2019-08-06, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catulla
Intressant!

Ja, så tragiskt...

Bra sammanfattning.

Vad heter MGM i efternamm? Kan du länka till hans Fb eller Insta? Vad har Brommapojkarna med saken att göra?

Vem är Reijo Daag?

Reijo Daag mördades 1976 i Viskafors. Mördaren var nog något år äldre och homosexuell. Vill minnas att det var obesvarad kärlek som utlöste det brutala knivmordet, över 100 hugg. Finns en tråd om detta.
Citera
2019-08-06, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Kära allmoge! Var inte så obildat dryga; försöker sätta mig in i fallet!

Hur som helst är det enda aspergerbetonade i återgivningen att JL skulle ha ringt och anmält sig själv; aspergare är väldigt angelägna om att tala sanning. Säkert en hederlig grabb som polisen pressat till att säga för mkt. Polisen är ju inte till för att skydda allmänheten utan för att skydda etablissemanget.

Jag tycker det låter som en olyckshändelse.
Olyckshändelse? När han strax innan köpt både yxa och annat? En yxa som han slog sönder BOs skalle med? GM är inte ens upprörd när han själv larmar. Uppträdde iskallt både i tfn och när polisen kom. Nej du. Ingen olycka.
Citera
2019-08-06, 09:04
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingochris
Bild på MGM?

Den som står är PP - brottsoffret.
Den som sitter är JL - gärningsmannen.

Citat:
Ursprungligen postat av Anton036
https://gyazo.com/2decf5f956bab469961c37aa2e598dd5

https://imgur.com/a/jlln6BB

För att förtydliga

Han som sitter ner är GM
Citera
2019-08-06, 09:13
Medlem
Citat:
Jaså, och när framkom det?

Om det är något jag missat så är det beklagligt men tråden är extremt lång och rörig.

Vidare har GM "erkänt" kan det handla om en framtvingad bekännelse - inte ett obekant fenomen.

Aftonbladet igår.
Citera
2019-08-06, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Vad kan det finnas för skäl förutom svartsjuka? Mellan dem eller med en tredje person som båda är kära i.

Psykisk sjukdom tex. Jämför tex Mordet i onsala för några år sen, när en man runt 40 kallblodigt mördade sin bästa vän (barndomsvän) under en middag med familjerna. Han var psykisk sjuk och inbillade sig att han var övervakad av vännen vill jag minnas. GM har Aspergers, vilket inte är en psykisk sjukdom MEN innebär extra sårbarhet för psykisk ohälsa.
De med Aspergers kan också ha problem med impulsivitet och spärrar. Ett scenario är att de kom ihop sig (ev stötte PP på JL) och därav utgången, pga bristande impulskontroll.
Citera
2019-08-06, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catulla
Intressant!

Ja, så tragiskt...

Bra sammanfattning.

Vad heter MGM i efternamm? Kan du länka till hans Fb eller Insta? Vad har Brommapojkarna med saken att göra?

Vem är Reijo Daag?

Är det inte lite osmakligt att en före detta kollega till PP far är inne och skriver i detta forum...men det är väl så det fungerar här?
Citera
2019-08-06, 09:21
Medlem
Citat:
Kära allmoge! Var inte så obildat dryga; försöker sätta mig in i fallet!

Hur som helst är det enda aspergerbetonade i återgivningen att JL skulle ha ringt och anmält sig själv; aspergare är väldigt angelägna om att tala sanning. Säkert en hederlig grabb som polisen pressat till att säga för mkt. Polisen är ju inte till för att skydda allmänheten utan för att skydda etablissemanget.

Jag tycker det låter som en olyckshändelse.

Hej vänster!
Grabben erkände direkt. Det framgår tydligt i polisens rapportering. Du har en mycket skev uppfattning om polisens arbete.
Citera
2019-08-06, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Psykisk sjukdom tex. Jämför tex Mordet i onsala för några år sen, när en man runt 40 kallblodigt mördade sin bästa vän (barndomsvän) under en middag med familjerna. Han var psykisk sjuk och inbillade sig att han var övervakad av vännen vill jag minnas. GM har Aspergers, vilket inte är en psykisk sjukdom MEN innebär extra sårbarhet för psykisk ohälsa.
De med Aspergers kan också ha problem med impulsivitet och spärrar. Ett scenario är att de kom ihop sig (ev stötte PP på JL) och därav utgången, pga bristande impulskontroll.
Detta var inget plötsligt infall. Då han innan dådet handlade tillhygge, tyder på planering, inget brott i hastigt mod.
Citera
2019-08-06, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Detta var inget plötsligt infall. Då han innan dådet handlade tillhygge, tyder på planering, inget brott i hastigt mod.

Det är väl fortfarande lite oklart om det var planerat el ej. Men oavsett vad, tror jag på psykisk sjukdom. Om det var planerat går ju bristande impulskontroll bort som orsak men fortfarande är de med Aspergers extra sårbara för psykisk sjukdom
Citera
2019-08-06, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Det är väl fortfarande lite oklart om det var planerat el ej. Men oavsett vad, tror jag på psykisk sjukdom. Om det var planerat går ju bristande impulskontroll bort som orsak men fortfarande är de med Aspergers extra sårbara för psykisk sjukdom
Det verkar inte ett dugg oklart. Ang diagnoser etc så lär vi få veta. Att föräldrarna inte uttalat sig alls är ju inte märkligt, men de hade kunnat bekräfta om detta var, om inte väntat så kanske inte så helt chockartat. Vi får väl se när åtal väcks och fup blir offentlig.
Citera
2019-08-06, 09:42
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Lägg ut bilden.

Citat:
Ursprungligen postat av Fastandthefurious
Vill också ha bilden
TACK

Jag citerar personen som lade ut bilden med länkar och allt bara några inlägg bakåt från era inlägg. Sök och ni skall finna.
Citera
2019-08-06, 09:44
Medlem
Varför förmildra omständigheterna? Jag tycker att det klart o tydligt framgår av artikeln i AB(om det stämmer) att GM planerade någon form av våldshandling mot PP. Sen platsen de befann sig på när dådet skedde talar ju sitt klara språk, avsides o ödsligt. Tidpunkten....ganska sen kväll. Klart att det var planerat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in