Citat:
Ursprungligen postat av
cromo
Angående Edwards politiska hemvist så har han nyligen sagt eller skrivit något i stil med att han är mest liberal men också en hel del konservativ och kristdemokrat av kontinentalt snitt. Jag minns inte exakt hur han formulerade det.
Ja, det är väl ungefär så man föreställer sig honom. Liberal, konservativ och kristen i en härlig (och ibland mindre härlig) blandning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Motvillig1.2
McCarthyvänstern är på honom nu. Hittar det inte längre men han skrev en tweet till Kasselstrand där det stod att det varit trevligt att råkas och han undrade om Kasselstrand hade tagit en bild på honom på Gotland. Blev omedelbart överfallen på Twitter.
Det är väl Lex Birro som gäller. Han fick livet krossat för att han umgåtts med Sverigedemokrater. Edward får passa sig nu om han vill få fortsätta i olika offentliga sammanhang.
Den här tråden är ju helt sjuk. Först är Edward extremvänster, några inlägg senare är han istället jagad av "McCarthyvänstern" (skit samma att McCarthy jagade personer som han ansåg vara extremvänster, på ungefär lika lösa boliner som random flashbackare dubbar någon till detta epitet). Båda påståendena har källhänvisningen "ett inlägg jag tror mig ha läst men som jag inte hittar nu"

Själv hittar jag inte ett enda aktuellt fördömande av honom från vänsterhåll (eller något annat håll), på Twitter eller annorstädes.
Marcus Birro blev inte heller av med jobbet (gissar att det är det du menar med "fick livet krossat") för att han "umgåtts med sverigedemokrater". Han fick jobba kvar på Expressen även efter sin SD-lunch, däremot kickade de ut honom när han var med i någon "alternativhöger"-podcast och snackade skit om sin arbetsgivare.