2019-08-12, 18:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Du bestämmer det du kallar spel. Du bestämmer själv vad du ska posta, stolle.
Jag har läst ditt inlägg flera gånger men har inte den blekaste aning om vad du menar. Mitt inlägg var inte riktat åt dig så varför du svarar med obegripligheter vet jag inte.
Citera
2019-08-12, 19:31
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Det hade jag missat. Vad heter den nya?

Ja, för hans egen skull borde han gå ner i vikt - sjukdomarna lurar bakom hörnet.

Zacharias! Supersöt liten sak! Lik sin söta syster samt mamman. Melchior ser ju däremot ut som en avbild av pappan. (Även Melchior söt!)

Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det såg varken ut som en prästgård eller en hundraårig villa. Jag kollade hans Instagram när han flyttat. En enplansvilla i en stil som vill likna hus från förra sekelskiftet, med ockragula ytterväggar o.s.v., möjligen med bluffspröjsade fönster, förmodligen modulbyggd. Som äldst 1980-tal, troligen betydligt nyare. En villa med de yttre attributen från för hundra år sedan, i liknande område, vore tvåplansbyggd. En tvåplansbyggd av idag, vore modulbyggd, sannolikast med synlig skarv mellan våningarna (mindre vanligt förr, det betydde oftast senare påbyggd övervåning). Det blir billigast så.

Men det såg trivsamt ut. Blom planterade häck vid tomtgränsen, f.ö. också ett tecken på att att det inte är en tomt med anor. Han såg ovanligt mager ut på bilderna. Det kan ha varit ett år sedan så han har väl haft möjlighet att äta upp sig sen dess.

1920-tal enligt denna artikel.
https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/edward-blom-har-flyttat-in-hos-postmastaren/reprkh!l6csV3T4PfaIJEHpm@aw/
Citera
2019-08-12, 20:33
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Zacharias! Supersöt liten sak! Lik sin söta syster samt mamman. Melchior ser ju däremot ut som en avbild av pappan. (Även Melchior söt!)
Det måste jag kolla upp!
Ja, Melchior är så sjukt söt med sina ljusa lockar och allt Pappa upp i dagen.
Citera
2019-08-12, 21:59
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
1920-tal enligt denna artikel.
https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/edward-blom-har-flyttat-in-hos-postmastaren/reprkh!l6csV3T4PfaIJEHpm@aw/
Tack, jag har missuppfattat. Det är inte det huset jag såg på hans Instagram. Han måste ha stått med ryggen mot grannen där han stod och grävde för den nya häcken. Grannhuset är då förmodligen beläget på den avstyckade delen av tomten som nämns i artikeln och vid den nya tomtgränsen skulle häck planteras. Jag såg grannhuset.
Citera
2019-08-18, 13:49
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Någon skrev att han enbart dricker buteljerat vatten och aldrig kranvatten. Så då undrar jag:

Är det ett lyxmärke eller budgetmärke han dricker? Är han rent av en finsmakare av vatten? Föredrar han kolsyrat eller ej?
Citera
2019-08-18, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Någon skrev att han enbart dricker buteljerat vatten och aldrig kranvatten. Så då undrar jag:

Är det ett lyxmärke eller budgetmärke han dricker? Är han rent av en finsmakare av vatten? Föredrar han kolsyrat eller ej?

Vem inte om han helt skippar kranvatte. Hans favorit när det gäller mineralvatten ska tydligen vara Borjomi.
Citera
2019-08-18, 14:14
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Nu hittade jag inlägget:

Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Han dricker icke vatten ur kran pga rörens ålder och snusk. Bara stilla köpvatten.
Tungt att bära.
Kokt kranvatten i mat.

Om han dricker Borjomi kanske följande nyhet från SVT kan intressera honom:

”Vattnet är Georgiens största exportvara och inget land har köpt så mycket som Ryssland. Men från och med idag är det slutbubblat i Ryssland.

Import- och försäljningsförbud för Borjomi sedan chefen för livsmedel och konsumentfrågor i Ryssland sagt att analyser visar att vattnet är hälsovådligt och inte håller den standard som krävs.

56 laster med Borjomivatten underkändes vid analysen. Dessutom har 25 000 flaskor falskt Borjomi hittats.”
Citera
2019-08-22, 16:18
Medlem
Softis...s avatar
EDWARDS PORRCHOCK.
Läs inte om du är den känsligare sorten. Typ tomat.
https://stoppapressarna.se/svenskt/edward-blom-skramd-i-tyskt-porr-drama
Citera
2019-08-22, 22:01
Medlem
Softis...s avatar
Han är med i TV också. Trevlig, men bitvis smått enerverande. Hur ser hans favorithamburgare ut tro?

https://www.svtplay.se/video/23263462/timjan-tupp-och-tarta/timjan-tupp-och-tarta-sasong-2-avsnitt-1?start=auto&tab=2019
Citera
2019-08-22, 22:22
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
EDWARDS PORRCHOCK.
Läs inte om du är den känsligare sorten. Typ tomat.
https://stoppapressarna.se/svenskt/edward-blom-skramd-i-tyskt-porr-drama

Vad menar Hr Blom egentligen med detta:

Citat:
– Jag drar ut lådan och då är den proppfull med dubbeldildos, buttpluggar och salvor, och mitt i allt det ligger mina glasögon. En god kristen familj med kristna extrakanaler på teven och ovanför sängen hänger ett jätteporträtt på 2×1 meter från deras bröllopsfoto. Nästa gång blir det hotell!, säger en chockad Edward Blom.

Menar han att det skulle finnas någon slags motsättning mellan att vara kristen och ha samlag inom äktenskapet, oavsett om det sker med vissa hjälpmedel?

Ska ett kristet par icke inhandla sexleksaker för äktenskapligt samlag? Helst inte ha samlag med varandra alls?
Citera
2019-08-23, 16:20
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Vad menar Hr Blom egentligen med detta:

Menar han att det skulle finnas någon slags motsättning mellan att vara kristen och ha samlag inom äktenskapet, oavsett om det sker med vissa hjälpmedel?

Ska ett kristet par icke inhandla sexleksaker för äktenskapligt samlag? Helst inte ha samlag med varandra alls?

För ett antal år sedan när jag började följa Blom på instagram så kunde man se vilka bilder han like:ade. (Kanske man fortfarande kan göra?)

Iaf så satt han och like:ade en jävla massa pin up-bilder och bilder på lättklädda tjejer.

Tror nog Herr Blom är en kåt jävel.
Citera
2019-08-23, 17:31
Medlem
mjukmjukares avatar
Inget skvaller i sig men ”sprang in” i EB för en tid sedan och en snabb ursäkt....
Men tankarna gick helt åt att han lever inte många år utan stora problem med hälsan om han inte gör något åt sitt uppenbara matintag.
Oj vad stor... på fel sätt. Överallt.

Suicide by cop har jag hört men suicide by food känns aktuellt då han offentligt verkligen uppriktigt berättar om vad och hur han stoppar i sig. Och jag har förstått att detta med mycket mat i mängder är Edward Blom ända sen barnsben så något annat är säkert inte att räkna med. Men han hinkar ju sponken riktigt friskt också.
Och ifs. Är han lycklig och insiktsfull. Fine.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in