2019-08-04, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Menar du att SwebbTV får betalt av oljeolag för att driva sin kanal? Och vad skulle det vara för skäl för YT att stänga ner en kanal? Det är ju långt mer vidrigt att se bloggfior tjäna tusentals dollars i månaden på rent nonsens.
Riktigt så enkelt är det nog inte. Jag förväntar mig inga direkta kopplingar. Skulle gissa att Timbro och alternativhögern och andra organisationer står närmare oljekällan.
Citera
2019-08-04, 18:32
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Helt rätt-helt fel tråd !

Har någon lyckats få fram orsaken till nedstängning ?
Har det framkommit om dom öppnar upp på nytt ?
Uppskattar deras verk

De finns på Vimeo numera. Lär dock ta tid innan allt gammalt material laddas upp.

https://vimeo.com/user101457479
Citera
2019-08-04, 18:50
Medlem
Jag har kontakter inom Google Sverige, de ska ha fått bedårande om att släcka ner Swebbtv i en skriftligt Mail från regeringen.

Google ska också ha inrättat ett special team tillsammans med Bonnier för att jaga regeringskritiska material från både Google och youtube. Detta eftersom regeringen anser dessa kanaler motarbetar politiker och regeringen samt förstör ”Sverigebilden” och polariserar olika grupper i samhället.

Där ska regeringen förmå bolagen att införa "självsanering" mot så kallat hatiskt innehåll på internet. Lyckas inte det, blir nästa steg lagstiftning.
Citera
2019-08-04, 19:01
Medlem
CarlosRexs avatar
Kan inte Flashback göra så man kan ladda upp videor. Det är ju allmänt känt och skulle fått många tittare.
Citera
2019-08-04, 19:12
Medlem
Att google är en fascistisk organisation som älskar censur och gärna slickar globaliströv är väl ingen nyhet? Helt logiskt att de stänger ner swebbtv. Vilka alternativ har man satsat på, bitchute?
Citera
2019-08-04, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utlandssvensk
Vilka alternativ har man satsat på, bitchute?

Vimeo
https://swebbtv.se/
Citera
2019-08-04, 19:30
Medlem
OntOmQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ech1
Jag har kontakter inom Google Sverige, de ska ha fått bedårande om att släcka ner Swebbtv i en skriftligt Mail från regeringen.

Google ska också ha inrättat ett special team tillsammans med Bonnier för att jaga regeringskritiska material från både Google och youtube. Detta eftersom regeringen anser dessa kanaler motarbetar politiker och regeringen samt förstör ”Sverigebilden” och polariserar olika grupper i samhället.

Där ska regeringen förmå bolagen att införa "självsanering" mot så kallat hatiskt innehåll på internet. Lyckas inte det, blir nästa steg lagstiftning.

Tack! Äntligen börjar det komma fram lite material.

Men rätta gärna stavfel. De goda hänger hellre upp sig på stavfel än att diskutera sakfrågor.
"bedårande" bör rättas till:
blivit beordrade
eller
givits order

Fyll gärna på med information som har mer fäste, som inte går att bortförklara som påhitt.
Om du har möjlighet så får du gärna dela dokument, men se till att vara anonym!

Undrar vad som fick regeringen att agera så brutalt utan (för)varning? Var det något av de senaste programmen med nya uppgifter om Palmemordet eller var det miljön, Rockefeller, eller äldre inslag om problem med massinvandringen? Tacksam om mer info om det.

Alla här inne som är vid sunda vätskor har ju misstänkt just denna koppling. Samma koppling som tidigare nedstängningar. Google vill helst inte stänga ned någon, de vill sälja reklam. Men Google vill samtidigt följa lokal lagstiftning. Vilket kan tyckas märkligt när servrarna finns över hela jorden. Dvs att måla upp Google som onda är fel väg.
Citera
2019-08-04, 19:33
Medlem
OntOmQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyber500
Vimeo
https://swebbtv.se/
Tack söndagen är räddad.
Även fast Vimeo inte är rätt plattform, men den får duga tills SwebbTV löser sin publiceringsplattform.
Senast redigerad av OntOmQ 2019-08-04 kl. 19:36.
Citera
2019-08-04, 19:53
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Ja för vad vi behöver är endast en som talar eller flera som talar men säger samma sak. Människor ska indoktrineras och lära sig att svälja informationen. Då får vi ett bra samhälle där vettiga ideer kommer fram och anammas. Heil Hitler

Nej och detta är varför jag tycker att Svensk Webbtv bör ha all rätt i världen att äga en sida på internet där de gör vad de gjorde på Youtube. Samtidigt tycker jag som kapitalist att Google har rätt att stänga av en kanal från deras (privatägda) företag om de tycker att kanalen bryter mot ToS. Så enkelt är det.
Citera
2019-08-04, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Om jag ägde You Tube så skulle jag stänga av så många populistiska konton som möjligt. Oavsett höger, vänster eller what ever. Varför skulle mitt företag stödja individer med osund agenda?
Då skulle nog inte så många vilja använda ditt youtube
Citera
2019-08-04, 20:26
Medlem
Vedklyvens avatar
Youtubers Union har fått stöd av Fackförbundet IG Metal. På tiden att användarna får möjlighet att ställa krav på det maktarroganta youtube med sin anonyma styrelse.

https://dailycaller.com/2019/07/29/youtubers-union-demands
Citera
2019-08-04, 20:28
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Nej och detta är varför jag tycker att Svensk Webbtv bör ha all rätt i världen att äga en sida på internet där de gör vad de gjorde på Youtube. Samtidigt tycker jag som kapitalist att Google har rätt att stänga av en kanal från deras (privatägda) företag om de tycker att kanalen bryter mot ToS. Så enkelt är det.

Principiellt håller jag med, problemet blir när företag blir så stora och mäktiga att de i det stora hela har monopol på sin verksamhet. Om du inte får vara på youtube, hur når du som webb-tv ut till folk? Nej precis, det gör man inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in