2019-08-03, 16:59
Medlem
En ytterst mörk dag för Sverige, som uttlanddsvensk sedan 10 år tillbaka är just denna kanal den enda jag följer när jag vill lyssna på intellektuella personer, som för diskussioner om ämnen och topics som är aktuella i Sverige.

Ska man dra några positivt kring händelsen, så betyder detta ageranden och "eliten" börjar bli svettiga och att Svensk Webbtelevision faktiskt lyckats skapa något värdefullt!
Citera
2019-08-03, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av casparaidis123
En ytterst mörk dag för Sverige, som uttlanddsvensk sedan 10 år tillbaka är just denna kanal den enda jag följer när jag vill lyssna på intellektuella personer, som för diskussioner om ämnen och topics som är aktuella i Sverige.

Ska man dra några positivt kring händelsen, så betyder detta ageranden och "eliten" börjar bli svettiga och att Svensk Webbtelevision faktiskt lyckats skapa något värdefullt!

Där sade du nåt! Swebb tv är för duktiga. Etablissemanget kallsvettas. Den titelsjuke Löfwen är en mer eller mindre maktlös fjant som får behålla titeln men tvingas föra Lööfs och miljöpartiets politik. Påminner om när storföretag förr gav äldre herrar i mellanchefsställning titeln direktör eller disponent. Gubbarna blev lyckliga och krävde aldrig mer löneförhöjning...
Citera
2019-08-03, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KometenKommer
Skulle vara intressant å få höra Lars Berns kommentar nu. Han om någon har ju varnat för dom globalistiska företagens allt större makt och in flytande. Och där spelar just Google och Facebook i en egen liga.

Vilket j...a övergrepp på åsiktsfriheten !

Vad ska vi göra ?
Det är ju värre än i Sovjet eller i alla fall lika illa !

Nu krävs hårda tag för att stoppa galenskaperna i vårt Sverige som redan är mycket illa ute.
Denna nerstängning bevisar att de har haft rätt och börjat bli farliga för globalistmaffian !!

Wilgert; du måste ordna något radikalt så ska vi här på flashback på något sätt ordna kapital! Nu är det allvar !
Citera
2019-08-03, 17:09
Medlem
Jävlar vad galet har tittat och tyckt det var bra program som tas upp!
Men hat mot folkgrupp är helt jväla fel

https://www.youtube.com/watch?v=IMwWYtgSYTg
Citera
2019-08-03, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Vilket j...a övergrepp på åsiktsfriheten !

Vad ska vi göra ?
Det är ju värre än i Sovjet eller i alla fall lika illa !

Nu krävs hårda tag för att stoppa galenskaperna i vårt Sverige som redan är mycket illa ute.
Denna nerstängning bevisar att de har haft rätt och börjat bli farliga för globalistmaffian !!

Wilgert; du måste ordna något radikalt så ska vi här på flashback på något sätt ordna kapital! Nu är det allvar !

Ja det är allvar. Helt rätt. Men Willgert, Bern, Arnstberg m fl är mkt klyftiga personer som kommer att vända detta till nåt bra. Detta är bara en pyrrhusseger för kommunisterna och 7K.
Citera
2019-08-03, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Funkar inte i Ungern.

Har nyss kollat med bekant om Swebbtv med Jensevik fungerar i Frankrike och det gör det.
Detta är ju ännu värre än befarat; det är alltså bara svenskar i Sverige som inte ska få imtressant information om läget i Sverige.

Otäckt, minst sagt.
Citera
2019-08-03, 17:17
Medlem
[quote=Ollonet|68282409]
Citat:
Ursprungligen postat av HuntingScank
Oj då - Civilingenjörsexamen... för 43 ÅR SEDAN. Så en fråga: Är foliehatten klimatforskare? Avfärdar i praktiken nästan alla världens ledande klimatforskare det foliehatten påstår? Svaret är helt klart: Japp, det gör de. Han är en bloggare som vill låta lite.[/QUOTE

Tur för dig då att du kan luta dig mot Per Holmberg Al Gore och Greta Thunberg.

Nja - Eller typ nästan alla seriösa forskare... som inte är hobbybloggare/tyckare.
Citera
2019-08-03, 17:17
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Kom inte och säg att du skulle gråta om Expo lades ned?
Det är en väldigt stor skillnad på att inte gråta och aktivt jobba för att nåt ska stängas ner.
Citera
2019-08-03, 17:20
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Kom inte och säg att du skulle gråta om Expo lades ned?

Jag skulle skåla i champagne om de lade ner i brist på finansiering o.dyl. Ingen risk dock, eftersom de omhuldas av regimen.

Men om de tystades p.g.a. politisk censur skulle jag ta det som ett angrepp på yttrandefriheten. Det är ett sluttande plan även när det drabbar de man ogillar.
Citera
2019-08-03, 17:21
Medlem
moralhoras avatar
Swebbtv var fullt av konspirationsnoja, såsom "JeT fUEL cUnT mELT sTEEl BeAMs" (nej, men de kan expandera dom).

Med det sagt så har de varje rätt till de offentliga rummet som oss andra. På gott och ont.
Citera
2019-08-03, 17:28
Medlem
I min ungdom på 80-talet hade S runt 45%. Nu ligger de 15-20%-enheter lägre. Ett dramatiskt fall. Visst har miljödårarna och V tagit lite men mycket har gått till SD. En stor orsak till S kräftgång är Internet. Unga och medelålders får numer information från andra håll än vad man förr fick från Pravda(Aftonbladet). Sedan finns Flashback, m fl. Detta avskyr etablissemanget. De vill tillbaka till 1985 då Palme fick bre ut sig i statstelevisionen och förlöjliga Fälldin. SwebbTV är ett utmärkt ett exempel på det bra som Internet medfört. Det är därför som etablissemanget fått Youtube till att ta bort Swebb TV. Men Swebb TV kommer igen, och starkare. Håll i hatten kommunister!
Citera
2019-08-03, 17:31
Medlem
Citat:
Jo det är bara min personliga uppfattning. Det finns säkert medier på You Tube som du gärna skulle vilja ha nedstängda, av personliga skäl.

Jag ogillade Swebbtvs falskhet.

Bara för att Maggan nere på bottenplan bakar äckliga bullar så ska hon förbjudas att baka dom, trots att hon aldrig tvingat mig att äta dom-mentalitet på dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in