2019-01-07, 23:06
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Jag kan motvilligt sträcka mig till att han kanske inte är tvättäkta kommunist men precis som herr Haverism är jag övertygad om att det var en medveten PK-blinkning.

Eller hur Edward? Blinka tre gånger om du erkänner. Tre blinka = Gulag.

Så du kan eventuellt, kanske, motvilligt gå med på att det finns en liten möjlighet att han inte är kommunist, vänsterpartist eller ens vänstersympatisör, men du står fast vid att han begått den förkastliga handlingen "PK-blinkning" (vad fan det nu ska betyda)? Ja, det var ju oerhört ödmjukt och storsint av dig.
Jag har kollat genom dina inlägg i tråden och du verkar ju rätt besatt av att hitta fel hos den gode Edward, framförallt vad gäller hans mat- och spritintag. Om han på något sätt utmärkt sig för att vara "politiskt inkorrekt" gäller det väl just hans liberalism gällande alkoholpolitik och rätten att stoppa i sig kulinariska och alkoholstarka läckerheter fast man är tjock och har både diabetes och barn. Är du säker på att det inte är DU som PK-blinkar?
Citera
2019-01-07, 23:25
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Så du kan eventuellt, kanske, motvilligt gå med på att det finns en liten möjlighet att han inte är kommunist, vänsterpartist eller ens vänstersympatisör, men du står fast vid att han begått den förkastliga handlingen "PK-blinkning" (vad fan det nu ska betyda)? Ja, det var ju oerhört ödmjukt och storsint av dig.
Jag har kollat genom dina inlägg i tråden och du verkar ju rätt besatt av att hitta fel hos den gode Edward, framförallt vad gäller hans mat- och spritintag. Om han på något sätt utmärkt sig för att vara "politiskt inkorrekt" gäller det väl just hans liberalism gällande alkoholpolitik och rätten att stoppa i sig kulinariska och alkoholstarka läckerheter fast man är tjock och har både diabetes och barn. Är du säker på att det inte är DU som PK-blinkar?

Själva anledningen till att jag kunde tro att han var vänster när han uttryckligen hintar om det (knasig slutsats eller hur) är ju att jag inte är besatt av honom och inte har koll på vilka eventuella åsikter han egentligen har. Mitt första inlägg någonsin i den här tråden var vid jul för två veckor sedan.

Men jag ser nu att han bokstavligen skrivit ”Skatt är hat” på Twitter den 10 maj 2015 och den åsikten måste man ju skriva under på.
Citera
2019-01-10, 19:48
Medlem
Han har ju lyckats få i sig ett par "restbord" efter den stora julstormen, plus så nalkar sig Knutdagen snart också. Frosseriet känner inga gränser och jag anar nog att det är just detta som EB biktar sig om, troligen rätt så ofta och med uppriktig ångest över att inte leva ett fullt ut kristligt liv. Synden blir med andra ord förlåten, även om han kanske får rabbla Herrens bön här och där.
Senast redigerad av Pezten 2019-01-10 kl. 19:51.
Citera
2019-01-13, 22:43
Medlem
Zujs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Själva anledningen till att jag kunde tro att han var vänster när han uttryckligen hintar om det (knasig slutsats eller hur) är ju att jag inte är besatt av honom och inte har koll på vilka eventuella åsikter han egentligen har. Mitt första inlägg någonsin i den här tråden var vid jul för två veckor sedan.

Men jag ser nu att han bokstavligen skrivit ”Skatt är hat” på Twitter den 10 maj 2015 och den åsikten måste man ju skriva under på.

Vad får dig ens tro att han är vänster? Han är inte så pass dum att han bara ägnar sig åt att skriva om politik.

Edward Blom gillar Gösta Bohman, hur kan man vara vänster då?

https://twitter.com/Edward_Blom/status/729712963192492032
Citera
2019-03-07, 19:01
Medlem
cromos avatar
Angående Edwards politiska hemvist så har han nyligen sagt eller skrivit något i stil med att han är mest liberal men också en hel del konservativ och kristdemokrat av kontinentalt snitt. Jag minns inte exakt hur han formulerade det.

Edward går även in i fastan nu och avbryter sin påstådda alkoholism fram till påsk.
Citera
2019-03-08, 01:34
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cromo
Edward går även in i fastan nu och avbryter sin påstådda alkoholism fram till påsk.
McCarthyvänstern är på honom nu. Hittar det inte längre men han skrev en tweet till Kasselstrand där det stod att det varit trevligt att råkas och han undrade om Kasselstrand hade tagit en bild på honom på Gotland. Blev omedelbart överfallen på Twitter.

Det är väl Lex Birro som gäller. Han fick livet krossat för att han umgåtts med Sverigedemokrater. Edward får passa sig nu om han vill få fortsätta i olika offentliga sammanhang.
Citera
2019-03-12, 15:36
Medlem
Citat:
Angående Edwards politiska hemvist så har han nyligen sagt eller skrivit något i stil med att han är mest liberal men också en hel del konservativ och kristdemokrat av kontinentalt snitt. Jag minns inte exakt hur han formulerade det.

