2019-08-07, 12:05
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Bästa @Cloudedcrystalbeam, du behöver inte be om ursäkt för att du lägger din lilla näsa i blöt, du är alltid hjärtligt välkommen att ställa frågor till mig.

Till observandum, gällande din fråga beträffande samtalet till SOS Alarm Sverige AB, så lämnar jag dig följande svar på just denna frågan tills vidare.

Själva Larmsamtalet, det registrerades under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 av Larmcentralen inom Örebro Län enligt klockan 🕙23:47:18, och samtalet, avslutades klockan 🕙23:47:48

Till nytt observandum, dessa av mig tidigare angivna tider enligt ovan sett, är inte enligt mig, det är uppgifter som jag själv tagit del av.

Mvh/ @JokerMannen

@JokerMannen, tack för att du tagit dig tid att svara mig på ett artigt och tålmodigt sätt.

Jag väljer att tro på de uppgifter om larmsamtalets längd som du berättar att du tagit del av. Det innebär att jag måste ”umgås” med följande funderingar:

Ett samtal till larmcentralen gällande högst oroväckande skrik i inringarens närområde som, förutom du även jag nu tror, varar i 30 sekunder är enligt mig ett anmärkningsvärt kort samtal. Varför avslutas det allvarliga samtalet (enligt min tro och uppfattning) så hastigt? Hur kommer det sig att @dalaan (och hens sambo) inte verkar ha tagits på allvar?
Citera
2019-08-07, 12:13
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det andra fetade:
Det är dumt att visa din okunnighet så tydligt som du gör genom att använda det ordet där.

Det först fetade:
Det har gått mer än ett år sen SD blev misstänkt för mordet. Ingen har exemplfierat att han nånsin skulle ha tagit till nävarna. Blank i belastningsregistret.
För att få ut den trilskande, krävande, tjatiga LW ur bilen som SD ägde, tog han till knogarna. Han knoggnuggade LW. Det är inte vad man på svenska menar med att "ta till nävarna"! Du sprider lögner om SD!

Du sprider lögner också om mig.
Du ljuger om att ha fått PM från mig.
Varför ljuger du i tråden, SloppySeconds?
Intensiv du är
Jag ljuger inte, du gör.. vet inte riktigt var du vill komma med småaktigheterna.
Vi går halvvägs och säger han använde armbågen
Citera
2019-08-07, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det är helt nytt för mig också, om Holmes nu inte missuppfattade något.

Det får man ju då smälta ordentligt, det kan ju ändra läget högst väsentligt.
Eller hur?!
Ja, eller om JokerMannen kanske kan ha uppfattat saker fel?

Här har vi nu en självutnämnd [skarpsinnig] detektiv som kring sin minnesförmåga funderar i termer av procent (95%) och som kommer med helt nya uppgifter om var flickan W skulle ha befunnit sig under mordnatten?!
Vad skall man säga nu då? Det är så att jag tänker häda: "Jösses!"

Det här avgör saken: Jag blir kvar i tråden!
Citera
2019-08-07, 12:23
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Dom där 30sek är nog inte hela tiden, det kan vara tiden innan operatören
skickar vidare till polis.
Men som sagt jag är inte säker på det, annars tycks samtalet vara kort.

Ja, det har du alldeles rätt i, så kan det ha varit! Undrar hur länge samtalet med polisen varade i sådant fall? Min känsla är att poliskontakten inte var varken grundlig eller särskilt långvarig. Tyvärr.
Citera
2019-08-07, 12:44
Medlem
SloppySecondss avatar
Medan vi väntar på att Carinah hittar hem så.. vad är det senaste från tingsrätten ?
Citera
2019-08-07, 12:45
Medlem
Citat:
Menar du att dottern va i England när LW mördades.

Jag vet att hon var i England tidigare, osäker på om hon var där vid mordet.
Det är mer än ett år sedan, men jag är nästan 100 på att lillen var ensam hemma.
Sök i tidiga inlägg så ser ni, jag kommer inte ihåg så jag med säkerhet kan säga.
Citera
2019-08-07, 13:28
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag vill börja med att berätta att jag inte alls förstår varför JM tidigare lade in ett inlägg där hen uppmanade skribenter att förstora upp LW:s örhängen, ta ett A4-papper och rita/skriva de bokstäver som uppenbarar sig. Varför kunde hen inte direkt förklara sin tanke? Utan förstorning ser de flesta med bra syn att bokstäverna GCXI kan ses tydligt. Kan man se fler bokstäver så vore det på sin plats att JM berättar det och förklarar sin tanke. Skribenten Letsdoit tog sig an uppgiften och delade sin tanke på en nedladdningsbar länk, men ingen har laddat ned den. Man kan ju tycka att åtminstone skribenten som gav uppgiften skulle vara intresserad av att se Letsdoit´s svar, men antagligen vill varken JM eller andra ladda ned filer och avslöja sin IP-adress (Letsdoit, lägg upp din bild på forumbilder.se istället).
OK; ny bild:
https://www.bildtagg.se/bild/fqwcyr9pq5ixrl4a6dx32z32

Det fetade: Ja - och med lite GOD vilja kan man se en gloria; ett nästan färdigt O samt ett lite snirkligare D. Man kan också associera till en månskära, en halvmåne, ett jordklot, väderstrecken (kompass), ett koordinatsystem mm. - Tas korset bort från den öppna cirkeln och placeras nedom denna, kan man t.o.m. se ett venustecken.
GCXI=G111 - osv (där bara fantasin sätter gränser).

Örhängena tror jag LW själv kan ha designat och sedan låtit tillverka: De skiljer sig från geo-loggan genom att korsets övre del ej går att komma runt. - Hon verkar ha haft flera uppsättningar hängen, och de man företrädesvis ser på olika foton kan vara gjorda i ett lättare trämaterial. - En silvervariant ser man också (t.o.m. en liten stämpel), om det inte är ljussättning mm som spökar.

