Citat:
Ursprungligen postat av
Malin.Nilsson
Well, eftersom hon inte gått i skolan på 1+ år (mer väl?) så har hon EN HEL JÄVLA DEL att ta igen för att komma ikapp sina jämnåriga innan läsårets början. En "välfungerande" förälder hade utan tvekan lagt upp en väkstrukturerad "sommar-skole-plan" där Issy fått in 8-15:00-rutinerna skolan innebär, där hon i hemmet under dessa timmar hela sommaren fått komma ikapp med kunskaperna. Istället sitter den så kallade "föräldern" bredvid och kommenterar och hejjar på barnets Fortnight-spelande tills midnatt under veckorna. Det är helt åt helvete ärligt talat.
En förälder som hade gjort så mot ett barn, med Olivers förutsättningar, hade eventuellt åkt dit för barnmisshandel. Säger eventuellt då jag inte vet hur I/O skulle reagera på en sådan planering, men risken finns klart. I/O problem med skolan få anses ligga vara ganska klart, då skolan anpassat sin undervisning radikalt för att det ska fungera.
Sedan ifrågasätter jag hur många föräldrar som skulle ha koll på 7, 8 och nians läroplaner, inte jag i varje fall, och jag hade praktiskt taget full närvaro under högstadiet. Någon veckas sjukdom i 8an om jag inte minns fel. Sedan vill jag också lägga in, att har inte I/O nästan full närvaro det senaste året, om man ser till den planering som skolan och familjen lagt upp??