2019-08-06, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Många med Aspergers kan vara bra i teoretiska ämnen, men mindre bra i gymnastik (klumpiga) och praktiska ämnen som t ex slöjd och teckning. De kan därför ha höga eller högsta betyg i många ämnen förutom de som jag räknade upp. Så frågan är hur duktig JL var i t ex gymnastik och slöjd. Om betygen i de ämnena skiljer sig markant från de övriga.
Ja, det vore intressant att se de sämre betygen hos både JL och PP. Högpresterande var dom utan tvekan, båda två. Så varför fick JL härdsmälta? Jag har börjat undra om han ens vet själv varför han fick de här tankarna.
Citera
2019-08-06, 14:50
Medlem
Citat:
Många med Aspergers kan vara bra i teoretiska ämnen, men mindre bra i gymnastik (klumpiga) och praktiska ämnen som t ex slöjd och teckning. De kan därför ha höga eller högsta betyg i många ämnen förutom de som jag räknade upp. Så frågan är hur duktig JL var i t ex gymnastik och slöjd. Om betygen i de ämnena skiljer sig markant från de övriga.

AS handlar om att ha särintressen, som man går in i för totalt. Väldigt många har dåligt bollsinne och tummen mitt i handen, utan att ha AS. Men med särintressen och taskig motorik, där har du något. Det som kommit fram nu indikerar inte det.

Det enda som verkar prägla brottet är en slags slughet som är typisk för svåra narcissister. De kan absolut plågas av (inbillade) oförrätter under lång tid och vilja förgöra sin upplevda "motståndare", men för att begå brott av den här kalibern behövs en riktigt svår störning eller sjukdom.
Senast redigerad av rappytt 2019-08-06 kl. 14:58.
Citera
2019-08-06, 14:57
Medlem
Hände inte detta samma dag som pride? GM var väl bög och det ryska brottsoffret kränkte/vägrade omfamna denna homosexuella aspergerspojke så han beslutade att döda honom på självaste pride för att statuera exempel.
Citera
2019-08-06, 15:02
Medlem
kafus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Jag tycker bögradarn går igång för mej också som för flera andra.
Homofiler har som bekant inga gränser vare sej vad det gäller sex, eufori, sorg. vrede eller besvikelse.
Eller vedergällning!
Dessutom är tillvägagångssättet typiskt för bög och flatmord både här och i utlandet.
Alltså att tex den bedragne lurar ut sitt offer till någon ödslig plats och sen överumplar offret där.

Tack för en liten ögonöppnare!
Citera
2019-08-06, 15:04
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boxlunch
Hände inte detta samma dag som pride? GM var väl bög och det ryska brottsoffret kränkte/vägrade omfamna denna homosexuella aspergerspojke så han beslutade att döda honom på självaste pride för att statuera exempel.

Vilka jävla fantasier. Du framställer honom som Norman Bates.
Citera
2019-08-06, 15:07
Medlem
mercys avatar
Citat:
Jag reflekterar också över att det brutala mordet händer just under prideveckan. Jag tror snarare att BO var gay och kanske avslöjade denna hemlighet för sin vän vilket gjorde att han kände sig enormt sviken i sin vänskapsrelation. Tiden får utvisa motivet förstås men det är vad jag tror i dagsläget.
Citera
2019-08-06, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Vilka jävla fantasier. Du framställer honom som Norman Bates.

Vad är det jag skrivit som inte är logiskt?
Citera
2019-08-06, 15:10
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Men om man vill att personen verkligen ska dö, så gör man det i avskildhet. Gör man det på gatan så kan någon ingripa. Sen kan det vara så att JL först ville skälla på PP, prata om något som PP gjort som sårat JL. Till och med ge PP en chans att säga förlåt, så mordet skulle slippa ske. Och då är det bättre att få vara ifred.