Geo-hängen; om än betydligt mer mediokra i jämförelse med LW:s, finns annars att köpa på nätet (och sortimentet kan sedan 2015 ha förnyats):
https://www.geocachingshop.nl/en/geocoins-general/8562-geocaching-earrings-pendant-trackable-silver.html
Citera
2019-08-07, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag vet att hon var i England tidigare, osäker på om hon var där vid mordet.
Det är mer än ett år sedan, men jag är nästan 100 på att lillen var ensam hemma.
Sök i tidiga inlägg så ser ni, jag kommer inte ihåg så jag med säkerhet kan säga.

Ser på dotterns Instagram att det
finns en kort "filmsnutt" filmat från
en buss och det står Holland tvärsöver
bilden. Samt att det är filmat för
72 veckor sedan.

14/5 -18 bör väl ha varit för ca 64
veckor sedan, om jag räknat korrekt.
Om hon varit i Holland behöver det
givetvis inte ha sammanfallit med
en vistelse i England.

Ifrågasätter inte alls dina uppgifter,
men intressant om det endast var
lillkillen, födelsedagsbarnet, som
sov hemma den ödesdigra natten.
Citera
2019-08-07, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Butiken ligger på nedre botten i Åhléns och är som vilken sportaffär som helst , men det enda de säljer är just olika preparat för muskeluppbyggnad osv . Så den affären är icke illegal på något sätt .

Sen vet jag som sagt inget mer än så för har aldrig haft behov utav sådana preparat , därav min fråga till er andra , om någon märkt någon förändring på MGM ?

Du tycks ha tagit bort ditt andra inlägg i samma ämne? Där undrar du om SD provat testosteronstinna preparat och du förklarar också att du har hört genom vänner att "Om man ätit testosteronstinna preparat i ett halvår ungefär så brukar ju personen som äter dem kunna bli väldigt lätt aggressiv"
Du är tydlig med att du spekulerar och du undrar om "om SD kanske har prövat några sådana preparat ?".

Jag har inget svar på det. Med tanke på att MGM ser ut som en senig slana så är jag tveksam. Däremot finns det en person i BOs närhet som mycket snabbt byggt upp muskler och som själv, via sin träningsinstagram, förklarar med text och bilder att fokus lades på träningen under senare hälften av 2017. H*n beskriver sig själv (med bild) i mars 2017 som "väldigt smal med skinny-abs".
Kort därefter är personen ifråga bra mycket större, betydligt större än BO.
Citera
2019-08-07, 15:54
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
OK; ny bild:
https://www.bildtagg.se/bild/fqwcyr9pq5ixrl4a6dx32z32

Det fetade: Ja - och med lite GOD vilja kan man se en gloria; ett nästan färdigt O samt ett lite snirkligare D. Man kan också associera till en månskära, en halvmåne, ett jordklot, väderstrecken (kompass), ett koordinatsystem mm. - Tas korset bort från den öppna cirkeln och placeras nedom denna, kan man t.o.m. se ett venustecken.
GCXI=G111 - osv (där bara fantasin sätter gränser).

Örhängena tror jag LW själv kan ha designat och sedan låtit tillverka: De skiljer sig från geo-loggan genom att korsets övre del ej går att komma runt. - Hon verkar ha haft flera uppsättningar hängen, och de man företrädesvis ser på olika foton kan vara gjorda i ett lättare trämaterial. - En silvervariant ser man också (t.o.m. en liten stämpel), om det inte är ljussättning mm som spökar.

Geo-hängen; om än betydligt mer mediokra i jämförelse med LW:s, finns annars att köpa på nätet (och sortimentet kan sedan 2015 ha förnyats):
https://www.geocachingshop.nl/en/geocoins-general/8562-geocaching-earrings-pendant-trackable-silver.html

Tack för att du laddade upp bilden på en plats som man slipper ladda ned ifrån. De där hängena ser ut att vara i guld, mässing eller brons. Det finns en duktig guldsmed i Askersund vid namn C*rina www.facebook.com/guldsmedaskersund/ Jag tror som du att de kan vara specialtillverkade för LW och då blir följdtanken om de är beställda av henne, någon släkting eller kanske av MGM?

( Jag tycker fortfarande att JM borde förklara vad hen menar med sin tramslek )
Citera
2019-08-07, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tacksam om du kom direkt till det som är ny information som inte tidigare är känd för oss alla.

Så LW skall ha replikerat via mobil/dator på hans propå om att träffas den kvällen?

LW va ute på en löprunda tidigare på kvällen, teoretiskt sett så skulle hon kunnat
träffat någon då, och avtala om en mötestid senare, muntligen då menar jag.

JokerMannen gissar, han är "tämligen säker".
Citera
2019-08-07, 17:00
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tack för att du laddade upp bilden på en plats som man slipper ladda ned ifrån. De där hängena ser ut att vara i guld, mässing eller brons. Det finns en duktig guldsmed i Askersund vid namn C*rina www.facebook.com/guldsmedaskersund/ Jag tror som du att de kan vara specialtillverkade för LW och då blir följdtanken om de är beställda av henne, någon släkting eller kanske av MGM?

( Jag tycker fortfarande att JM borde förklara vad hen menar med sin tramslek )

Det tycks finnas en hel uppsjö av ställen att skicka efter GC-smycken i olika varianter på nätet:

https://www.google.com/search?q=geocaching+earring&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiTmazo1vDjA hUKyKYKHV7IAlMQ_AUIECgB&biw=1280&bih=599#imgrc=xk4 u9MTRjgejbM:

https://www.geocaching.com/track/details.aspx?id=2742226&page=17
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in