2019-08-07, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Du tycks ha tagit bort ditt andra inlägg i samma ämne? Där undrar du om SD provat testosteronstinna preparat och du förklarar också att du har hört genom vänner att "Om man ätit testosteronstinna preparat i ett halvår ungefär så brukar ju personen som äter dem kunna bli väldigt lätt aggressiv"
Du är tydlig med att du spekulerar och du undrar om "om SD kanske har prövat några sådana preparat ?".

Jag har inget svar på det. Med tanke på att MGM ser ut som en senig slana så är jag tveksam. Däremot finns det en person i BOs närhet som mycket snabbt byggt upp muskler och som själv, via sin träningsinstagram, förklarar med text och bilder att fokus lades på träningen under senare hälften av 2017. H*n beskriver sig själv (med bild) i mars 2017 som "väldigt smal med skinny-abs".
Kort därefter är personen ifråga bra mycket större, betydligt större än BO.

Sluta misstänkliggöra hennes barn, inget tyder på att så skulle vara fallet. Tycker du inte de lidit nog eller varför ska du kasta misstankar runt dig som konfetti.
Citera
2019-08-07, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
LW va ute på en löprunda tidigare på kvällen, teoretiskt sett så skulle hon kunnat
träffat någon då, och avtala om en mötestid senare, muntligen då menar jag.

JokerMannen gissar, han är "tämligen säker".

LW skulle knappast bestämt träff med någon 2330 när hon var i fart med paketinslagning, släppt detta plötsligt och rusat ut utan att stänga dörren...
Löjlig teori.
Citera
2019-08-07, 17:23
Medlem
Citat:
LW va ute på en löprunda tidigare på kvällen, teoretiskt sett så skulle hon kunnat
träffat någon då, och avtala om en mötestid senare, muntligen då menar jag.

JokerMannen gissar, han är "tämligen säker".

Det vi vet är att SD kontaktat LW med önskan om att träffas. Polisen fann inget som tyder på svar. LW satt i telefon/chat/dator hela kvällen och diskuterade Norge-resan.
Citera
2019-08-07, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
LW skulle knappast bestämt träff med någon 2330 när hon var i fart med paketinslagning, släppt detta plötsligt och rusat ut utan att stänga dörren...
Löjlig teori.

Jag håller med, det är inte alls den troligaste teorin, men det skrev
jag inte heller.

Vad gäller vilka som sov var, tar det det fritt ur minnet, orkar inte fan leta.

Lillen har varit hos LW i så gott som hela tråden, dottern i stort sett likaså, det
kan ha varit någon runda till UW.
När det gäller NW så har han enligt dom flesta sovit hos UW, men enlig inlägg
även hos LW.
Ingenting om England tidigare i tråden, ser att du garderar dig lite.

Det skulle vara intressant om du kunde få fram fakta om det.
Citera
2019-08-07, 17:28
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Sluta misstänkliggöra hennes barn, inget tyder på att så skulle vara fallet. Tycker du inte de lidit nog eller varför ska du kasta misstankar runt dig som konfetti.

Mycket trevligt att ha dig här igen, Sh.Holmes! Alla vettiga gör tråden läsvärd! Alla ovettiga.....(ni kan fylla i själva)

Bra att du försvarar offrets barn, som gång på gång pekas ut, trots att inget av vad polis och åklagare sagt, tyder på att de är inblandande! Helt sjukt med vuxna människor som sitter här och försöker smutskasta barnen. Den som anser sig veta något särskilt kan väl kontakta polisen. De lär nog veta vilka som har alibi.
Citera
2019-08-07, 17:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Löjlig teori.

Jag håller med. Låter inte sannolikt, inte ens om man är hyperaktiv nattuggla.

Varför i hela världen skulle man bestämma träff så sent?

Jag känner mig också tveksam till att det skulle saknas nycklar (?), örhänge, eller vara planlagt med två personer involverade i mordet.
Däremot kan ett tiilhygge varit undangömt någonstans i förväg och LW lurats dit på ett eller annat sätt. Planeringen kan inte varit särskilt noggrann eller gjord långt i förväg.

Om det varit ett örhänge som hittats i närheten av SDs/UWs hus, kan det möjligen ha fastnat i Gm kläder och ramlat av.
Tror inte på utplacering som villospår.
Mest tror jag ändå att det för utredningen viktiga fyndet kan ha varit mobilen, då man slutade leta ganska snart efter den. Mobilen hade ju pingsts till närområdet.

Nycklarna. Gissar mest på att de låg kvar hemma. Något som tyder på att hon inte lämnat hemmet frivilligt för en längre stund.

Tror inte GM återvände till LWs bostad med tanke på att någon kunde se / höra att han återvände efter de hemska skriken. Alltför stor risk.

Gm sprang ned all sannolikhet allt vad benen var hem. Kanske slängdes något över cykelbron. Kanske slängde han mobilen i paniken i vivallaskogen efter att ha försökt förstöra den.
Citera
2019-08-07, 17:37
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det tycks finnas en hel uppsjö av ställen att skicka efter GC-smycken i olika varianter på nätet:

https://www.google.com/search?q=geocaching+earring&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiTmazo1vDjA hUKyKYKHV7IAlMQ_AUIECgB&biw=1280&bih=599#imgrc=xk4 u9MTRjgejbM:

https://www.geocaching.com/track/details.aspx?id=2742226&page=17

Okej, och det är väl USA det största utbudet finns.
Kanske SD köpte en present till sin GC-lärjunge LW när han var där med HD - alltså den gången de var gifta och kom in i landet? Kanske inte örhängena har någon betydelse alls i mordsammanhanget, men OM de var en present från MGM kan de ha en betydelse...
Citera
2019-08-07, 17:39
Medlem
Citat:
jag inte heller.

Lillen har varit hos LW i så gott som hela tråden, dottern i stort sett likaså, det
även hos LW.

Jag vet att dottern var i England före men osäker som sagt om hon var det på mordnatten, vill inte blanda in henne men om mitt minne inte sviker var det endast lillen och LW hemma.

Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Mycket trevligt att ha dig här igen, Sh.Holmes! Alla vettiga gör tråden läsvärd! Alla ovettiga.....(ni kan fylla i själva)

Bra att du försvarar offrets barn, som gång på gång pekas ut, trots att inget av vad polis och åklagare sagt, tyder på att de är inblandande! Helt sjukt med vuxna människor som sitter här och försöker smutskasta barnen. Den som anser sig veta något särskilt kan väl kontakta polisen. De lär nog veta vilka som har alibi.

Vissa postare är bara dryga och roar sig med detta fall, väldigt dåligt och respektlöst. Andra postare sprider lögner och förvränger fakta vilket nästan är ännu otrevligare.
Håller med dig om att det vore mycket bättre om alla vore seriösa och kan diskutera detta utifrån målet att få GM dömd.
Citera
2019-08-07, 17:44
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
jag inte heller.

även hos LW.

Det bör endast ha varit Lillen som sov hos mamma LW den ödesdigra kvällen. Detta p g a att LW (och SD) hade "barnvecka" föregående vecka. Eftersom Lillen fyllde år och LW skulle åka till Norge, var nog överenskommelsen med UW att firandet av Lillen skulle ske hemma hos henne på morgonen för sen skulle hon väl förbereda sig för resan till Norge?
(detta har väl diskuterats ett antal vändor tidigare i tråden?)
Citera
2019-08-07, 17:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
jag inte heller.

även hos LW.

Att dottern skulle ha varit i England bör man ha kommit ihåg om det framkommit i tråden.

Det är en viktig upplysning om hon inte varit hemma ( Holland).

Om minstingen låg ensam hemma för att äldste var hos UW gör det hela än värre.

Stackarn om han vaknade sol alena!!

Men det är också viktigt ur den aspekten att det är ett vittne mindre i huset.

MV har inte heller nämt att det kan ha legat till på detta ganska uppseendeväckande sätt.
Kanske ändå äldste sonen sov hemma hos LW?
Citera
2019-08-07, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det bör endast ha varit Lillen som sov hos mamma LW den ödesdigra kvällen. Detta p g a att LW (och SD) hade "barnvecka" föregående vecka. Eftersom Lillen fyllde år och LW skulle åka till Norge, var nog överenskommelsen med UW att firandet av Lillen skulle ske hemma hos henne på morgonen för sen skulle hon väl förbereda sig för resan till Norge?
(detta har väl diskuterats ett antal vändor tidigare i tråden?)

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Att dottern skulle ha varit i England bör man ha kommit ihåg om det framkommit i tråden.

Det är en viktig upplysning om hon inte varit hemma ( Holland).

Om minstingen låg ensam hemma för att äldste var hos UW gör det hela än värre.

Stackarn om han vaknade sol alena!!

Men det är också viktigt ur den aspekten att det är ett vittne mindre i huset.

MV har inte heller nämt att det kan ha legat till på detta ganska uppseendeväckande sätt.
Kanske ändå äldste sonen sov hemma hos LW?

Det är olika bud mest hela tiden, men så ser ju hela tråden ut, knepigt å
få fram rena fakta.
Citera
2019-08-07, 17:55
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Det är olika bud mest hela tiden, men så ser ju hela tråden ut, knepigt å
få fram rena fakta.

Jaa, och de som har riktigt nära insyn lär nog inte delge tråden något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in