2019-08-10, 18:48
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptensvartpiller
Hans fru var väl tidigare utrikeskorrespondent eller motsvarande, innan de mer husliga och moderliga sysslorna kallade in henne under Edwards hägn. Hon reder sig nog.

En sak jag inte blir klok på är huruvida EB är rik eller inte. Han kommer ju från vanlig medelklass men har odlat en stil som mer liknar en excentrisk schweizisk lantgreve. Han bor i en flott våning på en relativt dyr adress (åtminstone verkar den både flott och dyr för en bondlurk som jag). (...)
Han bor sedan en tid i Stuvsta prästgård. Alltså en villa i Huddinge. Hur flott lägenheten vid Östra station var har jag ingen aning om.

Bra att barnen lätt kan få komma utomhus.
Citera
2019-08-10, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Han bor sedan en tid i Stuvsta prästgård. Alltså en villa i Huddinge. Hur flott lägenheten vid Östra station var har jag ingen aning om.

Där ser man hur dåligt uppdaterad jag är.

EDIT: Men, rätta mig om jag har fel, jag antar att då det är en gammal prästgård så går den för bortåt 7-8 miljoner i alla fall? Kanske ännu mera? Hur ska man ha råd med det om man plockar ut 800k om året och därtill har herr Bloms dyra levnadsvanor?

EDIT 2: Vidare gissar jag att Hr. Blom inte är mycket av en hemmafixare, så alla arbeten på hemmet lär väl utföras av andra till en inte helt oansenlig penning.
Senast redigerad av kaptensvartpiller 2019-08-10 kl. 19:57.
Citera
2019-08-11, 01:49
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Eller hur! Eftersom jag gillar honom är jag bekymrad. Han är väldigt stor. Förstår att han inte vill försaka sin goda mat, men han måste nog införa någon slags restriktion i ätandet och kanske framför allt drickandet? Undrar vad hustrun tycker. Hon måste väl också oroa sig, de har dessutom tre småbarn.
De har väl bara två barn?
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Han lade ut två faceapps med sig själv som gammal, hoppas han kommer dit då, som han inte kommer göra enligt er.

Hade ni vågat skriva samma sak om en kvinna ?
Om Edward hade varit en kvinna så hade denna tråd sett väldigt annorlunda ut. Alla skulle fokusera enbart på hennes vikt och bli äcklade av henne. Nu är han en skön kille som njuter av livet.
Citera
2019-08-11, 01:50
Medlem
Xemnass avatar
Inte ett skit förutom att jag hatar hans jävla leende och glupskande, ätande och drickande.
Citera
2019-08-11, 06:56
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
De har väl bara två barn?

Om Edward hade varit en kvinna så hade denna tråd sett väldigt annorlunda ut. Alla skulle fokusera enbart på hennes vikt och bli äcklade av henne. Nu är han en skön kille som njuter av livet.

Nej, tre. De fick en till son för ganska exakt ett år sen.

Exakt! Nu tycker jag visserligen det finns anledning att fokusera på vems som helst vikt om man är så överviktig. Tyvärr tror jag inte han kommer överleva länge till om han inte går ner i vikt.
Citera
2019-08-11, 07:35
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:

Tror inte de bor i prästgården? En vanlig villa, byggd för runt 100 år sen. För övrigt ett gäng katoliker som flyttat dit, inte direkt relaterbara till vår Eddie, men det verkar vara ett nytt konservativa-unga-svenska-katoliker-ut-hyfsat-burgen-medelklass-näste.

Den var som lägenheter på Östermalm ofta är: fin i grunden. Knappast någon lyxlägenhet, men vackra detaljer. (Jag såg den när den låg ute på hemnet, tror Edward länkade, eller om det var nån tidning. Känner inte honom alls, men följer med glädje. En trevlig prick, vars hälsa jag oroar mig för.)
Citera
2019-08-11, 22:18
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Nej, tre. De fick en till son för ganska exakt ett år sen.

Exakt! Nu tycker jag visserligen det finns anledning att fokusera på vems som helst vikt om man är så överviktig. Tyvärr tror jag inte han kommer överleva länge till om han inte går ner i vikt.
Det hade jag missat. Vad heter den nya?

