Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-08-11, 21:34
  #1
Medlem
Efter att ha skrivit lite och läst i tråden för Handladdning - Recept så börjar det utkristallisera sig underlag för en ny tråd.

Tråden där vi "hissar" eller "dissar" olika vapenhandlare/vapenaffärer!

Precis som rubriken lyder, detta är Ert tillfälle att ge såväl positiva som negativa omdömen av Era erfarenheter av vapenhandlare, både på nätet och fysiska butiker.
För att göra det hela greppbart, så begränsar vi oss till fysiska nordiska butiker, eller näthandel/nätbutiker som inriktar sig till nordiska medborgare.

Jag vet att väldigt många på detta forum har väldigt mycket att säga angående vapen, utan att aldrig ha kommit dem närmare än Ert senaste spelande på CoD eller liknande consol/tv/data-spel.
Till Er: Snälla, spamma inte tråden med Era idiotinlägg!

Till de "få" seriösa vapenanvändare/vapenägare/jägare/sportskyttar som faktiskt finns på detta forum, försök att hålla en seriös och god ton med sakligt innehåll i era inlägg.

Skriv ej bara: -" Vapenhandlare XX suger!"

Kom med välriktade och sakliga argument för Er åsikt om en specifik vapenhandlare.
Är vi sakliga så kanske denna tråd kan bli en början till en förändring som faktiskt verkar behövas i vissa fall...

Tack på förhand!

//CM
Citera
2019-08-11, 21:46
  #2
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMagenta
Efter att ha skrivit lite och läst i tråden för Handladdning - Recept så börjar det utkristallisera sig underlag för en ny tråd.

Tråden där vi "hissar" eller "dissar" olika vapenhandlare/vapenaffärer!

Precis som rubriken lyder, detta är Ert tillfälle att ge såväl positiva som negativa omdömen av Era erfarenheter av vapenhandlare, både på nätet och fysiska butiker.
För att göra det hela greppbart, så begränsar vi oss till fysiska nordiska butiker, eller näthandel/nätbutiker som inriktar sig till nordiska medborgare.

Jag vet att väldigt många på detta forum har väldigt mycket att säga angående vapen, utan att aldrig ha kommit dem närmare än Ert senaste spelande på CoD eller liknande consol/tv/data-spel.
Till Er: Snälla, spamma inte tråden med Era idiotinlägg!

Till de "få" seriösa vapenanvändare/vapenägare/jägare/sportskyttar som faktiskt finns på detta forum, försök att hålla en seriös och god ton med sakligt innehåll i era inlägg.

Skriv ej bara: -" Vapenhandlare XX suger!"

Kom med välriktade och sakliga argument för Er åsikt om en specifik vapenhandlare.
Är vi sakliga så kanske denna tråd kan bli en början till en förändring som faktiskt verkar behövas i vissa fall...

Tack på förhand!

//CM
Jag har givetvis inte handlat i alla affärer eller ens pratat med dom,som sportskytt (dynamiker/nationellt) så är ju jaktbutikerna inte intressanta för mig. Och dom 2-3 butiker som då finns kvar för mig att recensera håller alla lika hög klass. Sen tillkommer ju dom handlare som varken har hemsida eller fysisk butik...men dom pratar vi inte om här.

Den enda handlare som har gjort mig besviken är Sportec, men det gör dom med bravur.
Citera
2019-08-11, 21:49
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMagenta
Efter att ha skrivit lite och läst i tråden för Handladdning - Recept så börjar det utkristallisera sig underlag för en ny tråd.

Tråden där vi "hissar" eller "dissar" olika vapenhandlare/vapenaffärer!

Precis som rubriken lyder, detta är Ert tillfälle att ge såväl positiva som negativa omdömen av Era erfarenheter av vapenhandlare, både på nätet och fysiska butiker.
För att göra det hela greppbart, så begränsar vi oss till fysiska nordiska butiker, eller näthandel/nätbutiker som inriktar sig till nordiska medborgare.

