2019-06-22, 16:03
Medlem
Ruskigbusss avatar
Trådar sammanslagna
/Mod
Citera
2019-06-22, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nightbeast
Är gravitationsteorin obevisad?
Nu ljuger du igen. Det kallas gravitationslag. Det är alltså ingen obevisad teori.
Citera
2019-06-22, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Inte en vetenskaplig teori. Den måste innehålla bevis. Andra kommer att försöka falsifiera och granska den, så det blir ingen teori om inte bevisen håller.
Däremot bygger ju religioner ofta på gissningar, eller uppenbarelser och vittnesutsagor. Men de går oftast inte att testa.
När en teori är eller anses vara bevisad övergår den från teori till t ex lag. Gravitationslagen är inte längre en obevisad teori utan en etablerad, bevisad lag. Som när du som en åsna stöter emot samma sten och snubblar gång på gång. Det bevisar gravitationslagen.
Citera
2019-06-22, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
När en teori är eller anses vara bevisad övergår den från teori till t ex lag. Gravitationslagen är inte längre en obevisad teori utan en etablerad, bevisad lag. Som när du som en åsna stöter emot samma sten och snubblar gång på gång. Det bevisar gravitationslagen.
Vilket inte motsäger det jag skrev. Evolution är fakta. Evolutionsteorin bygger på denna fakta.
Något blir inte en vetenskaplig teori om inga bevis finns. Däremot behöver inte en vetenskaplig teori vara helt bevisad, då det i stort är omöjligt.
Citera
2019-06-22, 17:21
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Nu ljuger du igen. Det kallas gravitationslag. Det är alltså ingen obevisad teori.
My mistake, den heter lag precis som du säger. Men vi har ju atomteorin, relativitetsteorin t ex ;-)
Den som ljuger härinne är ju den troende, systematiska lögner, pseudovetenskap och utelämnande av viktiga faktaunderlag. Ni flyttar hela tiden målstolparna när argumenten tar slut. Ni kan inte bevisa er låtsaskompis, hur mycket ni än försöker. Ni har haft sisådär 2000 år på er. Patetiskt.
Senast redigerad av nightbeast 2019-06-22 kl. 17:30.
Citera
2019-06-22, 17:27
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Vilket inte motsäger det jag skrev. Evolution är fakta. Evolutionsteorin bygger på denna fakta.
Något blir inte en vetenskaplig teori om inga bevis finns. Däremot behöver inte en vetenskaplig teori vara helt bevisad, då det i stort är omöjligt.
Precis. Men de vägrar ju konsekvent att fatta. Lever i sin lilla bubbla tsm med låtsaskompisen.
Själva evolutionsteorin byggs inte upp på gissningar, som de hävdar. Det finns en oerhörd mängd bevis i form av fossil och genom betraktande av variationen inom en grupp djur. Dessutom har den nya gentekniken vidareutvecklat vår bild av organismvärldens evolution, det är nu t ex möjligt att titta direkt på arvsmassan och genom det avgöra vilka organismer som är släkt med varandra och vilken väg evolutionen tagit. Evolutionsteorin är fullt tillräcklig för att åstadkomma det vi har utan inblandning av gud. Gud är överflödig.
Citera
2019-06-22, 17:29
Medlem
Citat:
Jodå, det gör det för människan har inte ändrats på...hur många miljarder år? Enligt er alltså...

Du snackar skit för att du inte vill erkänna att du KAN ha fel. Därför kör ni med obevisade teorier, och påstår att de inte kan bevisas, trots t ex gravitationslagen.
Citera
2019-06-22, 17:37
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Du snackar skit för att du inte vill erkänna att du KAN ha fel. Därför kör ni med obevisade teorier, och påstår att de inte kan bevisas, trots t ex gravitationslagen.
Varsågod, här har du bevis: Tiktaalik, övergången från amfibier (vattenlevande djur) till reptiler (kräldjur).
https://www.youtube.com/watch?v=daD37TsscvU&t=859s
Du kan sluta med dina lögner nu.
Citera
2019-06-22, 17:37
Medlem
Citat:
Jodå, det gör det för människan har inte ändrats på...hur många miljarder år? Enligt er alltså...

Självklart kan jag ha fel. När har jag påstått något annat? Jag har inga problem att erkänna att jag kan ha fel. Det kan vara så att vi lever i Matrix, att islam är sant, att asatro är sant, att aliens skapat oss, o.s.v. Dock kommer jag inte tro på något av detta innan jag fått tillräckligt med belägg.
Min gissning är att om evolutionsteorin falsifieras så är det genom vetenskap, inte religion.
Citera
2019-06-22, 17:39
Medlem
Citat:
Precis. Men de vägrar ju konsekvent att fatta. Lever i sin lilla bubbla tsm med låtsaskompisen.
Själva evolutionsteorin byggs inte upp på gissningar, som de hävdar. Det finns en oerhörd mängd bevis i form av fossil och genom betraktande av variationen inom en grupp djur. Dessutom har den nya gentekniken vidareutvecklat vår bild av organismvärldens evolution, det är nu t ex möjligt att titta direkt på arvsmassan och genom det avgöra vilka organismer som är släkt med varandra och vilken väg evolutionen tagit. Evolutionsteorin är fullt tillräcklig för att åstadkomma det vi har utan inblandning av gud. Gud är överflödig.
Det roliga är att än hur lite bevis man anser att det finns för evolutionsteorin, så har ingen varit i närheten att lägga fram samma bevismängd för gudar. Men att ta egna bevisbördan är inget som gudstroende är känd för.
Citera
2019-06-22, 17:44
Medlem
Citat:
Varsågod, här har du bevis: Tiktaalik, övergången från amfibier (vattenlevande djur) till reptiler (kräldjur).
https://www.youtube.com/watch?v=daD37TsscvU&t=859s
Du kan sluta med dina lögner nu.
Jag behöver inte din propaganda. Jag har hört lögnerna ända sedan jag gick i skolan, och jag tror fortfarande inte på sådan slump. Ni säger att en cell är intelligentare än människan, för cellen vet vilken uppgift den har, men inte ni.
Citera
2019-06-22, 17:56
Medlem
Citat:
Jag behöver inte din propaganda. Jag har hört lögnerna ända sedan jag gick i skolan, och jag tror fortfarande inte på sådan slump. Ni säger att en cell är intelligentare än människan, för cellen vet vilken uppgift den har, men inte ni.
Vem säger det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in