Citat:
Ursprungligen postat av
Sh.Holmes
LW skulle knappast bestämt träff med någon 2330 när hon var i fart med paketinslagning, släppt detta plötsligt och rusat ut utan att stänga dörren...
Löjlig teori.
Jag håller med. Låter inte sannolikt, inte ens om man är hyperaktiv nattuggla.
Varför i hela världen skulle man bestämma träff så sent?
Jag känner mig också tveksam till att det skulle saknas nycklar (?), örhänge, eller vara planlagt med två personer involverade i mordet.
Däremot kan ett tiilhygge varit undangömt någonstans i förväg och LW lurats dit på ett eller annat sätt. Planeringen kan inte varit särskilt noggrann eller gjord långt i förväg.
Om det varit ett örhänge som hittats i närheten av SDs/UWs hus, kan det möjligen ha fastnat i Gm kläder och ramlat av.
Tror inte på utplacering som villospår.
Mest tror jag ändå att det för utredningen viktiga fyndet kan ha varit mobilen, då man slutade leta ganska snart efter den. Mobilen hade ju pingsts till närområdet.
Nycklarna. Gissar mest på att de låg kvar hemma. Något som tyder på att hon inte lämnat hemmet frivilligt för en längre stund.
Tror inte GM återvände till LWs bostad med tanke på att någon kunde se / höra att han återvände efter de hemska skriken. Alltför stor risk.
Gm sprang ned all sannolikhet allt vad benen var hem. Kanske slängdes något över cykelbron. Kanske slängde han mobilen i paniken i vivallaskogen efter att ha försökt förstöra den.