Jag vet att väldigt många på detta forum har väldigt mycket att säga angående vapen, utan att aldrig ha kommit dem närmare än Ert senaste spelande på CoD eller liknande consol/tv/data-spel.
Till Er: Snälla, spamma inte tråden med Era idiotinlägg!

Till de "få" seriösa vapenanvändare/vapenägare/jägare/sportskyttar som faktiskt finns på detta forum, försök att hålla en seriös och god ton med sakligt innehåll i era inlägg.

Skriv ej bara: -" Vapenhandlare XX suger!"

Kom med välriktade och sakliga argument för Er åsikt om en specifik vapenhandlare.
Är vi sakliga så kanske denna tråd kan bli en början till en förändring som faktiskt verkar behövas i vissa fall...

Tack på förhand!

//CM

Jag vill ge lite cred till Vildsvinsbutiken. De tar in intressanta vapen och moddar och svarar personligt och snabbt på frågor, samt hjälper till med ansökan vid inköpstillstånd och licenser. De har en bra inställning till behov för både sportskyttar och jägare.

Låter nästan som att jag jobbar där... Men är det någon butik jag gärna kikar in i, eller på nätet, för nyheter och inspiration så är det där. En hel del amerikansk import för att nämna något.
__________________
Senast redigerad av Rohke01 2019-08-11 kl. 22:29.
Citera
2019-08-11, 22:15
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Den enda handlare som har gjort mig besviken är Sportec, men det gör dom med bravur.

För att öka kvaliteten på tråden så får du väldigt gärna beskriva hur de gjorde dig besviken.

Jag hoppas att moderatorerna har överseende med att det kommer att förekomma ett visst korspostande mellan olika trådar här, men det är faktiskt nödvändigt här om man redan delgett en upplevelse i en annan tråd som kanske egentligen inte var helt topic där, utan mer en förlängning av en diskussion.
Citera
2019-08-11, 22:40
  #5
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMagenta
För att öka kvaliteten på tråden så får du väldigt gärna beskriva hur de gjorde dig besviken.

Jag hoppas att moderatorerna har överseende med att det kommer att förekomma ett visst korspostande mellan olika trådar här, men det är faktiskt nödvändigt här om man redan delgett en upplevelse i en annan tråd som kanske egentligen inte var helt topic där, utan mer en förlängning av en diskussion.
Till att börja inte leverera det man betalar för.
Och när man väl levererar så skickar man fel vara......FYRA GÅNGER.
Idiotförklara kunder.
Snacka skit om andra handlare.
Ljuga om leveranstid.
Citera
2019-08-11, 23:57
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Till att börja inte leverera det man betalar för.
Och när man väl levererar så skickar man fel vara......FYRA GÅNGER.
Idiotförklara kunder.
Snacka skit om andra handlare.
Ljuga om leveranstid.

Tack för klargörande!
Jag har liknande upplevelser från dem om skitsnack om andra som jag beskrev i en annan tråd, skall kopiera in min upplevelse om Sportec i denna tråd!
Citera
2019-08-11, 23:58
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rohke01
Jag vill ge lite cred till Vildsvinsbutiken. De tar in intressanta vapen och moddar och svarar personligt och snabbt på frågor, samt hjälper till med ansökan vid inköpstillstånd och licenser. De har en bra inställning till behov för både sportskyttar och jägare.

Låter nästan som att jag jobbar där... Men är det någon butik jag gärna kikar in i, eller på nätet, för nyheter och inspiration så är det där. En hel del amerikansk import för att nämna något.

Jag håller med dig!
Jag gillar också vildsvin.se, trevligt bemötande och det har mycket grejer hemma, dock är de ganska dyra.
Citera
2019-08-12, 00:15
  #8
Medlem
Min egen upplevelse av Sportec:

Bakgrundsinformation:

Jag var ganska ny i sportskyttesammanhang med enhandsvapen. Jag hade hittat en annons på nätet ang. en pistol som jag ville ha, så jag kontaktade säljaren, jag fick alla uppgifter och sökte licens på pistolen.
När licensen tillslut kommit satte jag mig i bilen och åkte ner till Skåne där säljaren fanns. Fick provskjuta pistolen och var nöjd, affären gjordes upp och jag lämnade som en stolt ägare av min första pistol.
Jag ansåg att jag behövde mer ammunition, så jag googlade efter vapenbutiker i min närhet och Sportec dök upp.
Jag hade vid denna tidpunkt ingen aning om vilka idioter det var som drev butiken, hade jag vetat det hade jag aldrig åkt dit!

