2019-08-03, 17:36
Medlem
Helt sjukt. Hade nyligen börjat titta på några avsnitt ur SwebbTV och fann det hela väldigt intressant, bra och seriöst föreläsnings- och intervjuformat.

Detta liknar andra händelser som skett i USA nyligen där en del "de-platforming" pågått av kanaler som i vissa fall varit relativt oskyldiga, men detta är ju värre iom att det garanterat inte förekommit några regelbrott eller HMF på SwebbTV.

Det är skrämmande värre än t ex Dave Rubins show (ledd av en centrist/liberal programledare) som utan anledning blivit "soft de-platformed" genom att blivit borttagen från sökresultat. https://www.youtube.com/watch?v=3TnWfj3fQZg

Börjar bli allt mer uppenbart att vi faktiskt lever i en fake-demokrati, vilket är svårt att acceptera men är en ofrånkomlig realisation till slut.
Citera
2019-08-03, 17:42
Medlem
irrelevants avatar
”Global demokrati är inte en möjlighet” - så rätt. Helt sjukt att de stängs ner. Jag är glad att ha emigrerat redan.
Citera
2019-08-03, 17:42
Medlem
Grinchen00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Har nyss kollat med bekant om Swebbtv med Jensevik fungerar i Frankrike och det gör det.
Detta är ju ännu värre än befarat; det är alltså bara svenskar i Sverige som inte ska få imtressant information om läget i Sverige.

Otäckt, minst sagt.

Är du säker på det?
Jag har testa via maskiner i flera olika länder och kanalen är borta i alla, inklusive Frankrike.
Men enstaka återpostade avsnitt kommer upp i andra kanaler så kanske har din bekant bara misstagit det för swebbtevs egen kanal.
Citera
2019-08-03, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grinchen00
Är du säker på det?
Jag har testa via maskiner i flera olika länder och kanalen är borta i alla, inklusive Frankrike.
Men enstaka återpostade avsnitt kommer upp i andra kanaler så kanske har din bekant bara misstagit det för swebbtevs egen kanal.

Ska be att han kontrollerar att det är swebbtv.
Citera
2019-08-03, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grinchen00
Är du säker på det?

Det går att söka exempeivis Swebbtv Jensevik och då finns programmet där men under "titeln" står det ett namn eller signatur så det är nog "privata kopior".

Det vore bra om någon kunde göra en lista på alla intervjuer då kan vi söka efter dessa "privata kopior" så kan vi kanske sprida dem ännu mer så vi i Sverige kan se dem.
De intervjuer jag sett är mycket intressanta om än skrämmande.
Citera
2019-08-03, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Har nyss kollat med bekant om Swebbtv med Jensevik fungerar i Frankrike och det gör det.
Detta är ju ännu värre än befarat; det är alltså bara svenskar i Sverige som inte ska få imtressant information om läget i Sverige.

Otäckt, minst sagt.

Är själv i Frankrike, och det fungerar inte vare sig igår eller idag att se Swebbtv här. Inte tillgängligt längre möts man av
Citera
2019-08-03, 18:17
Medlem
https://www.swebbtv.se/

Istället för att gissa
Citera
2019-08-03, 18:22
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broder112
Det är personer som ligger ner och sparkas. Alltså några som anmäler klippen och kanaler. Det är ett dödsryck i tron att försöka hålla kvar vid de gamla tankesättet, som är synat för längesedan. Svensken har vaknat och det finns inget stopp nu. Vi kommer aldrig acceptera censur. Det finns oändliga kanaler att sprida sitt budskap och vi är transparenta o dynamiska. Vi är inte trogna till Facebook o youtube.

Du överskattar starkt tron till den svenska befolkningen. Det kan bli lite påtryckningar och lite ilska nu från början men sen när det värsta lagt sig så och det glömts bortär det tillbaks till urnan och Socialdemokraterna igen
Citera
2019-08-03, 18:34
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Du överskattar starkt tron till den svenska befolkningen. Det kan bli lite påtryckningar och lite ilska nu från början men sen när det värsta lagt sig så och det glömts bortär det tillbaks till urnan och Socialdemokraterna igen

Den tragiska sanningen, tyvärr.
Citera
2019-08-03, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Bara för att Maggan nere på bottenplan bakar äckliga bullar så ska hon förbjudas att baka dom, trots att hon aldrig tvingat mig att äta dom-mentalitet på dig!
Absolut inte, men jag skulle inte bry mig ifall hälsovårdsnämnden och livsmedelsverket reagerade.
Citera
2019-08-03, 19:17
Medlem
secretcinemas avatar
Den stora frågan är, varför vill så många här ha kvar dessa vänstertroll på youtube? De sabbar ju bara för riktiga sanningssägare med sin satir.
Citera
2019-08-03, 19:37
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Absolut inte, men jag skulle inte bry mig ifall hälsovårdsnämnden och livsmedelsverket reagerade.

Och förbjöd henne att baka äckliga bullar?

Problemet är att det inte är så många som inte bryr sig. Det är inte särskilt många i Ryssland som bryr sig om Putins maktfullkomlighet heller. Han är jättepopulär. Bara för att majoriteten inte bryr sig när medier stängs ned och folk med obekväma åsikter blir av jobb eller rentav slängs i fängelse så betyder det inte att det är rätt. En demokrati visar sitt rätta ansikte i hur den behandlar minoriteter, avvikare och obekväma. Det är ju liksom inte för att skydda sossars eller Aftonbladets rätt att få säga eller skriva vad de vill som vi har vår yttrande och pressfrihet.

Det är verkligen skrämmande att många är så jävla dumma i huvudet att de tar så lätt på de grundläggande demokratiska fri och rättigheterna. Att ta lätt på grundlagen kan också komma att kosta den dagen de personer man har försökt tysta är de som styr landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in