2019-08-10, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Som sagt, bevisa att en art blir en annan, eller menar du att evolutionsteorin inte har samma krav som andra vetenskapliga grenar?

Vad skulle du godkänna som bevis? Existensen av ringarter? Av människan odlade former, som knappt längre har någon likhet med ursprungsarten, som majs och blomkål? Uppkomsten av penicillinresistens hos bakterier?

Eller kräver du något mer?
Citera
2019-08-10, 16:24
Medlem
Citat:
Bra! Så förklara genom bevis, hur en art förvandlas till en annan art.
Det överlämnar jag åt de som jobbar med detta.
Citera
2019-08-10, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Vad skulle du godkänna som bevis? Existensen av ringarter? Av människan odlade former, som knappt längre har någon likhet med ursprungsarten, som majs och blomkål? Uppkomsten av penicillinresistens hos bakterier?

Det vore konstigt om hen krävde mer, då det finns i stort sett inga bevis för hens tro.
Citera
2019-08-10, 16:32
Medlem
Citat:
Som sagt, bevisa att en art blir en annan, eller menar du att evolutionsteorin inte har samma krav som andra vetenskapliga grenar?
Grenarna har olika krav. T.ex.så är historiska händelser svårare att bevisa än nutida händelser.
Teorier bygger på bevis, men själva teorin anses aldrig (eller sällan?) som absolut sanning.
Men allt detta är egentligen irrelevant i ditt fall, då du tror på något med ännu sämre belägg.
Du får gärna ha höga krav på vetenskapen, det är bara bra. Men att inte ha samma krav på det du själv tror gör ju diskussionen menlös.
Citera
2019-08-10, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr

Det enda jag kräver är bevis för att en art inte kan få avkomma med en annan art under en tidsperiod.

Återkom när du har tydliga bevis för detta.
Citera
2019-08-10, 16:37
Medlem
Citat:
Det enda jag kräver är bevis för att en art inte kan få avkomma med en annan art under en tidsperiod.

En liten undran, varför vill du ha tydliga bevis för detta? Det du tror på nu har ju knappt några bevis?
Varför har du olika standard och krav, är alltså frågan?
Citera
2019-08-10, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det överlämnar jag åt de som jobbar med detta.

Hahaha, självklart. Problemet är att dessa aldrig skriver något på Flashback, bara evolutionister wannabees som du. Orsaken till att dessa "experter" aldrig skriver på FB är för att dom har inget att komma med, och istället för att göra bort sig så tiger dom, och låter deras underhuggare som kiss74 att göra jobbet.
Citera
2019-08-10, 16:52
Medlem
Citat:
En liten undran, varför vill du ha tydliga bevis för detta?

Du vill alltså inte ha tydliga bevis för evolutionsteorin? Jag kan alltså fråga dig detsamma, varför vill du ha tydliga bevis för evolutionstorin?

Citat:
Det du tror på nu har ju knappt några bevis?

Vilken fördomsfull människa du är minst sagt.

Citat:
Varför har du olika standard och krav, är alltså frågan?

Jag har inte olika standard och krav, vad pratar du om?
Citera
2019-08-10, 16:57
Medlem
Citat:
Hahaha, självklart. Problemet är att dessa aldrig skriver något på Flashback, bara evolutionister wannabees som du. Orsaken till att dessa "experter" aldrig skriver på FB är för att dom har inget att komma med, och istället för att göra bort sig så tiger dom, och låter deras underhuggare som kiss74 att göra jobbet.
Gäller det alla vetenskapliga teorier, eller bara evolutionsteorin?
Citera
2019-08-10, 17:00
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Som till exempel?
Det är ju förstås svårare när flera miljoner år ingår i teorin.
Hur som helst så ät det den bästa förklaringen hittills.
Citera
2019-08-10, 17:02
Medlem
Citat:
Du vill alltså inte ha tydliga bevis för evolutionsteorin? Jag kan alltså fråga dig detsamma, varför vill du ha tydliga bevis för evolutionstorin?

Vilken fördomsfull människa du är minst sagt.

Jag har inte olika standard och krav, vad pratar du om?
Jag vill ha bevis för både kreationism och evolution, om jag ska anse att någon är trovärdig. Du har olika krav. Den ena vill du ha empiriska bevis för. Den andra TROR du på.

Det är ingen fördom. Om inget nytt kommit fram de senaste dagarna förstås, och då ber jag om ursäkt.
Men då skulle det vara en världsnyhet.
Citera
2019-08-10, 17:02
Medlem
Ortopeds avatar
Citat:

du har aldrig hört talas om mutationer ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in