Hursomhelst, jag slog in adressen i gpsen och styrde kosan efter gpsen.
Väl framme parkerade jag bilen och gick in i den gamla järnvägslokalen eller vad det nu är.
Väl inne i butiken hälsade jag på den som tog emot mig och fick mig snabbt till livs att jag ansågs som dum i huvudet som köpt ett vapen privat.
När jag istället hade kunnat köpa det igenom dem, de ville titta på vapnet jag köpt vilket de fick, då påstod de att det var en spricka i stommen som de erbjöd sig att svetsa för X-pengar.
När jag sa att jag betvivlade detta då Spuhr hade undersökt vapnet innan jag köpte det, så fick jag höra att det var omöjligt då han hade gått i pension, och förövrigt var han en föredettning som bara levde på sitt namn (man kan ju fråga sig hur han gjort sig sitt namn?).
Sen var det lite annat också.

Spuhr hade undersökt vapnet, det fanns ingen spricka i det, jag har det fortfarande kvar och har skjutit knappt 20.000 skott med det per idag.
Fungerar fortfarande klanderfritt och har fortfarande ingen spricka.
Blev så irriterad att jag bad en vän som arbetade med NDT på SAS kolla det efter sprickor. Resultat, inga sprickor.

Hur som, aldrig mer Sportec!!
Citera
2019-08-12, 01:28
  #9
Medlem
Skunken666s avatar
Jag skulle vilja hissa F&K Sport!

Har alltid blivit väldigt väl emottagen där av både Per och Torkel.
De har alltid efter bästa förmåga försökt att hjälpa mig med mina frågor och önskemål.
Det de inte har haft hemma som jag efterfrågat har de alltid varit villiga att ta hem.

Om man skall säga något negativt, så är det att man får "beväpna" sig med en del tålamod då det ofta blir ganska långa väntetider, då det alltid är många kunder där, samt att det är ganska rörigt i butiken.
Citera
2019-08-12, 04:39
  #10
Medlem
213374Us avatar
Nu är butiken mest inriktad på svartkruts och westernskytte, men befinner jag mig i närheten av Ängelholm så måste jag besöka Skytteservice. Drivs av den fantastiska Agne som vet mer om revolvrar i 45 colt än någon annan,
Citera
2019-08-12, 07:24
  #11
Medlem
Vildsvinsbutiken försöker hålla hög nivå på service. Dock är dom underbemannade i butiken. Det har hänt att saker man beställt glömts bort och tagit månader att få fram.
Ibland kör man dit och kör hem igen eftersom man vet att det kan ta flera timmar att få hjälp.
Om jag ska handla lite krut så vill jag inte vänta två timmar för att nån ska diskutera fäste till sitt kikarsikte.
Annars är dom jättetrevliga och ägaren ställer alltid upp om det krisar.
Men,. Skaffa mer personal.
Citera
2019-08-12, 08:50
  #12
Medlem
Interprodukter en duktig finmekaniker med ett sjukligt temperament. En vän ringde till vapenbutiken och frågade efter pris på ammo. Då mötes han av en tsunami av högljudda glåpord där han fick veta vilken idiot han var som trodde att interprudukter sålde ammunition då de ju bara säljer vapen vapen. Jag stod jämte och hörde telefonsamtalet
Själv har jag också fått höra ägaren vrål 2 ggr då jag ställt frågor som inte passar.

Sportec: har jag ok erfarenheter av men servisen har stadigt minskad de senaste 20 åren.
Caliber 44: mycket trevlig personal
Älmhult skytteservis: Supertrevlig ägare med en liten mysig butik
Torsbo handels: Ok personal men det verkar vara en hel del omsättning på personalen. De är billigast på många produkter. Sveriges lägsta pris på bl.a. CCI standard .22
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback