Citat:
Ursprungligen postat av
Ghibellino
Jag har inga principiella invändningar mot dina argument. Jag delar din skepsis mot alla stater, men för mig är svenska sosseregeringen bland de värsta i den fria världen, samt en regering jag tyvärr i nuläget lyder under.
Det här är inget påhopp, men du kan flytta. Jag har aldrig förstått poängen med "allt är så hemskt i Sverige" men ändå stannar man.
Citat:
Jag är väl medveten om att det är spridd missuppfattning att "privata mötesplatser" omfattas av yttrandefrihetslagstiftning.
Bra! Många verkar tro att yttrandefriheten gäller alltid överallt.
Citat:
Men farhågan här är ju en annan, misstanken att svenska regeringen indirekt driver på nedstängningen av misshagliga kanaler i politiska syften. Här tycks du dock mindre oroad än mig, kanske för att du finner detta mindre troligt.
Nejnejnej, det handlar inte alls om vad jag tror. Det handlar _enbart_ om vad jag vet.
Beside the point så är det är intressant med upplevelser, det verkar finnas en hel del som "upplever" sanning och verklighet, till skillnad från den faktiska verkligheten.
Citat:
Sedan har vi självklart rätt att kritisera dessa företag även när de bara följer sitt regelverk.
Sure, men är inte den kritiken rätt meningslös - då dom alltid kommer ha rätt att göra som dom vill med sina plattformar? Eller efterfrågar du statlig översyn?