Ja, för hans egen skull borde han gå ner i vikt - sjukdomarna lurar bakom hörnet.
Citera
2019-08-11, 22:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Jo, men det beror ju på att kvinnors egentliga värde ligger i att behaga mannen.

Dont hate the player, hate the game.
Citera
2019-08-11, 23:17
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Jo, men det beror ju på att kvinnors egentliga värde ligger i att behaga mannen.
Dont hate the player, hate the game.
Du bestämmer det du kallar spel. Du bestämmer själv vad du ska posta, stolle.

Citat:
Tror inte de bor i prästgården? En vanlig villa, byggd för runt 100 år sen. För övrigt ett gäng katoliker som flyttat dit, inte direkt relaterbara till vår Eddie, men det verkar vara ett nytt konservativa-unga-svenska-katoliker-ut-hyfsat-burgen-medelklass-näste.

Den var som lägenheter på Östermalm ofta är: fin i grunden. Knappast någon lyxlägenhet, men vackra detaljer. (Jag såg den när den låg ute på hemnet, tror Edward länkade, eller om det var nån tidning. Känner inte honom alls, men följer med glädje. En trevlig prick, vars hälsa jag oroar mig för.)
Förlåt, jag mindes fel. Expressen kallar deras bostad "det anrika postmästarhuset ".
Citera
2019-08-12, 00:15
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:

Det såg varken ut som en prästgård eller en hundraårig villa. Jag kollade hans Instagram när han flyttat. En enplansvilla i en stil som vill likna hus från förra sekelskiftet, med ockragula ytterväggar o.s.v., möjligen med bluffspröjsade fönster, förmodligen modulbyggd. Som äldst 1980-tal, troligen betydligt nyare. En villa med de yttre attributen från för hundra år sedan, i liknande område, vore tvåplansbyggd. En tvåplansbyggd av idag, vore modulbyggd, sannolikast med synlig skarv mellan våningarna (mindre vanligt förr, det betydde oftast senare påbyggd övervåning). Det blir billigast så.

Men det såg trivsamt ut. Blom planterade häck vid tomtgränsen, f.ö. också ett tecken på att att det inte är en tomt med anor. Han såg ovanligt mager ut på bilderna. Det kan ha varit ett år sedan så han har väl haft möjlighet att äta upp sig sen dess.
Citera
2019-08-12, 00:50
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det såg varken ut som en prästgård eller en hundraårig villa. Jag kollade hans Instagram när han flyttat. En enplansvilla i en stil som vill likna hus från förra sekelskiftet, med ockragula ytterväggar o.s.v., möjligen med bluffspröjsade fönster, förmodligen modulbyggd. Som äldst 1980-tal, troligen betydligt nyare. En villa med de yttre attributen från för hundra år sedan, i liknande område, vore tvåplansbyggd. En tvåplansbyggd av idag, vore modulbyggd, sannolikast med synlig skarv mellan våningarna (mindre vanligt förr, det betydde oftast senare påbyggd övervåning). Det blir billigast så.

Men det såg trivsamt ut. Blom planterade häck vid tomtgränsen, f.ö. också ett tecken på att att det inte är en tomt med anor. Han såg ovanligt mager ut på bilderna. Det kan ha varit ett år sedan så han har väl haft möjlighet att äta upp sig sen dess.
Huset är definitivt tvåplans, med ett pyramidformat tak ovanför övervåningen. Ett hus med samma takform har stått på den platsen i minst 60 år. Jag tror det är samma hus som stått där sedan 1920-talet.
Citera
2019-08-12, 18:26
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Huset är definitivt tvåplans, med ett pyramidformat tak ovanför övervåningen. Ett hus med samma takform har stått på den platsen i minst 60 år. Jag tror det är samma hus som stått där sedan 1920-talet.

Så du är 65+ som kommer ihåg det? Intressant.

Alldeles nyss köpte han ett nytt element som är ”tillverkat i gammal stil”. Det skrev han på Twitter. Så det finns prejudikat för att han bara bryr sig om yta och gärna sätter sig i 80-talshus som ser gamla ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in