Många i tidningar har uttalat sig om PP att han var rolig, gjorde folk glada. Kanske han någon gång skämtat med JL eller skämtat om JL på ett sånt sätt som fick JL att må dåligt, känna sig kränkt. Att det kan ligga bakom.

Eftersom det är sekretess på en förundersökning är det en uppgift som bara de som pratat med JL efteråt vetat om - polis, ambulanspersonal, SOS. Att de sedan ska ha pratat med vanligt folk i trakten om det, men inte alls aftontidningarna (som betalar för såna uppgifter ) känns väldigt, väldigt långsökt.

Det låter mer som en fantasi en tonårspojke som är intresserad av brott kan hitta på. T ex en som vet om fallet du angett eller som sett för många deckarprogram.

Jag tror inte heller att det är sannolikt. Men det har hänt förr att detaljer kommit ut pga att personal som berörts av ett brott har pratat med nära och kära.

Vad JL sen angett som orsak då han inte vidgår mord, trots medtagen ”vapenarsenal”, ska bli intressant att veta. En yxa i ryggen eller huvudet känns ju inte som en olycka.

Jag tror mer på en schism. Pga upplevd förorätt, kränkning eller känsla av avundsjuka, svartsjuka eller svek hos JL.

Kanske det berodde på avundsjuka? PP verkar ha varit mycket omtyckt och populär, varav det inte framkommit något liknade avseende JL. Inte ens nåt om att det är ”ofattbart eftersom han var så trevlig”. Inget mer än att han var högpresterande.

Kanske finns motivet i svartsjuka, pga upplevt utanförskap? Kanske hade PP inte hade lika mycket tid att umgås med JL längre och att han kände sig utanför eller avvisad? Kanske upplevde JL detta som hotfullt iom att gymnasiet snart skulle börja och därmed skulle det komma in nya kompisar i PPs liv?

Eller pga av en obalans i relationen? På aftonbladet uttalade sig någon om PP: ”Det fanns ingen som han inte ville hjälpa.” Kanske har vänskapen till viss, eller stor, del byggt på PPs omhändertagande natur?
Citera
2019-08-06, 15:23
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Vad är det jag skrivit som inte är logiskt?

Inget har framkommit i officiella sammanhang om sexualitet det är en bara trådsanning en trådsanning som inte har någon substans en trådsanning som ett gäng spinndoktorer nu håller igång.

Det är läge att vänta på FUP som lär komma inom kort framtid så snart åtal väcks vilket ska ske skyndsamt mht åldern på GM.

FUP kommer innehålla alla smaskiga detaljer såsom obduktionsprotokoll bilder från brottsplatsen dnabevis blodbesudlingar samt resultat av personundersökningen samt P7.
Rättspsykiatriskundersökning kommer först efter eller under rättegången då den kan avbrytas då rätten beslutar om RPU men innan dom avkunnad
Citera
2019-08-06, 15:24
Medlem
Mindbusinesss avatar
GM kanske är Schizofren?
Citera
2019-08-06, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Inget har framkommit i officiella sammanhang om sexualitet det är en bara trådsanning en trådsanning som inte har någon substans en trådsanning som ett gäng spinndoktorer nu håller igång.

Det är läge att vänta på FUP som lär komma inom kort framtid så snart åtal väcks vilket ska ske skyndsamt mht åldern på GM.

FUP kommer innehålla alla smaskiga detaljer såsom obduktionsprotokoll bilder från brottsplatsen dnabevis blodbesudlingar samt resultat av personundersökningen samt P7.
Rättspsykiatriskundersökning kommer först efter eller under rättegången då den kan avbrytas då rätten beslutar om RPU men innan dom avkunnad

Så du säger med andra ord att det är fel utav oss att spekulera?

You must be fun at parties asså. Gå drick öl och kom tillbaka sen!

Loosen up!
Citera
2019-08-06, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amles
Bilden igen. Använde sökfunktionen, använde sökorden bild på gm. Hur svårt kan det vara?
Jag har ingen aning hur man söker i en tråd.. kan du ge mig info
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in