
• du kan uppleva illamående just nu fram tills du kräks eller tills det läggs av sig självt, jag har alltid spytt tillslut för att bli av med det
• du kan ha svårt att kissa fram tills imorgon bitti eller imorgon kväll, du kommer garanterat kunna kissa på onsdag morgon
• du kan uppleva huvudvärk och trötthet imorgon när du vaknar. Detta brukar inte försvinna för mig med huvudvärkstabletter, även stora doser. Det försvinner dock om man sover igen, jag brukar ta cannabis till hjälp.
• 30mg oxynorm kommer vara lika starkt igen först om några dagar, administrera helst inte igen inom kort.