Intressant! Var kan han ha sagt eller skrivit det? Har alltid tänkt att han nog sympatiserar med typ tyska CDU (väl i linje med vad du återger ovan).
Citera
2019-03-12, 16:14
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:

Ja, det är väl ungefär så man föreställer sig honom. Liberal, konservativ och kristen i en härlig (och ibland mindre härlig) blandning.

Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
McCarthyvänstern är på honom nu. Hittar det inte längre men han skrev en tweet till Kasselstrand där det stod att det varit trevligt att råkas och han undrade om Kasselstrand hade tagit en bild på honom på Gotland. Blev omedelbart överfallen på Twitter.

Det är väl Lex Birro som gäller. Han fick livet krossat för att han umgåtts med Sverigedemokrater. Edward får passa sig nu om han vill få fortsätta i olika offentliga sammanhang.

Den här tråden är ju helt sjuk. Först är Edward extremvänster, några inlägg senare är han istället jagad av "McCarthyvänstern" (skit samma att McCarthy jagade personer som han ansåg vara extremvänster, på ungefär lika lösa boliner som random flashbackare dubbar någon till detta epitet). Båda påståendena har källhänvisningen "ett inlägg jag tror mig ha läst men som jag inte hittar nu" Själv hittar jag inte ett enda aktuellt fördömande av honom från vänsterhåll (eller något annat håll), på Twitter eller annorstädes.
Marcus Birro blev inte heller av med jobbet (gissar att det är det du menar med "fick livet krossat") för att han "umgåtts med sverigedemokrater". Han fick jobba kvar på Expressen även efter sin SD-lunch, däremot kickade de ut honom när han var med i någon "alternativhöger"-podcast och snackade skit om sin arbetsgivare.
Citera
2019-03-12, 17:11
Medlem
cromos avatar
Citat:
Hittar det inte längre men han skrev en tweet till Kasselstrand där det stod att det varit trevligt att råkas och han undrade om Kasselstrand hade tagit en bild på honom på Gotland. Blev omedelbart överfallen på Twitter.

Intressant, jag hade helt missat. Kasselstrand är ju också lite av en stofil och de har säkert en del utanför, och kanske även inom, politiken gemensamt. Edward är ju dock väldigt viktig med att hålla avståndet mot nazismen, som sig bör om man ska få vara med i de fina salongerna.

Citat:
Ursprungligen postat av MarieMM
Intressant! Var kan han ha sagt eller skrivit det? Har alltid tänkt att han nog sympatiserar med typ tyska CDU (väl i linje med vad du återger ovan).

Jag minns inte. Troligtvis podden eller en intervju. Jag har alltid tänkt på honom som en högermänniska, han håller ju gamla borgarlivet högt och gillar inte sosseriet på många sätt.

Det var nästan som han sa det för att tysta spekulationerna på Flashback. Har ju framkommit tidigare att han läser denna tråden.
Citera
2019-03-12, 17:39
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:

Jag hittade tweeten nu: https://twitter.com/Edward_Blom/status/1101903525917933570

"McCarthyvänstern" är alltså tre personer, och de grövsta orden jag hittar i "överfallen" är "besviken" och "vidrigt". En person önskar till och med att Blom drabbas av dåligt samvete. Ja, Blom har nog mycket att frukta
Senast redigerad av Uncle Duke 2019-03-12 kl. 17:42.
Citera
2019-03-13, 09:50
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Den här tråden är ju helt sjuk. Först är Edward extremvänster, några inlägg senare är han istället jagad av "McCarthyvänstern" (skit samma att McCarthy jagade personer som han ansåg vara extremvänster, på ungefär lika lösa boliner som random flashbackare dubbar någon till detta epitet).
Uttrycket var tänkt att sammanfatta den, främst vänsterprofilerade, grupp av människor som hatar och agerar för att frysa ut och förstöra för alla som är ungefär som Sverigedemokrater. De mest extrema delarna av den kan uppenbarligen till och med ge sig på Edward Blom och försöka brunsmeta honom för en helt oskyldig kontakt med en av de orörbara. Det var inte tänkt som att påstå att Edward är är högextremist eller något i den vägen. Det är han ju alldeles uppenbart inte.

För övrigt är Flashback ett debattforum. Det betyder att du ibland kommer att se trådar där flera olika, ibland inbördes oförenliga, åsikter framförs. Om du tycker det gör en tråd helt sjuk får du nog att göra om du dessutom tvunget känner att du måste kommentera saken.
Citat:
Marcus Birro blev inte heller av med jobbet (gissar att det är det du menar med "fick livet krossat") för att han "umgåtts med sverigedemokrater". Han fick jobba kvar på Expressen även efter sin SD-lunch, däremot kickade de ut honom när han var med i någon "alternativhöger"-podcast och snackade skit om sin arbetsgivare.
Det var ju på intet sätt allt som hände honom men det är knappast ett ämne att djupstudera i den här tråden.
Citera
2019-04-01, 00:04
Medlem
Readyfreddies avatar
Nu har han börjat filma och lägga upp poden på youtube. Mycket trevligt på min ära.
https://www.youtube.com/watch?v=I-BJkOZu8L0

In och titta och lyssna på poden så han fortsätter många år till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in