2019-08-07, 18:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jaa, och de som har riktigt nära insyn lär nog inte delge tråden något.

Sant.
Om någon vet något och delger tråden det, vänds det strax till något som kanske inte var meningen.
Citera
2019-08-07, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det tycks finnas en hel uppsjö av ställen att skicka efter GC-smycken i olika varianter på nätet:

https://www.google.com/search?q=geocaching+earring&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiTmazo1vDjA hUKyKYKHV7IAlMQ_AUIECgB&biw=1280&bih=599#imgrc=xk4 u9MTRjgejbM:

https://www.geocaching.com/track/details.aspx?id=2742226&page=17

Om man tittar en bit ner på den första länken och sedan klickar på bildlänken

https://forums.geocaching.com/GC/index.php?/topic/239601-new-product-geowelry-w-tracking-codes/

så ser man ett par exempel på örhängen med trackingkoder. Den första verkar inte vara aktiv (kod PC4929), men den andra (kod börjar på PCKQV och så en siffra) är såld till en dansk kvinna vilket man ser om man knappar in hela tracking koden.

Nu verkar LW köpt/fått sina örhängen från någon annan återförsäljare eftersom symbolen och typnamnet för smycket är annorlunda under fliken "trackables owned".
Senast redigerad av Trie 2019-08-07 kl. 18:34.
Citera
2019-08-07, 18:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Mycket trevligt att ha dig här igen, Sh.Holmes! Alla vettiga gör tråden läsvärd! Alla ovettiga.....(ni kan fylla i själva)

Bra att du försvarar offrets barn, som gång på gång pekas ut, trots att inget av vad polis och åklagare sagt, tyder på att de är inblandande! Helt sjukt med vuxna människor som sitter här och försöker smutskasta barnen. Den som anser sig veta något särskilt kan väl kontakta polisen. De lär nog veta vilka som har alibi.

Jag håller med.
Att många lite äldre kanske tycker att unga ser ut som kriminella så fort de har kepsen bak-o-fram, har hoodie, har lite tuffa frisyrer, har en tatuering eller är vältränade är kanske inte ovanligt.
Men som tonårsförälder vet jag att t ex många tonåringar styrketränar idag.
Och om jag får säga det så tycker jag inte att NW ser uppseendeväckande bitig ut på något sätt. Idag är det helt ute att se helt otränad ut. Många tränar både egen sport (hockey, bandy, fotboll) och styrketräning.
Man får inte glömma att en trettonåring inte kan bygga muskler på samma sätt som en sextonåring. Det har att göra med hormonerna.
Mina söner tränar båda två på gym. Det gör de med sina klasskompisar. Väldigt vanligt.

Jag tycker att många läser in alltför mycket på barnens Instagram.
I mina ögon verkar de vara helt vanliga unga.
Citera
2019-08-07, 18:23
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Butiken ligger på nedre botten i Åhléns och är som vilken sportaffär som helst , men det enda de säljer är just olika preparat för muskeluppbyggnad osv . Så den affären är icke illegal på något sätt .

Sen vet jag som sagt inget mer än så för har aldrig haft behov utav sådana preparat , därav min fråga till er andra , om någon märkt någon förändring på MGM ?

Jag tycker att din fråga är befogad och hoppas att du fortsätter att fundera och spekulera i tråden på det mångfacetterade sätt jag hittills upplevt att du gjort!

Ett eventuellt intag av något drogrelaterat preparat kan vara förklaringen till varför GM (oavsett vem hen är) tycks ha använt övervåld den vidriga kvällen/natten samt att hen alls inte verkar ha kunnat hejda sin bestialiska framfart, tror jag.
Citera
2019-08-07, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag vet att dottern var i England före men osäker som sagt om hon var det på mordnatten, vill inte blanda in henne men om mitt minne inte sviker var det endast lillen och LW hemma.

Vissa postare är bara dryga och roar sig med detta fall, väldigt dåligt och respektlöst. Andra postare sprider lögner och förvränger fakta vilket nästan är ännu otrevligare.
Håller med dig om att det vore mycket bättre om alla vore seriösa och kan diskutera detta utifrån målet att få GM dömd.

Om jag nu har förstått dig helt korrekt utifrån vad du har skrivit under dagen, så hade PJ kontakt med HD under måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 ?

Cirka klockan 🕗20:50 fanns "Ärtan" eller "Tutan" (vilket du nu föredrar) inom bostadsrätten. Var tog hon vägen sedan ?

Så du menar att hon lämnade sin lillebror under tiden som hennes moder var ute på en joggingrunda under den sena måndags-kvällen ?

Jag ställer en liten extra fråga till dig vid sidan om det ovan skrivna.

