2019-08-11, 23:11
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
en 2 årig ifrågasätter också saker och ting på grund av sin bristfälliga kunskap. Ett troll frågar också varför då hela tiden. En människa som inte inser detta är förlorad. Du inser inte detta. Klura ut logiken själv.

Varför ska jag klura ut vad du menar? Kan du inte bara säga vad du vill ha sagt?
Citera
2019-08-11, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Varför ska jag klura ut vad du menar? Kan du inte bara säga vad du vill ha sagt?
Jag gav dig svaret. du behöver inte klura ut som i att gissa. Jag skrev :

En människa som inte inser det är förlorad.
du inser det inte.
Du är en människa.
Alltså är du förlorad.

Det var väl inte så svårt? Läs meningen igen den föregående så förstår du.
Citera
2019-08-12, 09:38
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Jag gav dig svaret. du behöver inte klura ut som i att gissa. Jag skrev :

En människa som inte inser det är förlorad.
du inser det inte.
Du är en människa.
Alltså är du förlorad.

Det var väl inte så svårt? Läs meningen igen den föregående så förstår du.

VAD är det jag ska inse?
Citera
2019-08-12, 10:40
Medlem
Citat:
VAD är det jag ska inse?
Att du är förlorad och vilsen.
Citera
2019-08-12, 11:10
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Att du är förlorad och vilsen.

Vad vet du om det? Inte ett skit. Jag är inte vilsen. Jag är hemma.

"Förlorad", konstigt begrepp att använda på människor. Som om någon sprungit bort.
Citera
2019-08-13, 16:35
Medlem
Citat:
Vad vet du om det? Inte ett skit. Jag är inte vilsen. Jag är hemma.

"Förlorad", konstigt begrepp att använda på människor. Som om någon sprungit bort.

Begreppen förstår du inte. Du förstår föga. Som tur är raderas inte historiken på Flashback. Se tillbaka på din historik och hur du har gjort narr av allt som är helig och nu vill du tro men kan inte. Skaparen kommer att kräva full vedergällning av dig för dina misstag.
Citera
2019-08-13, 16:54
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Begreppen förstår du inte. Du förstår föga. Som tur är raderas inte historiken på Flashback. Se tillbaka på din historik och hur du har gjort narr av allt som är helig och nu vill du tro men kan inte. Skaparen kommer att kräva full vedergällning av dig för dina misstag.
Vilken skapare? Jag kan inte heller helt plötsligt lägga logik och rationellt tänkande åt sidan och börja tro blint på ett icke falsifierbart påstående som "gud finns".
Citera
2019-08-13, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Vilken skapare? Jag kan inte heller helt plötsligt lägga logik och rationellt tänkande åt sidan och börja tro blint på ett icke falsifierbart påstående som "gud finns".

Fortsätt med rationalitet och logik som säger att frukter, smaker, former och färger är resultatet av evolution tills döden överraskar dig, sedan får du veta vilken skapare. Du har bytt bort ett evigt liv med ett temporärt. Vilken urusel byteshandel. Du kommer att bli ytterst besviken.
Citera
2019-08-13, 18:52
Medlem
För korkade människor är det tydligen inget problem med att tro på extremt långsökta saker så länge man bara vill att de ska vara sanna, men för människor med lite förstånd så krävs det betydligt mer än så.
Citera
2019-08-13, 19:01
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Fortsätt med rationalitet och logik som säger att frukter, smaker, former och färger är resultatet av evolution tills döden överraskar dig, sedan får du veta vilken skapare. Du har bytt bort ett evigt liv med ett temporärt. Vilken urusel byteshandel. Du kommer att bli ytterst besviken.
Vem är den här skaparen som du tjatar om? Finns det bevis för skaparen?
Citera
2019-08-13, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Vem är den här skaparen som du tjatar om? Finns det bevis för skaparen?
Hur är det fatt med läsförståelsen? Samma skapare som skapade dig av en droppe säd, samma skapare som har skapat alla haven, frukterna, grönsakerna som har smaksatt de, försett de med färger, former och storlek, vitaminer och mineraler. Ja, samma skapare som gett dig ett medvetande, gett dig förmågan att skilja mellan rätt och fel, rättvisa, godhet och ondska. Tror du i din villfarelse att du är lämnad att göra vad du har lust till, yttra vad du har lust till utan att ta ansvar för det? Icke!
Citera
2019-08-13, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
För korkade människor är det tydligen inget problem med att tro på extremt långsökta saker så länge man bara vill att de ska vara sanna, men för människor med lite förstånd så krävs det betydligt mer än så.

Vem eller vilka var detta riktade till? Du vill att andra ska använda sitt förstånd när du själv saknar förstånd? utan att skämmas? Besvara mitt senaste inlägg till dig om du har ett förstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in