2019-08-08, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Han lade ut två faceapps med sig själv som gammal, hoppas han kommer dit då, som han inte kommer göra enligt er.

Hade ni vågat skriva samma sak om en kvinna ?

Hans fru ser också ut som en flodhäst
Citera
2019-08-09, 01:40
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Låt han vara fet, om han nu vill vara det. Livsstilen är knappats hälsosam och trist för familjen om han skulle kolavippen. Men låt han njuta av livet så länge det varar.
Citera
2019-08-09, 08:26
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Låt han vara fet, om han nu vill vara det. Livsstilen är knappats hälsosam och trist för familjen om han skulle kolavippen. Men låt han njuta av livet så länge det varar.

Tror det blir mer än ”trist” för familjen om han kolar vippen nu. De små barnen blir traumatiserade för livet och familjen förlorar 80-90% av sin inkomst.

Fast i och för sig, om de gör konserver av hans lik klarar de sig ett bra tag.
Citera
2019-08-09, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Låter helt ok, enligt mig. Han ser ut att må bra och njuter av livet. Frågan är hur han skulle må om han avstod från alkoholen i en månad, skulle han klättra på väggarna då ?

Han brukar avstå alkohol under fastan, det är ju typ fem veckor.
Citera
2019-08-09, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Tror det blir mer än ”trist” för familjen om han kolar vippen nu. De små barnen blir traumatiserade för livet och familjen förlorar 80-90% av sin inkomst.

Fast i och för sig, om de gör konserver av hans lik klarar de sig ett bra tag.

Hans fru var väl tidigare utrikeskorrespondent eller motsvarande, innan de mer husliga och moderliga sysslorna kallade in henne under Edwards hägn. Hon reder sig nog.

En sak jag inte blir klok på är huruvida EB är rik eller inte. Han kommer ju från vanlig medelklass men har odlat en stil som mer liknar en excentrisk schweizisk lantgreve. Han bor i en flott våning på en relativt dyr adress (åtminstone verkar den både flott och dyr för en bondlurk som jag). Samtidigt kan man, framförallt under hans tidiga TV-framträdanden, se att han äger ett tämligen begränsad uppsättning kläder. Det är kavajer som återkommer om och om igen, även när det inte finns någon poäng med det ur en produktionssynpunkt (som t.ex. i Edward Bloms Gästabud).

Vad säger ni? Är han rik som ett troll eller super han upp varje slant och lever på lånta fjädrar?
Citera
2019-08-09, 14:03
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptensvartpiller
Hans fru var väl tidigare utrikeskorrespondent eller motsvarande, innan de mer husliga och moderliga sysslorna kallade in henne under Edwards hägn. Hon reder sig nog.

En sak jag inte blir klok på är huruvida EB är rik eller inte. Han kommer ju från vanlig medelklass men har odlat en stil som mer liknar en excentrisk schweizisk lantgreve. Han bor i en flott våning på en relativt dyr adress (åtminstone verkar den både flott och dyr för en bondlurk som jag). Samtidigt kan man, framförallt under hans tidiga TV-framträdanden, se att han äger ett tämligen begränsad uppsättning kläder. Det är kavajer som återkommer om och om igen, även när det inte finns någon poäng med det ur en produktionssynpunkt (som t.ex. i Edward Bloms Gästabud).

Vad säger ni? Är han rik som ett troll eller super han upp varje slant och lever på lånta fjädrar?

Tror absolut inte att han var rik innan kändisskapet i alla fall. I intervjuer har han bland annat sagt att hans mamma jobbade uppemot 16 timmar per dag med sitt lilla egenföretag. Det gör man knappast om man inte verkligen behöver pengarna. Och han var ju bara arkivarie själv.

Nu drar han gissningsvis in 2-3 mille före skatt per år men tror samtidigt att han skaffat sig ännu dyrare vanor sedan kändisskapet började.
Citera
2019-08-09, 20:55
Medlem
Citat:
Tror absolut inte att han var rik innan kändisskapet i alla fall. I intervjuer har han bland annat sagt att hans mamma jobbade uppemot 16 timmar per dag med sitt lilla egenföretag. Det gör man knappast om man inte verkligen behöver pengarna. Och han var ju bara arkivarie själv.

Nu drar han gissningsvis in 2-3 mille före skatt per år men tror samtidigt att han skaffat sig ännu dyrare vanor sedan kändisskapet började.

Tror du han drar in så mycket? På vad då? Jag tycker aldrig man ser honom i något sammanhang längre, knappt ens reklamfilmer.
Citera
2019-08-09, 22:07
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Tror du han drar in så mycket? På vad då? Jag tycker aldrig man ser honom i något sammanhang längre, knappt ens reklamfilmer.

Hans böcker. Det är väl ett dussin snart och en ny är på gång. Allt han gör i offentligheten har som ultimat syfte att sälja mer böcker. Inte mycket pengar i Melodifestivalen etc annars.

Men visst, om han börjar svalna kan bokförsäljningen dippa rätt snabbt.
Citera
2019-08-10, 01:08
Medlem
Citat:
Hans böcker. Det är väl ett dussin snart och en ny är på gång. Allt han gör i offentligheten har som ultimat syfte att sälja mer böcker. Inte mycket pengar i Melodifestivalen etc annars.

Det var som själva fasen. Jag måste erkänna att jag inte har koll på hans böcker. Det var intressant. Vad har han skrivit för böcker? Är det kokböcker mestadels?
Citera
2019-08-10, 07:48
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Det var som själva fasen. Jag måste erkänna att jag inte har koll på hans böcker. Det var intressant. Vad har han skrivit för böcker? Är det kokböcker mestadels?

Här kan man se alla:
https://www.adlibris.com/se/sok?q=edward+blom

I september är det dags för nästa bok: ”I full Blom”.

Ett porträtt i helfigur av en av Sveriges mest färgstarka personer. I denna mycket personliga bok blandar Edward Blom humor och allvar, kultur och litteratur, högt och lågt, folkbildning med egna upplevelser. I drygt trettio yviga kapitel får vi bland annat ta del av hans syn på herrmiddagens magi, döden, att bli far, alkohol, lyckan i manglat linne, bikten, rakning och den svåra saknaden av att inte längre vara en ung stofil. Fram träder bilden av en långt mer komplex och reflekterande person än den matglade livsnjutare vi lärt oss älska genom TV, radioprogram, poddar och tidningar.
Citera
2019-08-10, 07:59
Medlem
Citat:

Enligt senaste årsredovisningen plockade de ut knappt 800.000. Rätt mycket mindre än året innan, å andra sidan har de sparat mer i företaget.

Sedan tror jag Edward blir bjuden på en hel del saker som inte syns i någon redovisning,
Senast redigerad av Junketer 2019-08-10 kl. 08:03.
Citera
2019-08-10, 15:30
Medlem
Citat:

Böckerna är i det närmaste en förlustaffär för honom, något han brukar berätta i podden m.m
Allt slit och all tid ger knappt någonting.

Vad Edward drar in sina pengar på är företagsgig, julborden kring jul, media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in