Citat:
Ursprungligen postat av
Ajetta
Men det är ju själva principen om att ingen förväntade sig detta av någon som honom. Ingen såg det komma, och jag tycker det är lite intressant och jag vet att det låter konstigt men kan han ha varit så understimulerad av allt egentligen så han var tvungen att hitta något utöver det vanliga livet? Det låter i nyheterna som att han kom ifrån extremt uppordnade och nästan fläckfria förhållanden och om allt verkligen såg så bra ut som de beskrivs kan jag förstå att detta hände. I hans värld är allt svart eller vitt och när han levt hela sitt liv i den familjen gör han något som ligger bortom allt. Det mörka blir spännande och något förbjudet som han är tvungen att ta till för att inte gå ner sig för mycket. Ingen aning om detta stämmer men är nästan 100 på att han inte är psyksjuk, isådannafall någon personlighetsstörning men han lär inte dömas till psykvård..
Jag håller med.
Tänker även på fallet med Ragnar i Härnösand, han planerade morden på sin halvsyskon och styvpappa.
Styvpappan höggs ihjäl med en yxa. Visserligen försökte han komma undan, men det var inte värst smarta försök.
Tror denna Jack, vet att straffet blir ungdomsvård och sen ute med skyddad identitet?
Därtill fördel i rättegången att han själv anmält sig själv, om han var så smart som alla skriver, så visste han att han ändå skulle åka dit.
Han kanske även råkade skada sig själv med yxan så han blödde?
Och lär väl veta det här med DNA om han är så passs intelligent?
Tror definitivt på en personlighetsstörning, narcisstisk sådan.
Andra människor var noll värda i hans värld.
Mycket troligt att han blivit uppmärksammad av omgivningen för udda beteende.
Men psykvården är skrämmande dålig i Sverige idag.
Människor som mår mycket dåligt ställs i en lång kö, för att sedan bara nonchaleras.