Är du införstådd i varför polisen ... till observandum, misstänkte (människorov) att hon inte hade försvunnit frivilligt ifrån sin bostadsrätt ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-07, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag håller med.
Att många lite äldre kanske tycker att unga ser ut som kriminella så fort de har kepsen bak-o-fram, har hoodie, har lite tuffa frisyrer, har en tatuering eller är vältränade är kanske inte ovanligt.
Men som tonårsförälder vet jag att t ex många tonåringar styrketränar idag.
Och om jag får säga det så tycker jag inte att NW ser uppseendeväckande bitig ut på något sätt. Idag är det helt ute att se helt otränad ut. Många tränar både egen sport (hockey, bandy, fotboll) och styrketräning.
Man får inte glömma att en trettonåring inte kan bygga muskler på samma sätt som en sextonåring. Det har att göra med hormonerna.
Mina söner tränar båda två på gym. Det gör de med sina klasskompisar. Väldigt vanligt.

Jag tycker att många läser in alltför mycket på barnens Instagram.
I mina ögon verkar de vara helt vanliga unga.

Lämna NW utanför denna fortsatta diskussion, jag vet med absolut säkerhet, att pojken har ett vattentätt alibi gällande mordet på ifrågavarande's nu mera hädangångna moder. Till observandum, hädangången är ett ord som användes i högtidliga sammanhang, vilket inkluderar mord, det vilka säga, Hjärsta-kvinnan är hädangången på grund av mord.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-07, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Om jag nu har förstått dig helt korrekt utifrån vad du har skrivit under dagen, så hade PJ kontakt med HD under måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 ?

Cirka klockan 🕗20:50 fanns "Ärtan" eller "Tutan" (vilket du nu föredrar) inom bostadsrätten. Var tog hon vägen sedan ?

Så du menar att hon lämnade sin lillebror under tiden som hennes moder var ute på en joggingrunda under den sena måndags-kvällen ?

Är du införstådd i varför polisen ... till observandum, misstänkte (människorov) att hon inte hade försvunnit frivilligt ifrån sin bostadsrätt ?

Mvh/ @JokerMannen

PJ?
Citera
2019-08-07, 19:07
Medlem
Citat:

Mvh/ @JokerMannen

Nu är inte frågan ställd till mig, men är
PJ en manlig geocachare, som det
skrivits en hel del om i tråden, eller
någon helt annan person?
Citera
2019-08-07, 19:20
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Lämna NW utanför denna fortsatta diskussion, jag vet med absolut säkerhet, att pojken har ett vattentätt alibi gällande mordet på ifrågavarande's nu mera hädangångna moder. Till observandum, hädangången är ett ord som användes i högtidliga sammanhang, vilket inkluderar mord, det vilka säga, Hjärsta-kvinnan är hädangången på grund av mord.

Mvh/ @JokerMannen

Det har vissa av oss försökt säga i ett år nu. Till de som pekar ut vem som helst som GM - bara det inte är MGM. Mycket obehagligt och luktar desperation.
Citera
2019-08-07, 19:34
Medlem
Datum

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jo du "experten" fortfarande slänger du ur helt onödiga och meningslösa kommentarer istället för att bidra med något.
Jag uppgav tidigt att dörren stod på glänt då UW och barn kom på morgonen, mini hade ringt och sagt att mamma var borta.
Säker källa har jag också sagt men mer kan jag inte säga.
Så sluta snora ner tråden med ditt dravel.

Inlägg 2018-06-29, 14:22

Hittade mitt tidiga inlägg huruvida lillkillen var ensam hemma och detta bekräftar det, annars borde storasyster ha nämnts.
Vi kan utgå ifrån att jag har rätt tills motsatsen bevisas. Uppgifterna fick jag från en mycket trovärdig källa.
Det bevisar också tydligt att JM ljuger friskt.
Senast redigerad av Sh.Holmes 2019-08-07 kl. 19:43. Anledning: Datum
Citera
2019-08-07, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Om man tittar en bit ner på den första länken och sedan klickar på bildlänken

https://forums.geocaching.com/GC/index.php?/topic/239601-new-product-geowelry-w-tracking-codes/

så ser man ett par exempel på örhängen med trackingkoder. Den första verkar inte vara aktiv (kod PC4929), men den andra (kod börjar på PCKQV och så en siffra) är såld till en dansk kvinna vilket man ser om man knappar in hela tracking koden.

Nu verkar LW köpt/fått sina örhängen från någon annan återförsäljare eftersom symbolen och typnamnet för smycket är annorlunda under fliken "trackables owned".

Tack, du pålitliga trådens IT-forensiker! Dina inlägg tillhör de få som verkar fredade från påhopp.
Citera
2019-08-07, 20:05
Medlem
Citat:

Mvh/ @JokerMannen

Nu måste jag fråga.
Det vi har läst här är att vittne sett henne ute med träningskläder men det var inte sent på kvällen. Vid middagstid och inte sent på kvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in